משרד התיירות ישקיע 26 מיליון שקל בפרסום ישראל כיעד תיירות בטוח

שרת התיירות רוחמה אברהם בלילא: "ללא תגבור תקציבי משמעותי מיידי של הממשלה, לא יהיה ניתן להשיב את תנועת התיירות לישראל. המשמעות- אובדן הכנסות ופיטורי עובדים"
משה בנימין |

בצל המשבר הכלכלי העולמי והשלכות המבצע בעזה, פותח משרד התיירות בשבוע הבא את גל השיווק הראשון של ישראל בעולם, לשנת 2009: במהלך חודש פברואר ישקיע המשרד 26 מיליון שקלים בפעולות שיווק במטרה להחזיר את התיירים לישראל.

יעדי הקמפיין של משרד התיירות הם חיזוק תדמית ישראל כמדינה בטוחה לתיירים, שימור הביקוש לביקור בארץ וחיזוק מערך המשווקים והסיטונאים הפועל מול משרד התיירות. בחודשים הקרובים יפעיל המשרד מספר גלי שיווק נוספים, בהתאם ליעדי המשרד ולצרכי השיווק במדינות היעד ובכפוף לתקציבי השיווק שתאשר הממשלה.

לאחר ששנת 2008 נרשמה כשנת שיא בתיירות לישראל עם 3 מיליון תיירים, נפתחה שנת 2009 בצל המבצע בעזה והמשבר הכלכלי העולמי, אשר הביאו להאטה בתיירות הנכנסת. בנוסף ניתן למנות את תאונת אוטובוס התיירים מרוסיה בדרום הארץ שגבתה יותר מ-20 קרבנות בנפש.

גל השיווק הראשון יתקיים בחודש פברואר בגרמניה, רוסיה, אטליה וצרפת. במסגרת התוכנית הכללית לחודשים הקרובים, יקיים משרד התיירות קמפיינים פרסומיים במדינות היעד, בהן גם צפון אמריקה, בריטניה ומדינות נוספות זאת לצד פעולות שיווק מגוונות בדרום קוריאה, פולין, ברזיל וסין.

השרה אברהם-בלילא, מתריעה כי "ללא תקציב שנתי מאושר וללא תגבור תקציבי משמעותי מיידי של הממשלה, לא יהיה ניתן להשיב את תנועת התיירות לישראל להישגי 2008 והמשמעות תהיה אובדן הכנסות ופיטוריי עובדים בענפי התיירות השונים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה