עד לקאן: אף עבודה ישראלית בקטגוריות המובילות. IKEA ופייסבוק דווקא כן

פסטיבל קאן מגיע לסיומו היום ומסתיים עבור הנציגים הישראליים בקול ענות חלושה. הקטגוריות המובילות בתחרות - טיטאניום ו'אינטגרייטד' ריקות מנוכחות ישראלית. כנסו וצפו בפרסומות שיזכו הערב
משה בנימין |

סוף השבוע האחרון בפסטיבל קאן הוקדש לקטגוריות הנחשבות ביותר בתחרות – ה'אינטגרייטד – טיטניום' והסרטונים. לשתיהן לא הצליחו המשרדים הישראליים להכניס עבודות, אפילו לא ל'שורטליסט' - הרשימה המקדימה לפני השלב הסופי של הקטגוריה אליו עולות עבודות נבחרות ומתוכן נבחרות הזוכות. רק לצורך ההשוואה, ידידנו ממצרים הצליחו להכניס עבודות לשורטליסט בקטגוריית הסרטים.

היום (ראשון) בערב יוכרזו רשמית הזוכים בקטגוריית הסרט ו-טיטניום אך בטרם ייצא הטקס לדרכו שמות העבודות הזוכות ידועות כבר בקרב הנוכחים בקאן. הסרט הזוכה בגראנד פרי (מעל שלושת המדליות) הוא של סוכנות הפרסום WIEDEN+KENNEDY מפורטלנד, ארה"ב. סרטון הפרסומת הוא לחברת Old spice עבור סבון נוזלי לגוף לגבר, והיא צינית, מדויקת ומעלה חיוך נבוך של הסכמה.

הפרסומת שהיא למעשה גם השורה התחתונה של כל השבוע החגיגי בפסטיבל קאן היא זוכת קטגוריית הטיטאניום שנחשבת לזו שתגדיר את עתיד הפרסום בשנים הקרובות. הפלא ופלא גם לכאן משתחלת לה המפלצת הפייסבוקית או שמא, דווקא בגלל השימוש בפייסבוק זוכה פרסומת זו. לכולם כבר ידוע מהו האפקט הפייסבוקי ברחבי העולם וכעת היא גם קוצרת פרסים. המותג הזוכה שלמענו נוצרה הפרסומת היא מפלצת נוספת שמוכרת לציבור הישראלי, הלא היא IKEA.

האנשים שאחראים לפרסומת הזוכה הם אלו שגם מכירים את המותג IKEA הכי טוב. משרד הפרסום FORSMAN & BODENFORS משבדיה, ארץ מולדתה של ענקית הריהוט לקחו את המותג ושילבו אותה באחת האפליקציות הפופולאריות בפייסבוק – התיוג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה