תוסס כמו קולה, יוקרתי כמו מרצדס - איך לשווק ולמכור את האישיות שלך
כל אדם נולד עם היכולת להצליח בחייו ולהגיע להישגים בזכות כישרונותיו. כל אדם נוגע, טועם, שומע וחושב בדרך המיוחדת לו בלבד. בדרך מופלאה זו 6.9 מיליארד בני אדם שונים זה מזה בתכונותיהם, אך רק חלקם הקטן משווק נכון את היכולת הטמונה בהם.
הם מכירים את "כללי המשחק" האם אתם נמנים עליהם?
שיווק עצמי הוא לא שחצנות - תפרגנו לעצמכם
מעניין לגלות שהמילה פירגון אינה מצויה בלכסיקון השפה העברית , מקורה באידיש (פרגינען) וקשה למצוא מילה מקבילה המתארת היטב את משמעותה.
וכשאין מפרגנים, לעיתים נצטרך לבצע זאת בעצמנו, כן, לשווק את עצמנו.
נורות האזהרה שלנו מתחילות לרצד "אין הנחתום מעיד על עיסתו" לימדו אותנו מקטנות. אם נתחיל להתגאות בביצועינו ייתכן ונצטייר כשחצנים, יהירים, גאוותנים והדרך לנרקיסיסטים, אגואיסטים ומתנשאים תיסלל לנו במהירות. ספקנים המתינו מעט. שיווק עצמי אינו בהכרח שחצנות, מיתוג עצמי אינו בהכרח יוהרה.
אם ברצונך לקבל הסכמה לדעותיך בכל נושא שהוא, עליך לדעת כיצד למכור בראש ובראשונה את עצמך. האמון הוא בסיסו של המסחר וגם האמון בך הוא בסיסו הבלתי מעורער של ההסכמה. לפני שרוכשים את הרעיון או היכולות שלך, קונים אותך. אתה הוא המותג.
תחשבו שאתם רכב יוקרה או אפילו ממרח שוקולד
מותג (brand Name), מונח המשלב בעברית צמד מילים, מוצר+ תג (תווית) מילים הממחישות בבהירות את מהות העניין, זהו למעשה ערך בעל שם ידוע המזוהה עם יכולות, רגשות ותפיסות בקרב הלקוחות.
חברות משקיעות משאבים רבים למיתוג שמה והמוצרים המופצים על ידה. ההשקעה מבוטאת בשם המוצר, האריזה, הכיתוב, המיקום, העיצוב החזותי, התאורה, הריח ועוד ועוד...כך נוצרת סיטואציה שבה מושקע הון אנושי וכספי בשיווק משקה קל, רכב או מממרח שוקולד, מוצרים אלו הם בעלי תג מחיר ידוע פרי ידי האדם. למרבה האירוניה, האדם שהוא המותג בעל הערך הגבוה ביותר, אינו משקיע בעצמו אנרגיה זהה ואפילו המתקרבת לכך.
אימאל'ה! אני איש מכירות
ישנה הקבלה ברורה בין שיווק עסקי לשיווק עצמי, אך המילים שיווק ומכירה מרתיעות רבים, מושגים אלו נתפסים אצל חלק ניכר באוכלוסייה כשאובים מעולם בלתי כשר של מניפולציות, חלקלקות ונוכלות (די בכך שנשאל את עצמנו, כיצד מצטייר בעיננו איש מכירות?).
תפיסה זו גורמת לסלידה וביקורת על מהלך כה הכרחי בחיינו. בעולם שיש בו אלטרנטיבות רבות, קבלת ההחלטה נובעת מהכרת היתרונות על האחר ובהכרה בצורך הרגשי או התועלתי של מקבל ההחלטה.
כמו בשיווק עסקי גם השיווק העצמי נחלק ל- 3 כללי יסוד עיקריים: ההכנה הפעולה וההתנהגות. בהתבוננות קצרה ובסיסית נראה את ההקבלה בין השניים, את הטכניקות והכלים יש ללמוד בנפרד.
ההכנה
החזון – כל עסק התחיל בדמיונו של אדם, "ראיית הנולד" או הכיוון שאליו חותרים, כך האדם "רואה" את עצמו או את הרעיון שלו מתממשים תוך הצבת מטרה ברורה.
פילוח שוק – בשיווק עלינו לזהות את קהל היעד שיצרוך את המוצר. גם בשיווק עצמי עלינו לזהות את מקבלי ההחלטה ולהכיר את אופן מחשבתם.
המיתוג – השקעה היקפית ומפורטת בניראות המוצר. בשיווק עצמי אנו דואגים לעשות זאת באמצעות יצירת תדמית אישית הולמת המבוטאת באביזרי לבוש ובשפת הגוף שלנו.
הפעולה
פרסום – בחירת הקונספט שבאמצעותו ייחשף המוצר באופן מיטבי לקהל היעד. בשיווק עצמי אנו עושים זאת באמצעות הפרזנטציה שלנו, זו אומנות העברת המסר.
יחסי ציבור – קידום ההשפעה באמצעות זיהוי מובילי דעה שאינם חשודים כבעלי אינטרס. בשיווק עצמי אנו מזהים את בעלי ההשפעה על מקבל ההחלטה.
מכירה – שכנוע אקטיבי של מקבל ההחלטה באמצעות הקרנת מקצועיות, רכישת אמון וחשיפת התועלת המתאימה. נכון אחד לאחד גם בשיווק עצמי.
ההתנהגות
שיווק עסקי מוצלח זהה בתפיסת ההתנהגות לשיווק העצמי. האסרטיביות, ההתמדה ויצירתיות הינם תכונות ניהול ומנהיגות הנדרשות בעסקים ובמקביל תכונות אופי הכרחיות בשיווק העצמי.
האסרטיביות – היכולת לקדם ולחתור להישגים מבלי לפגוע באחר.
ההתמדה – "אורך הנשימה" לביצוע רצף פעולות שמאמינים בהם לאורך זמן.
יצירתיות – כושר האלתור והחדשנות ליצירת יתרון על האחרים והזרמת אדרנלין.
בהפעלת הגיון בסיסי נמצא שלכל פעולה שיווקית בעסקים ישנה מקבילה בשיווקו העצמי של האדם. בשני המקרים מדובר במותג שיש לקדם. ערכי האנוש ניתנו למוצרים דוממים וערכי מוצר הועברו לבני אנוש. איך נוהגים לומר? "אתה תותח".
אז תהיה תוסס כמו קולה ויוקרתי כמו מרצדס ונראה מי יגיד לך לא.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
מדד המחירים לצרכן היה בהתאם לתחזיות. בכמה עלה שכר הדירה, כמה עולה דירה ממוצעת, מה קרה במדד תשומות הבנייה והאם הריבית תרד? ביזפורטל עושה לכם סדר
מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה ב-0.5% - בהתאם להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (ספטמבר 2025 לעומת ספטמבר 2024) עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.5%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות שעלו ב-3.9%, הלבשה והנעלה שעלה ב-3.0%, מזון שעלה ב-1.4%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-0.9%, בריאות שעלה ב-0.5%, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.4% ושכר דירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שירד ב-1.7% ושירותי דיור בבעלות הדיירים שירד ב-0.9%.
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עלייה של 2.5% ועבור השוכרים החדשים נרשמה עלייה של 5.5%.
מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים, שחשוב לרוכשי הדירות שההתחייבות שלהם לקבלנים צמודה למדד זה, עלה ב-0.1%. בשנים עשר החודשים האחרונים (אוקטובר 2025 לעומת אוקטובר 2024) עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-5% בשל העלייה במחירי שכר העבודה ב-9.2%.
- בכמה יעלה מדד המחירים מחר? והאם מחירי הדירות ימשיכו לרדת?
- המשק מתאושש בהדרגה - ענף הבינוי עדיין מדשדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה קרה למחירי הדירות?
מחירי הדירות על פי הלמ"ס ירדו ב-0.3%. הלמ"ס נזכיר בודקת את המחירים בעיכוב של חודשיים וחצי. מדובר על ירידת המחירים בחודשים אוגוסט-ספטמבר (אמצע הטווח - 1 בספטמבר). בדיווח הקודם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%, וכשבוחנים את כל ששת החודשים אחרונה למדים שעל פי הלמ"ס המחיירם ירדו בממוצע של 0.4% בחודש, כלומר סדר גודל של 5% בשנה. אלא שבפועל, הלמ"ס לא מודדת את ההנחות והמבצעים. רק לצורך הדוגמה - יש עכשיו עסקאות של מכירת דירות ללא תשלום של 1 מיליון שקל שניתן בפועל כהלוואה לרוכשים ללא הצמדה וריבית. חישבנו מה העלות של המבצע הזה והיא סדר גודל של 500 אלף שקל, זה יכול להגיע לכ-105 ממחיר הדירה, אבל הלמ"ס לא סופרת את ההנחה הזו.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
