אמיר רווה
צילום: ביזפורטל
ראיוןTV

"ללחוץ" יד לרונאלדו: הטכנולוגיה שתנוסה במשחק טוטנהאם - רומא בחיפה

רונאלדו אמנם לא ישחק במוצ"ש בסמי עופר, אבל כוכבים אחרים כן ועליהם ינוסו לא מעט פיתוחים. אמיר רווה, מנכ"ל החממה המתמחה בספורט HYPE Sports Innovation, בראיון לביזפורטל על טכנולוגיית העתיד, והמודל הכספי שלהם. צפו בראיוןTV

אלכסנדר כץ | (1)

"מה שהופך את משחק ה'הייטק-קאפ' בין טוטנהאם לרומא בשבת בחיפה לתופעה יוצאת דופן, זו העובדה שמדובר בשתי קבוצות מובילות באירופה שמגיעות לישראל - סטארטאפ ניישן שהיא לא מדינת כדורגל, אבל מובילה בעולמות הטכנולוגיה, והיתרון של משחק ידידות כזה הוא שברגע שאנחנו לא תחת אופ"א או כל גוף ליגה אחרת, יש אפשרות להתנסות בחדשנות ללא גבולות", אומר בראיון לביזפורטל אמיר רווה, מייסד ומנכ"ל HYPE Sports Innovation, חממה טכנולוגית שמתמחה בסטרטאפים בעולמות הספורט, שתבחן לא מעט פיתוחים טכנולוגים במהלך המשחק בשבת.

 

-אילו טכנולוגיות ינוסו במשחק בשבת?

"תדמיין מצלמה שנמצאת על השופט כשהוא רץ לפנדל ואתה יכול לראות את הזווית שלו, או מצלמה על השוער ולראות את הגול מהזווית שלו, או טכנולוגיות של NFT ומטאברס (עולמות וירטואליים תלת מימדיים, א"כ). יש פה הזדמנות לשפר ולשדרג את חוויית הצופה במגרש או בבית, בצורה שלא נעשתה עד היום.

 

"הרבה מאד שנים ספורט היה מאחור בכל מה שקשור לטכנולוגיה. היום, בעיקר בעקבות הדור הצעיר שכל היום מבלה בעולמות הגיימינג והפורטנייט, הקבוצות מבינות שהן צריכות להתחיל לתקשר עם איתם בשפה שלהם, ולמעשה הרבה מאד טכנולוגיות מהעולמות האלה של גיימינג, מתחילות להיכנס לעולמות הספורט, והרבה מאד טכנולוגיות אחרות מתחילות להתיישב בנושא של מציאות מדומה. למשל - לשבת באצטדיון, לכוון את הטלפון שלך על שחקן ספציפי ולקבל את כל הנתונים הסטטיסטיים שלו. תוכל במחצית לשבת פיפא על המגרש במחצית, אפשר להעביר את המשחק לשולחן בסלון – כלומר לראות את המשחק בתלת מימד בסלון.

 

-יש טכנולוגיות חדשות שנראה בשידורי הספורט בישראל?

"יש דברים שכבר מתחילים להיכנס לעבודה מול ספורט5. אמנם אנחנו גוף שעובד מאצטדיון המושבה בפתח תקווה, אבל הפוקוס שלנו איך אנחנו יכולים להשפיע על החיים של אנשים, ולכן אנחנו עובדים מול ברודקאסטרים בעולם. אין לי ספק שאם נסתכל על השנה-שנתיים הקרובות, הרבה מאד מהטכנולוגיות שדיברתי עליהם עכשיו יתחילו להיכנס, מהסיבה הפשוטה, כי יש להן מודל עסקי והן מייצרות הכנסות. למשל הקליפים ממצלמה שתרוץ על ז'וזה מוריניו על הראש או על החולצה, או על ליאונל מסי שבועט את הפנדל, כל הקליפים הייחודיים האלה יסתובבו אחר כך ובעלי הזכויות (קבוצות או ערוצי שידור, א"כ) יעשו להם מוניטיזיישן (ניצול הנכסים הדיגיטליים לטובת הכנסות, א"כ), והם כבר ידעו לעשות מזה את הכסף". צפו בראיוןTV

.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    cool (ל"ת)
    david 31/07/2022 10:41
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש

עוד ערב ללא תוכן מקורי בערוצי הטלוויזיה, למעט סרט תיעודי ששודר בכאן11; מבחינת המהדורות המרכזיות, כמו בכל מוצ"ש, קשת מובילה בכל הרצועות - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו מדי מוצ"ש, העובדה שערוץ 14 אינו משדר לאורך היום משפיעה על טבלת הרייטינג, והמהדורה המרכזית של חדשות 12 פותחת פערים על המתחרות, ואמש מהדורת החדשות של 12 השיגה רייטינג של 15.9% וכמות צופים של 396 אלף. הבאה אחריה היתה חדשות 13, עם 5.5% רייטינג ו-156 אלף צופים וכשהמקום השני הוא נתונים של כשליש ממהדורת 12, ניתן לראות עד כמה הפער גדול במוצ"ש. במקום השלישי היתה המהדורה של ערוץ 14, עם 4.9% ו-131 אלף וכרגיל את הרשימה סגר כאן11, עם 3.5% רייטינג ו-90 אלף צופים. 

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם כאן11 שידרו את הסרט התיעודי "יצאתי בשש", שעוקב אחרי רציחות נשים על ידי בני זוגן, שהיה עם 2.6% רייטינג וצפו בו 56 אלף איש, אבל כל השאר היה ריאליטי או תכניות אירוח למיניהן. בכל אופן, את הרצועה הובילו תכניות הריאליטי, כשהכוכב הבא לאירוויזיון היה עם 17.3% ו-427 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היה "משחק השף", עם 11.3% רייטינג ו-286 אלף צופים ובמקום השלישי היתה "הפטריוטים" של ערוץ 14, עם 6.2% רייטינג ו-168 אלף צופים. 

כאן11 שידרו במהלך הרצועה גם את פגישה עם רוני קובן, שאירח את ליאור סושרד והיה עם רייטינג של 4.7% ו-112 אלף צופים. 

תכניות אחה"צ 

הרצועה המוקדמת של פגוש את העיתונות של קשת היתה על 11.9% ו-320 אלף צופים, בעוד מוריה וברקו היו על 3.7% רייטינג ו-106 אלף צופים. לאחר מכן פגוש את העיתונות עלו ל-13.2% ו-331 אלף צופים, מוריה וברקו עלו ל-3.8% ו-130 אלף צופים ואילו ערוץ 14 הצטרף עם "השבוע" עם אראל סג"ל, שעמד על 3% ו-77 אלף צופים. 

לייט נייט

את רצועות הלייט נייט הובילו "אברי ושרקי" עם, רייטינג של 8.7% ו-208 אלף צופים, אחריהם היו רשת עם שידור חוזר של "שנות ה-90" שעמדו על 4.1% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, ששודרו בערוץ 14, היו עם 2.6% רייטינג ו-70 אלף צופים.