'התחת שלי גדול': מודעת פרסום מזויפת של Nike עוררה דיון - אז מי המזייף?
לענקית הספורט האמריקנית, חברת Nike, מיוחסת לאחרונה מודעת פרינט שנעשה כביכול עבור האתר NikeWomen.com. מודעה צוברת תגובות רבות ברשת ועושה באזז אבל האמת היא שהיא למעשה מזויפת. מדובר בהעתק של מודעה של נייק שנעשתה לפני 5 שנים רק שבגרסה העכשווית שונתה ה'דוגמנית' ונפלה טעות כתיב, לא משהו שמתאים לנייק.
לפני 5 שנים עלתה נייק עם פרסומת שהציגה נשים אמיתיות בסגנון Dove כאשר הכותרת הייתה 'התחת שלי גדול'. המודעה הייתה במסגרת קמפיין לקטגוריית הנשים של נייק. הבלוגרים ברשת דווקא מהללים ומשבחים את נייק על כך שבחרה שוב להציג נשים 'אמיתיות' והתפתחו אף דיונים פילוסופיים על כך שהאשה שנבחרה היא לא הבחירה הסטריאוטיפית של אשה שחורה אלא מישהי שלא ניתן לייחסה לאף מוצא מובהק.
נציגי נייק ומשרד הפרסום שחתום על העבודה הקודמת נשאלו כמובן על הנושא, כדי להבין מדוע החברה ממחזרת עבודה שנעשתה כבר לפני 5 שנים ואיך בדיוק פסחה מעיניהם טעות כתיב במילה "ambassador" שנכתבה במקום "embassador". משרד הפרסום היה הראשון לענות ואמר בפשטות שזו לא העבודה של המשרד. נציגי נייק אישרו ואמר שהמודעה למעשה מזויפת.
המודעה המזויפת
בשבוע האחרון נפלו לא מעט גופי תקשורת בפח של המודעה המזויפת והספיקו אף לכתוב על הפרסומת ולנתחה.
טרם ידוע מי עומד מאחורי המודעה המזויפת אבל ניסיון קודם מענף הפרסום מלמד שפעמים רבות מי שעומד מאחורי פרסום ויראלי או אנונימי שרץ ברשת הן החברות עצמן. גם אם נייק לא עומדת מאחורי המודעה המזויפת כל הסיטואציה מספיק מעניינת כדי ללמוד ממנה כיצד אפשר להעלות מותג על סדר היום, לייצר סביבו דיון, לגרום לבלוגרים לשבח אותו והכל בעזרת מחזור של עבודה ישנה בעלות אפסית. אכן, חומר למחשבה.
- 2.ג 21/11/2011 21:19הגב לתגובה זושאני יבין, תחת גדול זה רע?
- 1.ג 21/11/2011 21:19הגב לתגובה זושאני יבין, תחת גדול זה רע?