"בשוק היפר תחרותי הבידול חייב לבוא דרך חדשנות"; חוגלה תשקיע 20 מ' ש' עד סוף 2010

בחוגלה קירמבלי מסמנים את החדשנות המוצרית כמטרה ועומדים לשווק שני מוצרים חדשים, 'לילי רך וחזק' ו'קוטקס כותנה' באמצעות גיתם BBDO ומקאן אריקסון
משה בנימין |

עד סוף 2010 מתכוונים בחוגלה קימברלי להשיק סדרה של מהלכי השקה שמציגים חדשנות לרוחב כל קטגוריות המוצרים של החברה. שני המהלכים הראשונים הם לילי Soft & Strong וקוטקס כותנה.

טלי אורן, סמנכלית השיווק של חוגלה קימברלי, מסרה היום עם השקת שני המוצרים הראשונים בסדרת השקות החדשנות: "בשוק היפר תחרותי הבידול חייב לבוא דרך חדשנות; אנו מתכוונים להיות השחקן החדשן ביותר בכל זירות הפעולה שלנו".

חוגלה תשיק קו מוצרים חדשני תחת המותג לילי "לילי רך וחזק" – הסדרה תתאפיין בנייר טואלט בעל שכבה אחת רכה במיוחד. ממחקרי צרכנים שערכה החברה עלה כי הצרכנים אכן מסופקים מהרכות של הנייר אך מרגישים לא בטוחים מבחינת החוזק שלו. הדבר הוביל את החברה לפתח מוצר חדש ומשופר של המותג לילי שיספק לצרכן "נייר רך וחזק" ולצאת במהלך שיווקי בו היא תחליף את כל קו המוצרים של נייר טואלט לילי לנייר טואלט רך וחזק. המותג לילי הינו המותג המוביל בקטגוריית נייר הטואלט עם נתח שוק של 33%.

במסגרת מהלך זה יצאה חוגלה קימברלי באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO אשר במרכזו הפרזנטור יובל סמו. במסגרת הקמפיין נערך סקר הקורא לאנשים להצביע על העדפה או הרגלי השימוש שלהם בנייר הטואלט.

המוצר השני אותו משיקה חוגלה הוא סדרת מגיני תחתון תחת המותג קוטקס בעלי שכבה עליונה העשויה כותנה 100%. מהמחקרים בקרב צרכניות עלה כי 90% מהנשים בישראל משתמשות בתחתונים העשויים 100% כותנה.

אורן מוסיפה "המסקנה המחקרית הזאת הביאה את החברה לתובנה צרכנית חדשה שנולדה מהשאלה הפשוטה והמתבקשת מה לגבי מגיני התחתון?. התובנה הצרכנית הביאה את חוגלה להשיק מגיני תחתון עם שכבה עליונה, הבאה במגע עם הגוף העשויה מ- 100% כותנה טבעית ולצאת במהלך שיווקי בו היא מחליפה את כל סדרת מגיני התחתון של המותג במגיני תחתון 100% כותנה טבעית. המהלך יוצג בקמפיין של קוטקס שפותח במקאן אריקסון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייל גפני; קרדיט: אוהד רומנואייל גפני; קרדיט: אוהד רומנו

וואן זירו נלחץ מבנק אש ומשיק מסלול חדש - הגדולים עדיין אדישים

הבנק הדיגיטלי וואן זירו מציע פטור מעמלות ושירותים ייעודיים לעצמאים, על רקע השקת הבנק החדש אש של ניר צוק - האם הבנקים הקטנים יאכלו אחד את השני כשהגדולים יחייכו מהצד?

מנדי הניג |

בנק ONE ZERO הכריז היום על השקת מסלול בנקאי חדש לעצמאים, שכולל שירותים ייעודיים כמו הפקת חשבוניות דיגיטליות, ניהול מע"מ, פטור מעמלות עו"ש ומט"ח, וממשק דיגיטלי לניהול פעילות עסקית וכל זה ללא עלות חודשית. לפי הבנק, מדובר בחבילת שירותים שעשויה לחסוך לעצמאי למעלה מ־3,000 שקל בשנה.

המסלול מבוסס על שיתוף פעולה עם חברת FINBOT, שמספקת את הפלטפורמה לניהול הפעילות העסקית דרך האפליקציה FINBOT SMART. כך לדוגמה, בכל תקבול שמתקבל לחשבון, המערכת תזהה אוטומטית את הצורך בתשלום מע"מ, תציע להפריש 18% מהסכום לפיקדון יומי ייעודי, ותאפשר גם לצבור ריבית על כספי המע"מ בנוסף להתראות שוטפות על המצב התזרימי של כל החשבונות במקום אחד.

קניבליזציה בין הבנקים הקטנים?

זה מגיע בעיתוי טעון במיוחד: ימים ספורים לאחר ההשקה הרשמית של בנק אש. המסלול החדש של וואן זירו הוא כנראה יותר אילוץ מיוזמה. וואן זירו, נאבק יותר משלוש שנים כדי לבסס את עצמו כבנק משמעותי מול הענקיים ואז מגיע בנק אש שאולי הוא עדיין לא איום אמיתי אבל הוא בהחלט מצליח לייצר רעש, ועושה זאת עם אג’נדה לוחמנית, ואפילו עקיצות ישירות מהיזם הראשי - בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות.

במעמד השקת הבנק החדש, הביקורת הייתה ישירה וחסרת עכבות מצד אחד מהמייסדים, יזם ההייטק ניר צוק: "לא יודע למה מישהו חשב שזה יעבוד", הוא אמר כשהוא התייחס למודל המנוי החודשי של וואן זירו. לדבריו, “וואן זירו החליטו שהם כמו נטפליקס או חדר כושר. אנחנו בבנק אש באים עם מודל אחר לגמרי אנחנו מחלקים חצי מהרווחים עם הלקוחות. לא גובים עמלות עו"ש, לא דמי מנוי, וכל שקל שמופקד אצלנו הבנק מרוויח חצי ממנו והלקוח חצי. זה הוגן, וזה שקוף".

הוא לא סיים רק במודל העסקי ותקף גם את התשתית הטכנולוגית של וואן זירו: "הם בחרו במערכת ליבה הודית בת 40 שנה, יקרה ולא מותאמת. אצלנו המערכת נבנתה מקצה לקצה על ידי הייטק ישראלי, רזה וזול". בנוסף לזה צוק ציין שוואן זירו "שרף כבר כ־890 מיליון שקל מתוך המימון שגייס", בעוד שבבנק אש, לדבריו, "רוב הכסף עוד נמצא בקופה".