שביל רכיבה על אופניים כביש נסיעה
צילום: אלכסנדר כץ

רוכב אופניים חשמליים נסע בלי ביטוח וקיבל פיצויים

חוסר הבהירות לגבי מידת האחריות של רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים עולה מדרגה. הכשרה ביטוח פיצתה בנדיבות נער בן 16 על אף מחלוקות בין הצדדים

מורן ישעיהו | (4)

חוסר הבהירות לגבי מידת האחריות של רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים עולה מדרגה. נער בן 16 מאשדוד שתבע את חברת הכשרה ביטוח קיבל פיצוי כספי נדיב לאחר שנפגע מרכב פרטי שבוטח דרך החברה בביטוח חובה, זאת למרות מחלוקת בין הצדדים בנושא.

בתביעת פיצויים שהגיש הנער טען כי לפני כשנתיים רכב בעיר כאשר לפתע פגע בו רכב פרטי וגרר אותו לאורך מספר מטרים על הכביש עד שנעצר לחלוטין. הוא פונה לבית החולים כשהוא מתלונן על כאבי ראש, כאבים בצלעות וחבלות, ועד היום, לעדותו, הוא סובל ממגבלות תנועה וקושי בעמידה לאורך זמן ממושך.

במחלוקת שהתעוררה בין הצדדים טענה חברת הביטוח כי היות והנער רכב על רכב מנועי הוא היה אמור לבטח את הרכב בביטוח חובה. מצד עורך דינו של הנער נטען כי החוק לא פוסק באופן חד משמעי האם רוכבי אופניים חשמליים מחויבים לבטח את אופניהם בביטוח חובה או לא, ובמקביל, חברות הביטוח אינן מאפשרות לרוכבי אופניים לרכוש לעצמם פוליסת ביטוח חובה.

לאחרונה הושג הסכם פשרה בין הצדדים במסגרתו פוצה הנער בנדיבות, כך נטען מצדו של עורך הדין, אם כי סכום הפיצויים נותר חסוי.

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2018, נהרגו 16 רוכבי אופניים חשמליים. זאת לעומת 7 הרוגים בשנת 2017 ו-10 הרוגים בשנת 2016. כמו כן, לפי דיווחי המשטרה חלה עלייה במספר הנפגעים בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים.

כחלק מהתמודדות עם תופעת האופניים החשמליים ולהגברת בטיחותם של הרוכבים קבע משרד התחבורה כי החל מינואר 2019 אלו יחויבו במבחן תיאוריה והרכיבה על אופניים חשמליים תתאפשר לבעלי אישור כשירות לרכיבה בלבד. עוד הורד גיל לימוד התיאוריה ל-15 וחצי במקום 16 ו-3 חודשים. בנוסף, הוטלו על הרוכבים סנקציות הקובעות בין השאר החרמת כלי רכב שאינם תקינים והגדלה משמעותית של הקנסות.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לרון 03/02/2019 13:00
    הגב לתגובה זו
    לפני 40 שנה בקופנהגן דנמרק שם גרתי ועבדתי 5 שנים היה לי טוסטוס שכבר אז נדרש ביטוח עבורו
  • 2.
    במקום לשפר תשתיות,מחפשים איך לעשות כסף מילדים. (ל"ת)
    סמרטוטי הביורוקרטיה 03/02/2019 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יעקב 03/02/2019 11:06
    הגב לתגובה זו
    די מהבלאכן כל אחד עושה מה הוא רוצה שופטים דפוקים לא הייתי נותן לו אגורה טאובר על הדבר הזה שנקרא אופנים וקורקינט חשמלי מה קרה שידעו באוטובוסים
  • לרון 03/02/2019 13:02
    הגב לתגובה זו
    כשהולך רגל על המדרכה נפגע מאופניים חשמליים
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.