סופווייב: הכפלה של ההכנסות אבל גם הכפלה של ההפסד הנקי
חברת סופווייב סופווייב -2.02% העוסקת בפיתוח, שיווק וייצור טכנולוגיה לא-פולשנית לטיפולי הצערת ומיצוק העור, פרסמה את דוחותיה הכספיים למחצית השנייה של 2022 לפיהם הכנסותיה הסתכמו בכ-22 מיליון דולר לעומת הכנסות של 11.7 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד - כמעט הכפלה. ברבעון הרביעי הכנסותיה הסתכמו ב-13.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ-8.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2021 - זינוק של 54.8%.
לדברי החברה, הגידול בהכנסות הינו כתוצאה מהגדלת מערך המכירות של החברה, פתיחת איזורים גיאוגרפיים נוספים ומאמצי השיווק שלה בשווקים השונים. הרווח הגולמי במחצית השנייה של 2022 טיפס בכ-86% לכ-16.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-8.7 מיליון דולר בשנת 2021.
ההפסד התפעולי במחצית השנייה הסתכם בכ-8.3 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי בסך כ-6.5 מיליון דולר במחצית השניה של 2021. בסופווייב אומרים כי ההפסד נובע מהרחבה משמעותית של מערך השיווק בחברה, מהשקעות במחקר ופיתוח וכן הגדלת היקף כוח האדם כחלק מהרחבת פעילות החברה, בקיזוז השיפור המשמעותי ברווח הגולמי. בניטרול תשלום המבוסס מניות לעובדים, ההפסד התפעולי במחצית השניה הסתכם בכ-5.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.6 מיליון דולר במחצית השניה של 2021.
בשורה התחתונה מסכמת סופווייב את המחצית השניה של 2022 עם הפסד של כ-8.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-4.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2021.
מניית סופווייב עלתה ב-22.6% מתחילת השנה (וטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 10.1 שקל המבטא שווי שוק של 344.3 מיליון שקל.
לו סקפורי, מנכ"ל חברת סופווייב: "אנחנו מסיימים את 2022 עם הכנסות שיא, בעיקר הודות לתוצאות חזקות בשווקים בצפון אמריקה ובאסיה. ההכנסות החוזרות ממכירת פולסים, שהולכות וגדלות, מעידות על שביעות הרצון של המטופלים מהפיתרון שאנו מציעים, ועל חדירה מהירה של סופוויב לשוק מיצוק העור המוערך בהיקף של כ-2.3 מיליארד דולר. חשוב לציין, כי אנו ממשיכים להרחיב את מערך המכירות שלנו בארה"ב, שיאפשר לנו למנף את מגוון הפתרונות של סופווייב שאושרו על ה-FDA, והכל על בסיס טכנולוגיית ה-SUPERB הייחודית שפיתחנו. בנוסף, הפעילות הרבה שביצענו בתחום השיווק הדיגיטלי סייעה לנו להגביר את הביקוש לטיפולים שאנו מציעים, והדבר משתקף היטב בגידול במכירות הפולסים ב-2022. בשנה החולפת, קיבלנו אישור FDA להרחבת השימוש בטכנולוגיית החברה גם עבור שיפור במראה הצלוליט, בטווח הקצר, כאשר מדובר בשוק יעד עולמי שהוערך בשנת 2021 ביותר ממיליארד דולר, וצפוי לגדול בקצב צמיחה שנתי של 11% עד 2030. במקביל, אנו ממשיכים להתפתח גם בשווקים מחוץ לארה"ב, והשגנו בשנה החולפת אישורים רגולטוריים בשווקים בינלאומיים מרכזיים, ובהם טייוואן, ברזיל ומקסיקו. יתרה מכך, הסכם שיתוף הפעולה וההפצה שלנו עם HTDK Group הוא צעד חשוב עבור סופווייב לחדירה לשוק האסטיקה הרפואית בסין המוערך בכ-29 מיליארד דולר. סביבת השוק בה אנו פועלים ממשיכה להיות תומכת, ובהתאם לכך אנו צופים גידול בביקושים לפתרונות שמציעה החברה וערוכים בצורה מיטבית להמשך מגמת הצמיחת בפעילות. במקביל לאמור, אציין גם כי הסרת מרבית מגבלות הקורונה באסיה שיפרה משמעותית את הנגישות של החברה לאזור גאוגרפי חשוב זה".
- AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית
- הכנסות אודיוקודס עלו ב-2.2% ל-61.5 מיליון דולר; הרווח למניה עקף את הצפי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר הדירקטוריון: "טכנולוגיית האולטרסאונד הייחודית שפותחה על ידי סופווייב מציעה למטופלים פתרון אופטימלי, לא פולשני ויעיל במיוחד לטיפול בקמטים, הרמת אזורי הגבות והצוואר וטיפול בצלוליט. היכולת שלנו לטפל בבעיות אסתטיות שמטרידות מאות מיליוני נשים וגברים בעולם על ידי סטימולציה של צמיחה של קולגן ואלסטין חדשים בעור ללא כל נזק לשכבות העליונות של העור היא גורם מפתח בצמיחת ההכנסות שלנו ממכירות פולסים לרופאים שרכשו את המכשירים של סופווייב ושביצעו יותר מ-100,000 טיפולים, באמצעות טכנולוגיית ה- SUPERB שלנו. סופווייב ממשיכה להשקיע במחקרים קליניים המוכיחים את היעילות, הבטיחות ונוחיות הטיפול באמצעות המכשיר שלנו בהשוואה לפתרונות פולשניים ולא פולשניים שקיימים כיום בשוק. אנחנו גם נשארים ממוקדים בבניית פורטפוליו הפטנטים והקניין הרוחני שמגן על הפתרונות החדשניים שלנו, ובשנת 2022 אושר הפטנט הראשון שלנו בארה"ב שמגן על תכונות מפתח של טכנולוגיית האולטרסאונד והקירור של SUPERB".

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
