ישראל באינטרנט 2009: 250,000 גולשים חדשים הצטרפו בשנה האחרונה

כמות הגולשים גדלה מ-3.95 מיליון בדצמבר 2007 ל-4.2 מיליון בדצמבר 2008. בקרב בני הנוער, גילאי 13-17 שיעור הגולשים באינטרנט עולה על 90%
משה בנימין |

חברת המחקר TNS טלסקר מפרסמת היום (ד') את החלק הראשון של הסקירה השנתית על הרגלי הגלישה בישראל לשנת 2008 לקראת סקר TIM השנתי. מן הסקירה עולה, כי בישראל כיום כ- 4.2 מיליון פרטים משתמשי אינטרנט (גילאי 13 ומעלה) המהווים כ-76% מכלל האוכלוסייה בגילאי 13 ומעלה.

על פי האומדן, במהלך שנת 2008 הצטרפו למניין הגולשים כ- 250,000 גולשים חדשים. מ- 3.95 מיליון בדצמבר 2007 ל- 4.2 מיליון בדצמבר 2008 (כולל אוכלוסייה יהודית וערבית גילאי 13+). הגידול משתקף גם בנתוני החיבור למשקי בית: כ- 74% ממשקי הבית מחוברים כיום לאינטרנט (לעומת 72.5% לפני שנה). נתונים אלו מתייחסים לאוכלוסייה היהודית.

שיעור הגולשים באינטנרט בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת (גילאי 18 ומעלה) עומד על 69%. שיעור הגולשים בקרב גילאי 13 ומעלה מגיע ל- 72%. עלייה עקבית נמדדה גם בהיקף הגלישה באוכלוסיה הערבית הבוגרת שהגיעה ב-2008 לכדי 56%.

מבחינת הפרופיל הדמוגראפי של הגולש הישראלי באוכלוסייה היהודית עולה כי: בין משתמשי האינטרנט ניתן למצא מעט יותר גברים (51%) מנשים (49%). שיעור הגולשים באינטרנט בקרב גילאי 50 ומעלה עומד על 52%. בקרב בני הנוער (גילאי 13-17) שיעור הגולשים באינטרנט עולה על 90%.

חצי מהגולשים מספקים את ה-TRAFFIC מהעבודה

מסקר TIM™ דצמבר 2008 עולה כי הגולשים הישראלים נוהגים לגלוש באינטרנט ממגוון מקומות. כמעט כל הגולשים הישראלים (97%) נוהגים לגלוש מביתם. כמחצית (52%) מהגולשים הבוגרים (גילאי 18+) נוהגים לגלוש באינטרנט ממקום עבודתם. בני נוער נוהגים לגלוש בחברותא- 50% גולשים מבתי חבריהם ו- 49% גולשים מבית הספר. בסך הכל כ- 65% גולשים מחוץ לבית מכל המקומות (אחוז ממצה). בקרב בני הנוער שיעור הגלישה מטלפון סלולרי מגיע ל- 23%.

השימושים המרכזיים באינטרנט

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.