בלעדי

אינטרסול מדיה: "יש לנו הסכם בלעדי עם זהב.RU, וכל חריגה תטופל משפטית"

בחברת המדיה של ערוץ 9 מתעקשים כי יש להם הסכם בלעדי למכירת מדיה באתר זהב.RU של סמייל מדיה. בינתיים הקמפיינים ממשיכים לזרום לאתר זהב ולא דרכם. סמייל מדיה: "לא סביר שנדבר בתקשורת על הסכמים חסויים"
משה בנימין |

עדיין לא ברור כיצד מעלים קמפיינים לאתר הרוסי-ישראלי zahav.ru, באמצעות מי ובאילו מחירים. בהמשך לחשיפת אייס עולה כי חברת המדיה שבשליטת ערוץ 9 - 'אינטרסול מדיה 9' מתעקשת כי בינה ובין האתר קיים הסכם בלעדי: "שום דבר לא השתנה בהסכם, הוא עדיין בלעדי וכל חריג להסכם מטופל במסגרת המשפטית", כך אומרים היום (ראשון) לאייס אנשי 'אינטרסול מדיה 9'. במקביל לאמירה זו נודע לאייס כי משרד הפרסום האינטראקטיבי Wwh - 'ווב וויז האוס' שהינו מגזרי ועוסק בעיקר בקהילה הרוסית מעלה לאתר זהב.RU פרסומות שמנוהלות באופן ישיר בין אנשי המשרד וצוות האתר זהב.RU, כך לדברי המשרד. בשבוע שעבר הוצג באייס קמפיין שכזה ומאז אומרים ב-Wwh שהספיקו להעלות עוד מספר פרסומות. מצב זה עומד בסתירה מלאה להצהרת אינטרסול לפיה כל קמפיין מחויב לעבור דרכה. בתגובה לשאלת אייס האם אינטרסול מתייחסת לפרסומות אלה שמעלה Wwh לזהב.RU כחריגה משפטית אומרים באינטרסול כי במידה ואכן יש חריגה בהסכם הנושא אמור להיות "מטופל ברמה המשפטית מול זהב". בסמייל מדיה לא מוכנים לאשר או להכחיש קיומו של הסכם בלעדיות כזה או אחר ואומרים לאייס: "לא סביר שנדבר בתקשורת על הסכמים חסויים עם לקוחות. מעבר לכך אין לנו מה להוסיף". יוזכר כי בענף המדיה והאינטרנט בגזרה הרוסית ישראלית מתקיים מאבק בעיקר בין 2 חברות, ואלו השתיים המוזכרות כאן: אינטרסול מדיה 9 ו-Wwh המשמשות שתיהן כגופי מדיה ופרסום לקהל הרוסי בישראל. במידה ואכן מתקיים הסכם בלעדיות בין זהב לאינטרסול זה אומר שאם Wwh רוצה להעלות פרסומת לאתר זהב היא חייבת לעשות זאת דרך אינטרסול, מה שמצריך התנהלות ומו"מ כספי בין חברה אחת למתחרה הגדול ביותר שלה ויוצר את המצב הבעייתי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה