רבעון חיובי לקבוצת דלק: רווח של 101 מיליון שקל, אישרה תוכנית ביי בק

החברה הכריזה על דיבידנד בהיקף של 100 מיליון שקל. ההכנסות של החברה זינקו ב-60% ל-14 מיליארד שקל. החברה חיסלה אחזקת בנובל ורשמה רווח נוסף של 171 מיליון שקל לפני מס
תומר קורנפלד | (8)

קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה מסכמת הלילה באופן רשמי את עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני. חברת האחזקות דיווחה כי חתמה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של 101 מיליון שקל אשר כמעט כולו (100 מיליון שקל) יחולק למשקיעים כדיבידנד.

דלק קבוצה היא חברת אחזקות הפועלת בתחומי חיפושי הנפט, האנרגיה, הביטוח, הפיננסים והרכב. בין אחזקותיה ניתן לציין את דלק אנרגיה, חברת הביטוח הפניקס, השליטה בחברת דלק ישראל, בית ההשקעות אקסלנס, אחזקה בדלק רכב, פעילות זיקוק בארה"ב תחת דלק US ועוד.

הכנסותיה של הקבוצה ברבעון השני הסתכמו ב-14 מיליארד שקל, זינוק של 60% לעומת הרבעון המקביל. הגידול בהכנסות נובע משיפור משמעותי בפעילות דלק ארה"ב, אשר נהנתה מעלייה חדה במרווחי הזיקוק באזור מפרץ מקסיקו אשר לוותה בעלייה בביקושים באזור.

כמו כן, הפעילות החדשה של בית הזיקוק Lion אשר החלה ברבעון השני של שנת 2011 תרמה הכנסות בסך של כ- 1.7 מיליארד שקל. גם בתחום תחנות הדלק נהנתה החברה מעליית מחירי הדלק אשר השפיעה פעילות תחנות התדלוק בארה"ב, אירופה וישראל.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של השנה הסתכם ב-628 מיליון שקל, זאת לעומת 506 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הגידול נבע מתרומתה של פעילות הדלקים בחו"ל שהוסיפה 356 מיליון שקל לרווחיות התפעולית לעומת 123 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מנגד, פעילות הביטוח בחו"ל המרוכזת תחת חברת ריפבליק גרעה 125 מיליון שקל מהרווחיות התפעולית וזאת בשל נזקי מזג אוויר קשים במדינות בהן החברה פועלת ובכלל זה סופות טורנדו (בעיקר בדרום ארה"ב) ונזקים נוספים משריפות (בעיקר בטקסס).

תרומת נוספת לרווחיות של החברה נבעה ממימוש מלא של אחזקותיה של קבוצת דלק בחברת נובל אנרג'י. החברה רשמה רווח ניכר ברבעון הראשון של השנה ואילו ברבעון השני הוכרה יתרת הרווח בשיעור של 171 מיליון שקל לפני מס.

מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד: "הגיוון בפעילות החברה, הכולל גידול בפעילות בתי הזיקוק בארה"ב לצד היכולת לאתר הזדמנויות בשוק, גרמו לקבוצת דלק להציג ברבעון השני של שנת 2011, שיפור במרבית הפרמטרים וזאת למרות חוסר הוודאות השורר בשווקים".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    פשוט גנבו את הכסף וברחו מאחריות - בושה בושה (ל"ת)
    באגחים כבר הפסדתי 01/09/2011 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שוני 01/09/2011 08:17
    הגב לתגובה זו
    שלנוחי קומי פולי היה רווח על הנייר מהשקעה בבנק UBS הוא חילק מיד דווידנדים. לאחר מכן שהמניה ירדה הוא לא החזיר את מה שלקח. אז הוא מבקש הסדר חובות. במקרה של תשובה הוא לוקח את כל הרווח ואחר כך שהציבור ידאג. תשובה ממונף בצורה גבוהה וסופו ליפול.
  • 5.
    בפוקס 01/09/2011 08:14
    הגב לתגובה זו
    זולה בטירוף.
  • 4.
    אבי 01/09/2011 06:37
    הגב לתגובה זו
    האופציה של דלק קבוצה יכולה לעשות מאות אחוזים יש לה מנוף ופרמיה ותקופה ארוכה !
  • 3.
    אי 01/09/2011 00:14
    הגב לתגובה זו
    תקראו טוב טוב את כל הרווח הולך לדיווידנד שלא ישאר אף שקל לימים רעים בקיצור השיטה היא לסחוט את כל הכספים ולא להשאיר כסף ואם יש חובות שהציבור יכסה אז לכל חולמי הגז שקל לא תראו מזה
  • 2.
    הרוחים כוללים את שגזל ממני תשובה בגדות ביוכימ (ל"ת)
    שלמה מנדל 31/08/2011 23:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משקיע מותש 31/08/2011 22:58
    הגב לתגובה זו
    אולי במקום לחלק דיוידנד יזרימו כסף לחברה האומללה הזו
  • r 31/08/2011 23:20
    הגב לתגובה זו
    דלק נדלן כבר לא תחת דלק קבוצה. הוציאו אותה החוצה ותשובה ורק הוא יכול לסייע אבל הוא נחש נוכל שלא משלם, אכלנו אותה...
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.