גיל שוויד
צילום: תמר מצפי

צ'ק פוינט רוכשת את Avanan הישראלית

מה תתן הרכישה לצ'ק פוינט וכמה שילמה צ'ק פוינט על החברה?
נושאים בכתבה צ'ק פוינט

צ'ק פוינט רוכשת את Avanan - החברה הצומחת ביותר לטענתה בתחום הגנת הדואר האלקטרוני (מבוסס ענן) ואפליקציות השיתוף הארגוניות (SaaS). העסקה היא בסכום של כ-250 מיליון דולר.

 

הדואר האלקטרוני הופך לוקטור תקיפה משמעותי יותר ויותר מדי שנה, והפתרון המשולב לצ'ק פוינט ול Avanan - יספק את הגנת הדוא"ל ואפליקציות השיתוף  הגדול והבטוח ביותר בעולם הסייבר.

 

צ'ק פוינט מסרה כי הטכנולוגיה של Avanan תוטמע בפלטפורמות  Infinity של צ'ק פוינט והפתרון המשולב יספק את רמת ההגנה הטובה ביותר בעולם מפני התקפות מבוססות דוא"ל. יתר על כן, הפתרון יהיה היחיד בתעשיית הגנת הסייבר שיגן על עבודה מרחוק מפני מתקפות דיוג וקבצים זדוניים על דוא"ל, אפליקציות שיתוף ארגוניות ( דוגמת Teams,  Slack, OneDrive, GoogleDrive, Share Point), רשתות ארגוניות ונקודות קצה.

Avanan   נוסדה ב-2015 ע"י גיל פרידריך, (המשמש כמנכ"ל), רועי רותם, אבי זלוביץ' ומיכאל לנדאו. מאז הקמתה היא הפכה לחברה הצומחת ביותר בתחומה ומובילה עולמית (ע"פ , Financial Times, Deloitte Gartner  ואחרים). החברה מעסיקה כ- 100 עובדים (30 בישראל ו-70 בארה"ב) והיא פיתחה טכנולוגיה מבוססת פטנט אשר חוסמת את המיילים הזדוניים עוד בטרם נחתו בתיבת הדואר הנכנס. לחברה למעלה מ-5000 לקוחות והיא מגינה על יותר מ-2.5 מליון תיבות דואר.

הפתרון המשולב לצ'ק פוינט ולAvanan - יבטיח רמת הגנה לדוא"ל הגבוהה ב-30% מכלל הפתרונות בשוק (מניעת התקפות ועצירת התפשטות של נוזקות טרם נחיתתן בדוא"ל), התקנה והטמעה ארגונית בתוך 5 דקות וסינרגיה של הגנות על כלל השימוש בתשתיות הדוא"ל ואפליקציות השיתוף הארגוניות למיניהן.

טכנולוגיות הדוא"ל עברו בשנים האחרונות אל הענן (ג'ימייל, מייקרוספט 365) ובמקביל, הדוא"ל הפך לנקודת כניסה של מתקפות סייבר רבות. כיום, יותר מ-90% מהתקפות הסייבר מתחילות במייל דיוג (פישינג) ולשם המחשה, ב-2020 מתקפות הדיוג הוכפלו בהיקפן וכל משתמש של מייקרוסופט 365 בעולם הותקף לפחות פעם אחת. יתר על כן, תקופת הקורונה והמעבר לעבודה מרחוק האיצו את המגמות הללו וכן את השימוש באפליקציות השיתוף הארגוניות, מה שחשף את המשתמשים למתקפות סייבר בהיקפים רחבים מבעבר.

העסקה צפויה להיסגר בימים הקרובים. מדובר ברכישה השישית של צ'ק פוינט בשלוש השנים האחרונות (וה-16 בסה"כ).

דורית דור, סמנכ"לית מוצרים,מחקר ופיתוח בצ'ק פוינט: “יותר ויותר ארגונים בעולם עוברים לדוא"ל מבוסס ענן, ובמקביל הדוא"ל הפך לערוץ מרכזי לתקיפות סייבר. אנחנו מכירים מקרוב את הטכנולוגייה של Avanan והשתמשנו בחלקים ממנה בשנים האחרונות. עכשיו עם רכישת כלל היכולות ושילובן בארכיטקטורת ה Infinity שלנו, אנו נציג את פתרון ההגנה המקיף והחזק ביותר בתעשייה, וארגונים יהנו מרמת הגנה שאין שנייה לה בעולם".

קיראו עוד ב"גלובל"

גיל פרידריך, מנכ"ל Avanan: "המסע שלנו להמציא מחדש את טכנולוגית הגנת הדוא"ל מתחיל פרק חדש וחשוב. יכולות ההגנה והמודיעין של צ'ק פוינט גבוהות מכלל המתחרות בשוק, והשילוב שלנו בתוכן יבטיח שנעצור התקפות דוא"ל מתוחכמות שכל האחרים מפספסים. בארגון גלובלי גדול ומוביל כמו צ'ק פוינט, אנחנו יכולים לייצר פתרון אחוד לכל סוגי הארגונים, מכל הגדלים והגיאוגרפיות, כך שכל מי שיצטרך הגנה טובה יותר על דוא"ל ואפליקציות שיתוף ארגוניות יוכל לקבל זאת".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איך ישפיע על המניה?! (ל"ת)
    דן 31/08/2021 12:57
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.