הרגולציה מכה בסלקום: הרווח צנח ב-40%, ההכנסות נשחקו; גידול קל בלקוחות
הרגולציה והתחרות הגוברת בשוק התקשורת באלו לידי ביטוי בדוחות של חברת הסלולר הגדולה בישראל, סלקום: ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.655 מיליארד שקל - מדובר בירידה של 3.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ושורת הרווח הנקי התכווצה ב-40% ל-200 מיליון שקל.
הקיטון בשורה התחתונה של סלקום נרשם למרות העלייה הקלה במספר המינויים - 3.39 מיליון, עלייה קלה של 0.4% לעומת הרבעון המקביל. החברה עמדה בטווח תחזיות האנליסטים להכנסות של בין 1.5-1.7 מיליארד שקלים אך נגעה בטווח התחתון של תחזיות הרווח.
ההכנסות משירותים, שהינה פעילות הליבה של החברה, הסתכם ב-1.19 מיליארד שקל, מדובר בירידה של 20% בהשוואה לרבעון המקביל. בחברה מסבירים כי עיקר הקיטון נבע משינויים רגולטורים והגברת התחרות בענף הסלולר.
עיקר החולשה בדוחות מורגשת ברמה התפעולית זאת כאשר הרווח התפעולי צנח ל-349 מיליון שקל - ירידה של 34.6% בהשוואה לאשתקד. ה-EBITFA (הרווח ללא מס, פחת והוצאות מימון) הסתכם ב-534 מיליון שקל, ירידה של 25% לעומת התקופה המקבילה. נציין כי נתום ה-EBITDA מאפשר לבחון את הפעילות האמיתית של החברה זאת ללא השפעות חשבוניות נילוות.
בהתייחס לתוצאות, אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום היוצא: "ברבעון השלישי של 2011 המשכנו לראות את ההשפעה של השינויים הרגולטורים שנכנסו לתוקף בתחילת השנה, על תוצאות החברה, כפי שצפינו ודיווחנו בעבר, בנוסף להשפעת המיזוג עם נטוויז'ן אשר הושלם בסוף אוגוסט". עוד הוסיף שפירא "שוק הסלולר עבר השנה שינויים אשר השפיעו בצורה מהותית על רמת התחרות והאצת שחיקת המחירים שהביאה לירידה בהכנסות וברווח".
הרגולציה, התחרות והחשבונית שלכם
מניתוח התוצאות של סלקום ניתן לראות כי לקוחות החברה מגבירים את השימוש בשירותי הודעות ה-SMS: ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) גדלו ב-2.4% ועלו ל-26.6% מסך ההכנסות משירותים.
למרות העלייה הקלה במספר הלקוחות של סלקום לרמה של 3.39 מיליון ניתן לראות כי החשבונית הממוצעת התכווצה ל-105.1 שקלים, ירידה של 28% לעומת הרבעון המקביל, זאת בעוד שהשימוש החודשי הממוצע למנוי זינק ב-7% ל-357 דקות.
אחרי שש שנים: הדו"חות האחרונים של עמוס שפירא
- 6.זיפו 15/11/2011 19:14הגב לתגובה זויאלה לפטר עובדים. מה זה 800 מיליון שח רווח נקי בשנה, אחרי משכורות מנהלים ובעלים חזירים. החזירים התרגלו לבלוע את העולם ולבכות. לטעמי גם 200 מיליון שח רווח בשנה ,בהחלט מספיק. אף פעם האימרה " וכל הכבוד לשר " לא הייתה נכונה יותר !!!!!
- 5.avi 15/11/2011 10:10הגב לתגובה זואין יותר שמפניה .....או ....מה עושים....אהההה....אם אין לחם תאכלו מה ....אה עוגות.....
- 4.בועז 15/11/2011 10:02הגב לתגובה זועדיין מדובר ברווח קני של 800 מיליון ש" ח בשנה אז שלא ישחקו את המסכנים ואין סיבה לפטר עובדים. מי אמר שחייבים להרוויח כל כך הרבה. תזכרו זה רווח נקי של 200,000,000 שקל בארבעה חודשים!!!
- 3.r 15/11/2011 09:55הגב לתגובה זוחכו כשבקרוב יכנסו הוירטואליים, רמי לוי ושות' , אז סלקום ודומיה יאכלו קש. כל הכבוד לשר.
- 2.כמה שיותר מהר להעלים את החברה המסריחה הזאת. (ל"ת)אבי - סלקומאי לשעבר 15/11/2011 09:25הגב לתגובה זו
- 1.נסראללה 15/11/2011 09:25הגב לתגובה זולא הגיוני שמנכל ירוויח 60 מיליון שקל ב-5 שנים. 10 עובדים עושים יותר ממנו וכולם יחד לא מגיעים לשכר שלו. מנכל כח אדם מרוויח 350 אלף ש" ח בחודש!!!! האמינו לי שגם בשכר של 20 אלף לא היה עוזב. די לעושק העובדים.
- גם אני אעבור מסלקום 15/11/2011 10:06הגב לתגובה זושלום לחזיר דנקנר ומנהליו המושחתים.
- נוחי 15/11/2011 10:48רמי לוי אתה פתטי

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
