בלעדי

שמח ביח"צ: רונן צור פונה במיילים לגיוס כל לקוח אפשרי - גם ממשרדים אחרים

דני לוי: "על כל לקוח שיעזוב כל משרד אני אישית אקח לו 4, ומי כמו צור יודע שאני יכול לקחת לו כשאני רוצה". יפה אפרתי: "זאת לא תעוזה, אלא סגנון נמוך". אמיר נאמי, צור תקשורת: "אנחנו מעיזים וחצופים - זה שיווק פעיל וכולם עושים את זה"
משה בנימין |

מייל שיצא היום (ראשון) בתפוצה רחבה בין משרדי היח"צ בארץ מדליק מחדש את הביצה המקומית. משרד יחסי הציבור של רונן צור שנפרד לפני מספר חודשים ממוטי מורל ויצא לדרכו הפיץ מייל עליו חתום מנכ"ל המשרד אמיר מאני ובו פנייה כללית לכל לקוח קיים ופוטנציאלי במטרה לגייסו לשורות צור.

המייל מעורר כעס רב בקרב משרדי היח"צ המתחרים שכן רונן צור לא מסמן קו אדום בפני לקוחות שכבר מטופלים במשרד יחסי ציבור כלשהו ופונה גם לאלו במטרה להעבירם אליו.

במייל נכתב בין השאר, "חברתנו היא מהמובילות במשרדים לייעוץ אסטרטגי בארץ ומייצגת את החברות המובילות במשק הישראלי. ברור לי שחברה בסדר גודל כמו שלכם מעסיקה משרד יחסי ציבור ולכן במידה ותחליטו לרענן את השורות או לגייס משרד חדש לפרויקטים ייחודיים אשמח אם תישקל אפשרות לעבודה משותפת בעתיד הקרוב".

אמיר נאמי, המנכ"ל ממשרד יחסי הציבור של רונן צור שחתום על המייל אומר היום (ראשון) לאייס: "אני מכבד את העמיתים שלי בתחום אבל זו הדרך שבה אנו מגייסים לקוחות. אני לא יודע מי הם הלקוחות של רני רהב או יפה אפרתי והמיילים האלו יצאו כך גם בתקופת העבודה המשותפת של מורל וצור".

עוד אמר נאמי לאייס: "אנחנו מנסים לייצר תקשורת רציפה עם הלקוחות כיוון שבסופו של דבר לוח הזמנים לגיוס לקוח חדש הוא מאוד צר ולכן זהו שיווק פעיל ונכון. אנחנו עובדים קשה ומלכלכים את הידיים בתקווה שהלקוחות יעברו אלינו ומכאן יש לנו גידול של 30-40% בלקוחות. אנחנו לא מתביישים להיות חצופים ומעיזים, ולא ייתכן שמשרדי היח"צ יישבו רגל על רגל ויחכו ללקוחות".

נאמי מוסיף ואומר: "פנייה שכזו נהוגה בכל תחום ולא רק שלנו. גם ללקוחות שלנו פונים עם הצעות מחיר אפילו יותר נמוכות משלנו וזה לגיטימי ובסדר. כל אחד צריך לדאוג ללקוחות משלו ומי שפוחד מזה צריך לעשות בדק בית על רמת השירות אצלו".

דני לוי, בעלי דני לוי תקשורת, אחד המשרדים החדשים, הצומחים והגדולים בענף אומר לאייס: "למרות שלא ידוע לי על פניה כזאת שהגיעה למי מלקוחותיי, אני חושב שמדובר באקט בהמי, פאתטי (וגם חסר אפקט חיובי לדעתי האישית) וחבל שצור ומשרדו, שגם ככה נמצאים בימים אלה על הגבול של הפיכתם לארכאיים ולא רלוונטיים, פועלים בצורה כה לא קולגיאלית וגם מעיזים להתעסק עם המתחרים שלהם, שבחלקם הרבה יותר צעירים, מהירים, אגרסיביים, אתלטיים ומוצלחים מהם".

"זה אמנם שוק חופשי ונכון שבתעשיית יחסי הציבור לקוחות עוברים בין משרדים כל הזמן, אבל יש הבדל מהותי בין היענות לפניה של לקוח שרוצה לבוא לפגישה, לבין פניה ייזומה ללקוחות קיימים של משרדים וניסיון לפתותם לעבור משרד (בשונה מבתעשיית הפרסום אגב). יש מספיק עבודה לכולם גם מבלי לשדוד לקוחות קיימים של משרדים שמנסים להתפרנס בשקט".

"לכן, לאור כל הנ"ל וכתגובה לתשובתו הבוטה, הבריונית והמזלזלת מצד משרדו של צור, אני מודיע לו כאן ועכשיו, כמו גם לכל הקולגות שלי שחוששים ממנו, שעל כל לקוח שיעזוב משרד קיים בעקבות פניה דומה כזאת שלו, הם מוזמנים לעדכן אותנו ואני אישית אצור קשר עם ארבעה לקוחות קיימים של צור ואקח לו אותם, גם בעלות של טיפול בהם בחצי מחיר ממה שהם משלמים היום. ואגב, מי כמו צור יודע שכשאני רוצה לקחת לקוחות, לרבות חברות ציבוריות נחשבות, אני לוקח".

רונן צור, בעל המשרד אומר לאייס: "המשרד שלנו מטפל כיום ב-60 חברות בדרך להיות קבוצת תקשורת שתכלול קשרי משקיעים וחברת אינטרנט שתפעל תחת מסגרת הקבוצה. מערך השיווק שלנו נותן שירות לכל אפיקי הפעילות ואם יש מישהו מהקולגות שלנו שחש פגוע הוא מזמן לפנות אלינו ואין לנו שום כוונה לפגוע במתחרה או עמית למקצוע ואם יש מישהו שנפגע אני מצטער על כך".

יפה אפרתי, הגיבה לאייס על הפנייה של צור ללקוחות ואמרה: "כל אחד וסגנונו הוא. אני לא קוראת לזה תעוזה אלא סגנון נמוך ושיבושם להם. לדעתי זו תעוזה נמוכה מאוד ואני אישית לא עשיתי דבר כזה מעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה