קמפיין החיוכים של אורביט: יותר מ-1.4 מיליון תמונות כבר נסרקו בפייסבוק
חברת המסטיקים אורביט ומשרד הפרסום גיתם BBDO העלו לאחרונה את הקמפיין הדיגיטלי החדש למותג תחת השם "האיש הכי מחוייך בפייסבוק". הקמפיין עושה שימוש ראשון בישראל לטכנולוגיית "זיהוי פנים", של חברת FACE.COM.
במרכז הקמפיין עומדת אפליקציית פייסבוק שעושה לראשונה שימוש בטכנולוגיית זיהוי החיוכים אותה טכנולוגיה שקיימת במצלמות הדיגיטליות. כאמור, זוהי הפעם הראשונה בישראל שבקמפיין דיגיטלי נעשה שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים. טכנולוגיה זו שפותחה ע"י חברת face.com, מסוגלת לזהות אדם מתוך מאגר התמונות המצויות בפייסבוק מבלי היותו מתויג או מסומן.
הזיהוי נעשה באמצעות ניתוח תווי פניו שנסרקו מתוך תצלום דיגיטלי והשוואתם לפנים שמופיעות במאגר התמונות בפייסבוק. בקמפיין אורביט, האלגוריתם סרק את כל התמונות של המשתתפים, זיהה את מיקום הפה בתמונות, ניתח את צורתו ע"פ גודלו וזווית השפתיים ונתן ציון לחיוך מ-1 עד 100. סכימת כל ציוני החיוך של כל משתתף היוו את ציון החיוך הכללי שלו. האפליקציה מנתחת את כל החיוכים שלו ומעניקה ציון באחוזים על החיוך בכל תמונה ותמונה.
המשתמשים באפליקציה יכולים לדעת איזה ציון קיבלו על כל חיוך והם מוזמנים להמשיך ולתייג את עצמם בכמה שיותר תמונות מחוייכות. בתום הפעילות יקבעו עשרת האנשים המחוייכים ביותר בפייסבוק והם יזכו בתמורה בווספה. הפעילות האינטרנטית עלתה לפני מספר ימים ומהחברה נמסר כי כבר לקחו בה חלק קרוב ל-10,000 משתמשים ונסרקו מיליון וארבע מאות אלף תמונות.