ה'טריפל' של בזק בדרך? יוצאת לראשונה בשיווק משותף עם בזק בינלאומי
לראשונה ולאחר שחיכתה לכך שנים רבות, תוכל חברת בזק להציע שירותים משותפים עם חברות הבת שלה כדוגמת ה'טריפל' שהציעה הוט ללקוחותיה. סל השירותים המשותף הראשון - שירותי מודם ADSL של חברת בזק ביחד עם שירותי ISP (ספק תקשורת) של חברת בזק בינלאומי "בחבילה" אחת.
בחודש מאי השנה הכריז משרד התקשורת על תיקון לרישיון חברת בזק כך שתוכל לשווק סלי שירותים משותפים עם חברות הבת שלה, וביניהן, חברת בזק בינלאומי. כעת, לראשונה, בזק מנצלות את האישור ומציעה סל שירותים משותפים בתחום האינטרנט.
לדברי משרד התקשורת, השירות החדש שתציע בזק משתלב עם מדיניותה לשיפור השירות לציבור, שכן מתן האפשרות לחברות לפעול מול הצרכן כגורם אחד המשווק את כל השירותים, במקום גורמים נפרדים, משפרת את השירות לצרכן ומקלה על התמודדותו מול חברות התקשורת.
לחברת בזק ניתנה האפשרות להציע סלי שירותים משותפים עם החברות הבנות שלה לאחר שחלקה במגזר הלקוחות הפרטיים ירד אל מתחת ל-85%, בהתאם למסמך מדיניות שפרסם משרד התקשורת ב-2004.
יצויין כי במסגרת הבקשה שהעבירה בזק למשרד לבחינת סל השירותים, ובהתאם לתיקון הרשיון האמור, הודיעה בזק למשרד כי היא פנתה לבעלי רשיונות נוספים להשתלב בסל השירותים שישווק על ידה.
ערן יעקבי, מנהל המחקר בדש ברוקראז', לאייס: "המשמעות היא פחות בהיבט הכספי של יותר הכנסות או רווחיות אלא יותר שיווקית. היתרון הבולט שבזק תוכל להפיק במהלך השיווקי הוא מניעת עזיבת לקוחות. בבזק יש נטישה של כ-30,000 לקוחות מידי רבעון וזה בעוכריהם. מה שכן, לבזק יש מעתה והלאה תגובה הולמת למהלכים השיווקיים של המתחרים שלה כמו נטוויז'ן וסמייל וכמובן מול הוט, וזה עוד לפני שמתייחסים לאפשרות העתידית של חבילת שיווק ביחד עם Yes".
כאמור, לדברי יעקבי, העטיפה השיווקית של המהלך וחיזוק האמירה המותגית הוא מה שתשיג בזק בעיקר מיכולתה להעניק ללקוחות חבילה שיווקית יחד עם חברות הבת שלה.