תג המחיר: ענבל אור שפכה כ-700 אלף דולר בחודשיים על פרסום מגדלי הצעירים
אתמול מימשו קבוצת חג'ג' וחברת אור סיטי נדל"ן את האופציה לרכישת מתחם 'מגדלי הצעירים' (בעבר מגדלי ארלוזורוב), זאת לאחר מסע שיווק אגרסיבי ביותר שמטרתו הייתה להגיע לתאריך פקיעת האופציה על הקרקע עם כמה שיותר דירות מכורות. אייס בדק כמה עלה לאור סיטי מסע השיווק האגרסיבי.
תחילתו של סיפור בחודש פברואר האחרון, אז חתמה קבוצת אור סיטי על הסכם אופציה לרכישת הקרקע תמורת 280 מיליון שקל מחברת הנדל"ן האמריקאית קרסנט הייטס. על המתחם מיועדים לקום שני מגדלים בגובה 40 ו-46 קומות וייכללו בסך הכל 486 דירות. לדבריה של ענבל אור, מנכ"לית אור סיטי, נכון לשבוע האחרון נותרו עדיין כמה עשרות דירות לא מכורות.
אז כמה עלה לאור סיטי המאמץ למכור את הדירות? לפי 'יפעת בקרת פרסום', חברת אור סיטי הוציאה לא פחות מ-1.72 מיליון דולר (במחירי מחירון) בחודשיים האחרונים לצורך פרסום הפרויקט. מדובר כאמור במחירי מחירון, בפועל נעה ההוצאה לפרסום בחודשים מאי-יוני סביב 700 אלף דולר.
הבדיקה כללה את ההוצאה לפרסום של חברת אור סיטי על פרוייקט 'מגדלי ארלוזורוב' בכל המדיות בהן פרסמה, מחסויות בטלוויזיה ועד דיוור ישיר ללקוחות פוטנציאליים.
במהלך חודש מאי הוציאה אור סיטי על פרסום הפרוייקט כ-540 אלף דולר (במחירי מחירון). 40% מההוצאה לפרסום בחודש זה הוציאה החברה על קמפיין שיועד לקידום 'דירות 3 חדרים החל מ-1,300,000 שקל. הסך הכולל של ההוצאה על קמפיין זה עמד על 213 אלף דולר (מחירי מחירון).
במהלך חודש יוני המהווה חודש המפתח מכיוון שבו פוקעת האופציה על הפרויקט הוציאה אור סיטי לא פחות מ-1.1 מיליון דולר לפרסום (מחירי מחירון) כאשר 280 אלף דולר מסכום זה הופנו לפרסום קמפיין 'מרתון מכירות לשבוע ימים'. סכום רב הופנה גם לשיווק תחת הקמפיין 'מגדלי הצעירים - 150 דירות אחרונות' עם 253 אלף דולר במחירי מחירון.
לשם ההשוואה, במהלך החודש האחרון הוציאו חברות הנדל"ן על פרסום (בקטגוריות בנייה-כללי, דיור ונדל"ן ע"פ יפעת בקרת פרסום) כ- 12 מיליון דולר (במחירי מחירון). הבולטות ברשימה זו היו גינדי החזקות עם פרסום הפרוייקט לעמיתי חבר באם המושבות פ"ת בסך 725 אלף דולר (מ.מחירון) המהווה כ-6% מההוצאה בחודש החולף. אזורים עם פרוייקט נווה גן, כ-4% והוצאה כוללת של 480 אלף דולר(מ.מחירון).

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.