פובליסיס העולמית סוגרת רבעון עם גידול בהכנסות: "לא חושבים שהמשבר חלף"
קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס דיווחה לפני מספר ימים על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של 2010. על-פי הדיווח הציגה הקבוצה צמיחה של 7.1% במחזורים. מוריס לוי, היו"ר והמנכ"ל צופה שיפור נוסף במהלך השנה.
"אנחנו בעמדה טובה לבנות צמיחה ולייצר שולי רווח טובים יותר בעתיד". כך לדברי לוי, "אני לא מעיז לומר שהמשבר חלף אבל אנחנו כבר בדרך החוצה ונמצאים במומנטום טוב".
קבוצת פובליסיס הכוללת בתוכה את ליאו בורנט, סאצ'י וסאצ'י, שלוחות פובליסיס בעולם, סטארקום מדיה וזניט אופטימדיה היא קבוצת הפרסום העולמית השלישית בגודלה בעולם אחרי WPP ואומניקום. הצמיחה הגבוהה ביותר של פובליסיס העולמית נרשמה בהודו, קוריאה, מקסיקו, ספרד, רוסיה וטורקיה. הצמיחה בארבעת המוקדים המובילים של פובליסיס עמדה על 6.6% בצפון אמריקה להיקף של 1.65 מיליארד דולר, 10.8% באמריקה הלטינית להיקף של 165 מיליון דולר, 6% בפסיפיק-אסיה להיקף של 375 מיליון דולר ו-3.1% באירופה להיקף של 1.05 מיליארד דולר. אפריקה והמזה"ת הן האזורים היחידים שלא הצליחו לצמוח עם ירידה של 3.3% לכדי 82 מיליון דולר.
הצמיחה בסין עמדה על פחות מ-5%, מתחת לציפיות של הקבוצה. לוי אמר שבקבוצה מייחסים חשיבות לנושא הזה, ובכירי פובליסיס יגיעו לסין כדי לבדוק את השוק לעומק ולהציג אסטרטגיה שתעזור לחברה לצמוח מהר יותר באזור זה".
לוי מייחס חלק גדול מההצלחה של קבוצת פובליסי להחלטה שנלקחה ב-2006 להעמיק את חדירתה ולהגיע למובילות בתחום הדיגיטלי. "האינטראקטיב והדיגיטל מהווים כעת כ-42.5% מההכנסות בצפון אמריקה וכ-28.1% בעולם כולו, לעומת 20.1% במחצית הראשונה של 2009.
בסה"כ הכללי לוי רושם לזכות פובליסיס 2.1 מיליארד דולר של פעילות עסקית חדשה עד לעכשיו ב-2010. בין התקציבים החדשים בקבוצה נמצאים, נוקיה, קראפט-קדבורי, בלקברי, הונדה, רקיט בנקיזר ועוד.
ארה"ב היא המדינה עם השוק הגדול ביותר בקבוצת פובליסיס כאשר אחריה נמצאות צרפת ובריטניה. לוי צופה כי "התכונה החיובית באירופה תמשיך - אמון הצרכנים הוא פחות עגמומי מאשר היה בתחילת המשבר".
אחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר בקבוצת פובליסיס נרשמו בהודו, קוריאה, מקסיקו, ספרד וטורקיה. כולם צמחו ב-10% ויותר במחצית הראשונה של 2010. ברזיל, קנדה, צרפת וארה"ב צמחו בין 5 ל-10% ואוסטרליה, סין, איטליה ויפאן צמחו בלא יותר מ-5%. המחזורים צנחו בכ-5% בהולנד, פולין ושוויץ ואף יותר בבלגיה, גרמניה ואיחוד האמירויות.