הערכות: מדד מאי יעלה 0.2%-0.4%; "הדיור ימשיך ללבות אינפלציה"
מדד המחירים לצרכן לחודש מאי 2012 צפוי להתפרסם היום (ו') בשעה 14:00 על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי ההערכות בשוק המדד הקרוב צפוי להמשיך את מגמת העלייה שנרשמה בו בחודשיים האחרונים. בשוק מעריכים כי העלייה במדד מאי תהיה בטווח שבין 0.2%-0.4%.
בהתייחס לרמת האינפלציה ב-12 החודשים הבאים בישראל, מדגישים מנהלי המחקר בתי ההשקעות כי הערכות אלו נחלקות לשתיים. האחת כוללת את היוותרות המע"מ ברמתו הנוכחית והשניה כוללת את האפשרות שהמע"מ במשק יעלה במהלך השנה הקרובה ב-1% ל-17% (חלק חושבים שהעלאה תהיה ביולי וחלק חושבים שרק בינואר).
על פי ההערכה הראשונה צפויה האינפלציה בשנה הקרובה להסתכם ב-2%-2.2%, לעומת זאת עלייה במדד בשיעור של 1% תתרום למדד יותר מ-1%. בהנחה של 50% כי המע"מ יעלה עומדות ההערכות בשוק על אינפלציה של כ-2.7% ב-12 החודשים הבאים.
איילת ניר, מנהלת המחקר בבית השקעות פסגות אמרה בשיחה עם Bizportal כי "מדיניות הריבית של בנק ישראל תושפע הרבה יותר מההתפתחויות בכלכלה העולמית ובראשן משבר החוב באירופה, מאשר מנתון האינפלציה המקומי. זאת, בהינתן שאנחנו לא חורגים מיעד האינפלציה שנקבע על ידי בנק ישראל ל-12 החודשים הבאים, יעד לאינפלציה בטווח שבין 1% ל-3%".
בסקירת המאקרו של בית ההשקעות מיטב ציינו השבוע כי על רקע העמקת הגירעון בתקציב הממשלה, יתכן שמשרד האוצר יעלה מסים כבר בקיץ הקרוב, כאשר ההערכה היא שיתכן שהמע"מ יועלה ב-1% ל-17% כבר בחודש יולי.
האסטרטג והכלכלן הראשי של מיטב, רון אייכל כתב בסקירה כי "המשמעות של העלאת המע"מ ב-1% על מדד המחירים לצרכן, היא גבוהה מ-1%. אמנם, לא מוטל מע"מ על כל סעיפי המדד, אך מהעבר ידוע כי המוכרים מנצלים הזדמנות זו כדי לעדכן המחירים באופן משמעותי כלפי מעלה. ציפיות האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים עומדות על 2.7%. אלו כוללות הסתברות של 50% להעלאת המע"מ ב-1%, בתחילת יולי".
האסטרטג הראשי של קבוצת איילון יניב פגוט מעריך שמדד מאי יעלה ב-0.3% ואומר כי "רכיב הדיור והצפי להעלאת מע"מ ממשיכים ללבות את האינפלציה". לדבריו, "הלחצים האינפלציוניים במשק יורדים מדרגה בעקבות המימוש החזק במחירי הסחורות בכלל וירידת מחירי האנרגיה בפרט. מהפכת הסלולר אף היא מרסנת אינפלציה בצורה לא מבוטלת ורק רכיב שירותי דיור בבעלות ממשיך להתחזק בקצב שנתי של 4.5% - 6% וללבות את האינפלציה המקומית".
נזכיר כי מדד בחודש אפריל זינק ב-0.9% והושפע מהקניות שערך הציבור לקראת חג הפסח, מה שהזניק את סעיפי ההנעלה וההלבשה ב-6.6%. עוד בלטה באותו החודש העלייה במחירי החשמל בשיעור חד של 7.8% ועלייה מפתיעה של 0.8% במחירי הדיור. ה'כוכבת' של אפריל היתה העגבניה שמחירה זינק ב-23.5%. גם במארס נרשמה עלייה של 0.4% במדד וגם בחודש זה בלטו עליות בסעיפי ההנעלה וההלבשה.
תחזיות של בתי ההשקעות
פסגות - צפי לעלייה של 0.4% במדד המחירים לצרכן בחודש מאי ולעלייה של 2.7% ב-12 החודשים הבאים.
מיטב - צפי לעלייה של 0.4% במדד מאי ובהסתברות של 50% להעלאת המע"מ ב-1%, צופים במיטב כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תעלה ב-2.7%.
אקסלנס - צפי לעלייה של 0.3% במדד מאי ואינפלציה של 2% ב-12 החודשים הקרובים.
איילון - צפי שמדד חודש מאי יעלה ב-0.3%. תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הבאים - 2.1%.
דש ברוקראז' - צפי לעלייה של 0.2% במדד המחירים במאי ולעלייה של 2% באינפלציה ב-12 החודשים הבאים.
- 3.חי במינוס 15/06/2012 12:12הגב לתגובה זותוספת יוקר,כ בארצינו רק פקידי האוצר,טייקונים וחכי'ם ראויים לשכר.
- 2.תעיפו את פישר=כישלון =בועת הנדלן=הרס מישפחות (ל"ת)העם רוצה צדק כלכלי 15/06/2012 09:49הגב לתגובה זו
- 1.חי במינוס 13/06/2012 13:41הגב לתגובה זועל סעיפים לא רלונטים. אם יהה מדד גבוה,זה ייראה לא טןב בעולם וגם רחמנא ליצלן יצטרכו לשלם תוספת יוקר שבמדינתינו מגיע רק לחכי'ם(מנכלים מקבלים בונוס גם על כשלונות).
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףנקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים
נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23% שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.
נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.צבר ההזמנות חוזר לעלות
אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.
הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.
הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- ג'פריס: המלצת קנייה ואפסייד של 15% לנקסט ויז'ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.
