ynet אתר אינטרנט
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

דוברת משטרת ת"א ב-SMS לעיתונאים: "יש כתבים שהמילה אחריות זרה להם"

המשטרה הודיעה לעיתונאים על פרשה אסורה בפרסום, הבוקר ynet חשף אותה. גורם ב-ynet: "לא קיבלנו אף צו איסור". בנתיים הוסרה הידיעה
אלכסנדר כץ | (8)

כל הסכרים נפרצו? יממה לאחר הפרסום בוואלה על פרשת מעצרו של הרב יונה מצגר, הבוקר (יום ג') מפר ynet לכאורה צו איסור פרסום בפרשה אחרת, מה שמעורר זעם בקרב הקולגות והמשטרה. בנתיים הוסרה הידיעה מן האוויר, לאחר הפרסום באייס.

עיתונאי באחת ממערכות התקשורת, אמר הבוקר לאייס כי כבר לפני שבוע דיווחה דוברות מחוז תל אביב לעיתונאים על הפרשה, והזהירה אותם כי היא תחת צו איסור פרסום.

לדבריו אלו יש אישוש בהודעת SMS ששלחה הבוקר דוברת מחוז תל אביב אורית פרידמן, לכתבי הפלילים והמשטרה, והגיעה לידי אייס. בהודעה זו מביעה פרידמן זעם ואכזבה בעקבות הפרסום ב-ynet: "אני מזכירה לכולכם כי יש צו איסור פרסום גורף נצור על החקירה וכל המעורבים בה. למרות היות הצו נצור הבאתי אותו לידיעת כולכם כדי שתכירו ותדעו, שלא תופתעו ובמיוחד שלא תפתיעו, למרות זאת ישנם כתבים שהמילה אחריות זרה להם, ולנהוג על פי חוק זה רק עניין של המלצה".

בהמשך הוסיפה פרידמן: "אני מבקשת מכולכם - אל תגררו אחרי הפרסום... כל אמירה מיותרת בעניין רק תגרום לשיבוש החקירה".

אז מדוע פעלו ב-ynet כפי שפעלו? "כי הם יכולים", אמר הכתב לאייס. "אפילו במשטרה יודעים שהם אימפוטנטים, הרי המשטרה יכולה ויודעת להזמין לחקירה את עומרי חיון, אבל עם עיתונאים היא פוחדת להתעסק, ולכן ממשיכים להפר צווי איסור פרסום".

מאידך, גורם בשוק התקשורת מצביע על מערכת יחסים קרירה במיוחד בין דוברות מחוז תל אביב, ל-ynet, מה שהוביל לכך שבאתר לא ידעו על צו איסור הפרסום, והניב את אותה תגובה של המשטרה: "כדי מאד שדוברות המחוז תעשה בדק בית. נראה שמישהו שם תוקף את ynet כדי לכסות על פאשלה פנים משטרתית".

תגובתו של עורך ynet ערן טיפנברון לא ניתן היה להשיג, משום שהוא שוהה בחו"ל. עוד לפני הסרת הידיעה, גורמים ב-ynet אמרו לאייס כי "עד לרגע זה לא קיבלנו אף צו איסור פרסום. אם וכאשר נקבל - נפעל על פיו". גורם במשטרה הרים גבה למשמע דברים אלו: "גם ynet וגם מערכות התקשורת האחרות עודכנו. מדובר פה על הקטנת ראש של ynet".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ולהעביר את הכותרות ממחדל ראשי הפשע ל"זמר" זו (ל"ת)
    אחריות! עאלק דוברת.. 20/11/2013 00:55
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    המשטרה מסתירה צווים ואז בוכה (ל"ת)
    הכפר 19/11/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יש בעיה עם דוברות המשטרה (ל"ת)
    לא חדש 19/11/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איריס 19/11/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    הרי רק ברגע שהם יודעים על המקרה נכנסת הבעייתיות של לפרסם או לא לפרסם. צו איסור הפרסום צריך לחול על כל המעורבים בפרשה שלא ינשמו על זה מילה לאף אחד, בפרט לא לעיתונאים. זה הכי לתת לחתול לשמור על השמנת, זה לא היה מעולם ריאלי אז בטח ובטח בדור של היום
  • 4.
    שלום 19/11/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    המשטרה לא עושה כלום נגד הפרות של צו איסור פרסום. אם יזמינו לחקירה, ימליצו על העמדה לדין, והפרקליטות תעמיד לדין בבית משפט, אז אולי העיתונאים יתחילו להתנהג כמו שצריך
  • 3.
    יוסי 19/11/2013 12:32
    הגב לתגובה זו
    מישהו שם עשה טעות ומנסה להפיל אותה על גופי התקשורת. במקרה הזה על ynet
  • 2.
    עורכת המשנה שגתה (ל"ת)
    מבפנים 19/11/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הידיעה עדיין קיימת בגרסה הסלולארית (ל"ת)
    משה 19/11/2013 12:04
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.