בחירות 2015

לאחר ליאו ברנט, לעומק והביילינים: ברוקנר יער לוי במגעים עם העבודה

בגוף המאוחד של העבודה-תנועה מתקשים להחליט על זהות משרד הפרסום שיוביל את הקמפיין ומכניסים לתוך הקלחת שם נוסף שעשוי לטרוף את הקלפים
משה בנימין | (4)

אל בורסת השמות של המתמודדים על איוש משבצת משרד הפרסום שילווה את האיחוד של מפלגת העבודה-תנועה מצטרף משרד הפרסום ברוקנר יער לוי.

כפי שפורסם באייס, השיחות והמגעים כללו עד לנקודת זמן זו את משרדי הפרסום ליאו ברנט, הביילינים ולעומק התודעה. זאת בנוסף לנסיונות הגיוס של ראובן אדלר. 'ליאו ברנט' נמצא בתמונה על רקע הקשר הפוליטי של המנכ"ל גיא קלנר למפלגת העבודה ובוז'י הרצוג. סיכויו של 'לעומק התודעה' להיות המשרד הנבחר נמוכים ומבוססים בעיקר על העובדה שבשנה האחרונה המשרד מלווה את ציפי לבני. 'הביילינים' שמחזיקים ברזומה מקצועי פוליטי משלהם ממערכות בחירות קודמות, הם גם "הבנים של" (השר לשעבר יוסי ביילין) ובאופן טבעי מקושרים לגורמים בכירים במפלגת העבודה.

כאמור, לתוך הקלחת הפוליטית הלא החלטית של קברניטי מפלגת העבודה ולבני נכנס משרד הפרסום 'ברוקנר יער לוי' בבעלותם של טל ברוקנר, עפר יער ויורם לוי, השותף שהצטרף למשרד לפני כשנה, לאחר פרישתו מתפקיד המשנה למנכ"ל ומנהל הקריאייטיב הראשי בבאומן בר ריבנאי. לוי תפס את מקומו של יגיל נטע הפורש.

ההתנסות הפוליטית האחרונה של לוי היתה מוצלחת במיוחד. בעת ששימש כמנהל הקריאייטיב הראשי של באומן בר ריבנאי ליוו המשרד והעומד בראשו יורם באומן את מפלגת יש עתיד בבחירות הקודמות. לוי היה חלק מהצוות שגייס באומן (המשמש כיועץ וחבר קרוב של לפיד) מתוך משרד הפרסום לטובת קמפיין הבחירות של המפלגה שהשיג בסופו של יום 19 מנדטים.

לצד העובדה שזכרונות הקמפיין של 'יש עתיד' עוד טריים במוחו של לוי, שותפו למשרד ומייסדו טל ברוקנר החל את דרכו המקצועית כיועץ אסטרטגי למפלגות ופוליטיקאים, עוד בטרם הקים את משרד הפרסום. למעשה, משרד הפרסום קם כפועל יוצא של עיסוק זה ובמהלך הדרך גייס אליו תקציבי פרסום מסחריים.

גורמים בשוק אומרים היום לאייס כי האיחוד בין מפלגות העבודה והתנועה מייצר קושי לקבל החלטה סופית לגבי זהות משרד הפרסום. ב-2 המפלגות יש לא מעט בכירים שמושכים בחוטים לכיוונים מנוגדים. על בעלי התפקידים שמעורבים בהחלטה נמנים יועצי התקשורת ממי פאר ואיתן לוין ממשרד יחסי הציבור פאר&לוין, כמו גם מנכ"ל מפלגת העבודה שמעון בטאט. בצד של "הכלה", ציפי לבני, הגורם הדומיננטי הוא בעלה, איש הפרסום נפתלי שפיצר שמגיע לשולחן הדיונים בנושא כשהוא נחשב לאוטוריטה בתחום. משיחות של אייס עימו עולה כי ההחלטה הסופית בנושא עוד רחוקה מלהתקבל למרות שבמפלגות אחרות כבר הוציאו את הקמפיין לדרך. שפיצר אמר לאייס: "אנחנו מדברים עם כולם".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    קמפיין צריך מנהל....אחד ! (ל"ת)
    ככה מפסידים קמפיין 04/01/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שי 04/01/2015 09:03
    הגב לתגובה זו
    תקחו את ברוקנר, תקחו את הביילינים, תקחו את מי שבא לכם בשביל לעשות לכם קריאטיב מגניב אבל מערכת בחירות זה קודם כל אסטרטגיה ובשביל זה צריך מבוגר אחראי. יש עתיד הבינו את זה בפעם הקודמת והביאו את באומן לנהל את ההצגה וכמובן ראובן אדלר והליכוד/קדימה. מי ייתן את העצה הגאונית בזמן משבר באחת לפנות בוקר חודש לפני הבחירות? עופר יער? יורם לוי? נו באמת... אפילו כחלון רציני יותר כשהביא את אודי פרידן
  • 2.
    יוני 02/01/2015 01:36
    הגב לתגובה זו
    ולקחת את המשרד הכי טוב, ואין בכלל ספק שהמשרד הכי טוב זה של ראובן אדלר, לא סתם הליכוד רוצה אותו ברוקנר יער לוי נו באמת, בכוח מחפשים את המשרד פרסום הכי קטן ועם הכי פחות נסיון?
  • 1.
    מקווה שיביאו מישהו מבחוץ. (ל"ת)
    אבוי לנו 01/01/2015 23:03
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.