ישראל באינטרנט 2009: 250,000 גולשים חדשים הצטרפו בשנה האחרונה

כמות הגולשים גדלה מ-3.95 מיליון בדצמבר 2007 ל-4.2 מיליון בדצמבר 2008. בקרב בני הנוער, גילאי 13-17 שיעור הגולשים באינטרנט עולה על 90%
משה בנימין |

חברת המחקר TNS טלסקר מפרסמת היום (ד') את החלק הראשון של הסקירה השנתית על הרגלי הגלישה בישראל לשנת 2008 לקראת סקר TIM השנתי. מן הסקירה עולה, כי בישראל כיום כ- 4.2 מיליון פרטים משתמשי אינטרנט (גילאי 13 ומעלה) המהווים כ-76% מכלל האוכלוסייה בגילאי 13 ומעלה. על פי האומדן, במהלך שנת 2008 הצטרפו למניין הגולשים כ- 250,000 גולשים חדשים. מ- 3.95 מיליון בדצמבר 2007 ל- 4.2 מיליון בדצמבר 2008 (כולל אוכלוסייה יהודית וערבית גילאי 13+). הגידול משתקף גם בנתוני החיבור למשקי בית: כ- 74% ממשקי הבית מחוברים כיום לאינטרנט (לעומת 72.5% לפני שנה). נתונים אלו מתייחסים לאוכלוסייה היהודית.

שיעור הגולשים באינטנרט בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת (גילאי 18 ומעלה) עומד על 69%. שיעור הגולשים בקרב גילאי 13 ומעלה מגיע ל- 72%. עלייה עקבית נמדדה גם בהיקף הגלישה באוכלוסיה הערבית הבוגרת שהגיעה ב-2008 לכדי 56%. מבחינת הפרופיל הדמוגראפי של הגולש הישראלי באוכלוסייה היהודית עולה כי: בין משתמשי האינטרנט ניתן למצא מעט יותר גברים (51%) מנשים (49%). שיעור הגולשים באינטרנט בקרב גילאי 50 ומעלה עומד על 52%. בקרב בני הנוער (גילאי 13-17) שיעור הגולשים באינטרנט עולה על 90%.

חצי מהגולשים מספקים את ה-TRAFFIC מהעבודה

מסקר TIM™ דצמבר 2008 עולה כי הגולשים הישראלים נוהגים לגלוש באינטרנט ממגוון מקומות. כמעט כל הגולשים הישראלים (97%) נוהגים לגלוש מביתם. כמחצית (52%) מהגולשים הבוגרים (גילאי 18+) נוהגים לגלוש באינטרנט ממקום עבודתם. בני נוער נוהגים לגלוש בחברותא- 50% גולשים מבתי חבריהם ו- 49% גולשים מבית הספר. בסך הכל כ- 65% גולשים מחוץ לבית מכל המקומות (אחוז ממצה). בקרב בני הנוער שיעור הגלישה מטלפון סלולרי מגיע ל- 23%.

השימושים המרכזיים באינטרנט

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה