אתר 'זאפ' מתניע: משיק קטגוריה להשוואת כלי רכב חדשים

לפי נתוני זאפ הרכב היקר בישראל הוא מרצדס SLS – 2.2 מליון שקל לפני תוספות. הרכב הזול בישראל? סוזוקי אלטו במחיר 59.6 אלף שקל. הנצפית ביותר? ממש לא הפתעה
משה בנימין |

זאפ, אתר השוואת המחירים, משיק קטגוריה חדשה באתר - השוואת כלי רכב. קטגוריית השוואת הרכבים החדשים, תעלה בשיתוף iCar.co.il מדריך צרכנות רכב. במסגרת הקטגוריה יוצגו מחירי היבואנים ליותר מ-900 דגמי רכבים בשוק הישראלי. בדומה לקטגוריות קיימות בזאפ ניתן לבצע סינון וחיפוש חכם לפי פרמטרים כמו: קטגוריה, יצרן, מחיר, מנוע וכדומה.

שיתוף הפעולה עם iCar יאפשר הצגת כמות נתונים רבה אודות כל דגמי הרכב הנמכרים בארץ, החל ממחירם העדכני ועד ביצועים, צריכת דלק, בטיחות, מימדים, שווי שימוש ועוד. בנוסף תוצג חוות דעת של מומחי רכב אובייקטיביים.

היקרה - מרצדס, הזולה - סוזוקי אלטו, הנצפית - מאזדה 3

לפי נתוני זאפ הרכב היקר בישראל הינו המרצדס SLS שהושק לאחרונה, במחיר התחלתי של 2.2 מליון שקל, ועד 3 מליון שקל לרכב עם כל התוספות. הרכב הזול בישראל הינו סוזוקי אלטו אותו ניתן לרכוש החל ב-59.6 אלף שקל, כלומר במחיר מרצדס SLS אחת ניתן לרכוש כמעט 40 אלטו. על בכורת המכירות עדיין מנצחת המזדה 3, ובכלל מותג מזדה שומר על בכורה במכירות בישראל מאמצע שנות ה-90 ועד היום.

בקטגוריית המשפחתיות - המכונית הנמכרת ביותר בישראל, מאזדה 3, היא גם הנצפית ביותר בקבוצתה. סקודה אוקטביה, במקום השני עם 6.5 אחוזים מכלל הצפיות, לא יורדת מהכותרות עקב נחיתת מנוע ה-1.2 TSI בישראל. ניסאן טידה וסוזוקי SX4 נכנסות לעשירייה הפותחת של המכוניות הנצפות על חשבון פולקסווגן גולף ויונדאי i30CW. בקטגוריית המנהלים מאזדה 6 בפסגה, סקודה סופרב נשארת קומה אחת מתחת.

איתן זינגר, מנכ"ל זאפ מסר כי, "שירות השוואת הרכבים החדשים שאנו משיקים היום מאפשר לנו לספק לגולשים את היכולת לבצע השוואה בין דגמי רכב וכך לקבל החלטות קניה מושכלות בתחום זה. רכישת רכב הינה אחת מהעסקאות הגדולות שמבצע צרכן, אחת למספר שנים, והינה הוצאה כספית נכבדת שיש לעשותה בכובד ראש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

המהפך הטורקי: ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות

פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה


עמית בר |

טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות. 

בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין

טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות. 

המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.

שיתופי פעולה גרעיניים 

בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.