ניו-מד: ההסתברות להשלמת העסקה עם קפריקורן פחתה משמעותית
שותפות ניו-מד אנרג'י ניו-מד אנרג יהש -0.58% העוסקת בחיפושי נפט וגז, ומחזיקה כ-45% משדה הגז לויתן, מעדכנת כי בהמשך לעסקה לצירוף עסקים עם חברת PLC Energy Capricorn (קפריקורן), קפריקורן מדווחת כי החליטה לדחות את אסיפת בעלי המניות שזומנה לצורך אישור העסקה ל-22.2.23 וכי אסיפת בעלי המניות שכונסה לדרישת Palliser Capital Ltd. (UK) להחלפת הדירקטורים המכהנים בדירקטורים חדשים שהוצעו על-ידי Palliser, תתקיים במועדה ביום 1.2.23.
בנוסף קפריקורן מדווחת כי 5 מחברי הדירקטוריון שלה (מתוך 9), ובכללם יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל, התפטרו לאלתר מהדירקטוריון, וכמו כן, בכוונת שני דירקטורים נוספים, ובהם סמנכ"ל הכספים, להתפטר מהדירקטוריון לפני האסיפה שזומנה לבקשת Palliser כאמור לעיל.
בהודעתה ציינה קפריקורן כי מטרת דחיית האסיפה לאישור העסקה היא לאפשר להרכב הדירקטוריון החדש לבחון את העסקה לצד חלופות אסטרטגיות אחרות. בניו-מד מבהירים כי לא נתנו הסכמה כלשהי להחלטות עליהן דיווחה קפריקורן, ומסרה לקפריקורן כי היא שומרת בקשר לכך את כל זכויותיה לפי ההסכם שנחתם בין הצדדים.
לאור התפתחויות אלו והתפטרות מרבית חברי דירקטוריון קפריקורן, מעריכה שותפות ניו-מד כי פחתה משמעותית ההסתברות להשלמת העסקה.
מניית ניו-מד עלתה ב-27% במהל שנת 2022 ונסחרת כעת תמורת 7.6 שקל המבטא שווי שוק של 8.93 מיליארד שקל.
- 8.איתי 24/01/2023 20:04הגב לתגובה זוחוסר אמון של משקיעים פגיעה בשותף המוגבל השתלטות "חוקית" על הקופה המשותפת עם מעל 1.2 מליארד שקל. חלוקת דווידנד עלובה. חדש לויסות שער השותפות. וכל זה נמשך שנים ! לעולם לא תדעו שובע ! פשוט בושה !
- 7.אנונימי 24/01/2023 17:52הגב לתגובה זונחרצות למהלך הזה.לוויתן זה ביצת זהב,חכו שהמקדח של שברון יגיע יהיה שמח בעומק הים שם שוכן אוצר ענק.לא צריך אף אחד מספיק לנו הנאחסים מרציו משפחת רטלוי וליגד הם אפסים גדולים
- dw 24/01/2023 19:51הגב לתגובה זושברון הוציאה לאחרונה מכרז בין כמה מספנות לבניית flng וזה מיועד כדי לייצא גז נוזלי לאירופה, במקום רוסיה. fid אמור להתבצע בשנה הבאה. כלומר יש לנו פה באמת יופי של עסק ולכן אם הצעת המיזוג לא ממש ממש טובה לא רואה למה כדאי לנו להצביע בעדה. כרגע גם אני נוטה להצביע נגד.
- 6.הם ימצאו תעלול אחר להכנס איתו ללונדון (ל"ת)בן 24/01/2023 16:50הגב לתגובה זו
- 5.ד 24/01/2023 15:48הגב לתגובה זוהשיתוף המיועד היה רע מאד עבור מחזיקי היה״ש הצלחואי והעסקה לא תמא לפועל אמו כן יהי רצון
- 4.אין משקיע אחד בניו מד שמעוניין בעסקה הזאת (ל"ת)סתם אחד 24/01/2023 15:44הגב לתגובה זו
- 3.אורח 24/01/2023 15:20הגב לתגובה זומחזיקי יה"ש של ניומד.כדאי שהתשובה ואבו ינטשו את הרעיון ויפסיקו לנסות לנשל את בעלי היחידות מזכויותיהם ובכלל זה חלוקת ריווחי השותפות.
- 2.dw 24/01/2023 15:13הגב לתגובה זועד כדי כך "מצטערים" שהמניה קופצת ממינוס 2% לפלוס 2%, בווליום גבוה. :-) בגלל עיסקת המיזוג המזוויעה מניית ניו מד חטפה ירידה מאלף ל 750 בתקופה האחרונה. תודה אבל לא תודה. ניו מד מסתדרת יפה מאד בעצמה בלי להכניס עוד שותפים בריטים לעסק שלנו. זה עסק נהדר ואם אפשר אנחנו מעדיפים לא להתחלק בו עם עוד שותפים.
- 1.הכל לטובה 24/01/2023 15:08הגב לתגובה זותראו מה קרה למנית איתקה ותבינו לבד. לאנגלים אין כסף. אין מה לחפש שם

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
