מדוע הישראלים חוששים לקנות מכונית היברידית? 6 המיתוסים הגדולים
במהלך 12 השנים האחרונות נמכרו בעולם למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות, המשלבות הנעה של מנוע בנזין ומנוע חשמלי. בארה"ב השנה בלבד (עד אוקטובר) נמכרו מעל 355,850 רכבים מסוג זה.
הונדה וטויוטה מובילות את התחום בפער ניכר ומשמעותי על פני כל היצרניות בעולם, ובקרוב נראה גם את ג'נרל מוטורס ופורד מצטרפות לתחום. לאחרונה
- 16.עופר 14/11/2013 14:58הגב לתגובה זוהקרינה זה לא מיתוס. אני מדדתי הרבה הרבה מעל התקן. בטיוטה פריוס מושב אחורת ימני הקרינה היא מעך 100מיליגאוס כאשר התקן המותר הוא 2מיליגאוס
- 15.מרדכי 03/11/2013 10:06הגב לתגובה זונדלק המנורה של האזהרה בטויוטה פריוס שלי אחרי בדיקה גיליתי שהלך המצבר מישהו המליץ לי בפורם על priusrebuilders שמתמחה במצברי היברידי למזלי היה להם מצבר חילופי אם אחריות לדגם שלי טויוטה פריוס החלפתי המצבר ב3,500 ש״ח כך שהיום כבר לא חייב להוציא 10,000 על החלפת מצבר
- 14.רק מנועים חסכוניים כמו במאזדה זה כמו היבריד (ל"ת)20 ק"מ לליטר 01/12/2012 19:50הגב לתגובה זו
- 13.מנוע פצצה 01/12/2012 19:48הגב לתגובה זושישימו גם ב מאזדה 2 וגם במאזדה 3
- אודי 10/05/2019 17:17הגב לתגובה זוהמזדה 10.
- 12.או חשמל או דלק.אחרת פוטנציאל תקלות במנוע הבנזין מנוע (ל"ת)החשמל והמצבר 01/12/2012 11:30הגב לתגובה זו
- 11.pazeinat 30/11/2012 23:04הגב לתגובה זוושתיהן תענוג צרוף. גם נהיגה מהנה ביותר וגם חיסכון משמעותי. וללא שום תקלות
- 10.איציק 30/11/2012 17:54הגב לתגובה זוכל עוד הממשלה תעשה רק את חשבון הכסף......לא תיוצר אלטרנ....רק הנעה בגז..ויש ..שלנו....גם נקי ..גם.זול..אבל לאזרח זה יעשה טוב....ואין להם את הכוונה הזו.....
- 9.מקס פאואר 30/11/2012 11:43הגב לתגובה זוכל החיסכון של הדלק נאכל ע"י מחיר הסוללה,
- שטויות, החלפת סוללה עולה 8000 שקל (ל"ת)ניר 30/11/2012 17:04הגב לתגובה זו
- מרדכי 03/11/2013 10:10היום אפשר לקנות מצבר היברידי טויוטה פריוס ב3,500 תבדוק אתר בשם priusrebuilders יש שם דגל ישראל תלחץ שם ויפתח לך בעברית
- 8.קורמורן 30/11/2012 11:09הגב לתגובה זולא בטוח כלל שהמכוניות ההיברידיות אכן "נקיות" יותר. הזיהום העיקרי הנובע מהן הנו כאשר הסוללה, המכילה מתכות כבדות, מתבלה. מבחינת זיהום סביבה, יש פתרונות טובים בתחום ההנעה בגז וכן שימוש במסננים קטליטיים . בתחום החיסכון בדלק, יש מנועי שריפה פנימית, בנזין ואף סולר שצורכים מעל ל 20 ק"מ לליטר. הפתרון המיטבי הנו מנוע חסכוני ו"נקי" (בדרך כלל אלו שתי תכונות שמשתלבות היטב האחת בשניה) והנעה בגז.
- 7.רוני 30/11/2012 10:15הגב לתגובה זוהינה קטנה ואינה פרופורציונלית לחסכון בדלק ומחסרונות נופות. של הרכב ביחס לרכב מקביל שאינו היברדי.
- 6.זה המחיר - טמבל (ל"ת)paznadav 30/11/2012 09:52הגב לתגובה זו
- 5.נתי 30/11/2012 09:41הגב לתגובה זוהבעיה היא שהם פועלים כמו עדר
- 4.הישראלי מקשיב לשכן שלו בגלל זה (ל"ת)שרון 30/11/2012 09:40הגב לתגובה זו
- 3.מתן 30/11/2012 09:39הגב לתגובה זומכונית שדה וחסכונית ביותר. פולקסווגן שיפרו משמעותית את המנועים ואין כל סיבה לשלם יותר ולקבל פחות
- 2.נועם 30/11/2012 09:39הגב לתגובה זוטויוטה פריוס צריכה לעלות כמו טויוטה קורולה ולא שקל אחד יותר
- 1.עמית 30/11/2012 09:38הגב לתגובה זוכי הוא שמרן ומפחד מטכנולוגיה חדישה, אבל אין ספק שהוא יודע הכול

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%
ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה
בשער הדולר״
רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8% מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר.
ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים,
בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.
הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור
בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA
המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי
נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.
- בעלי השליטה במקס סטוק "מצטרפים לחגיגה", מכרו מניות במאות מיליונים
- מקס סטוק ממשיכה לצמוח: עליה של 11% ברווח הנקי ל-32 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל.

נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה
סקוט ראסל, מנכ"ל נייס: "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה שלנו. אנחנו
בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית
הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע"; ההכנסות ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהצפי, ההכנסות בשנה כולה כמו התחזית הקודמת; תחזית הרווח בשנה כולה עולה מעט ל-12.43 דולר למניה; למה המניה יכולה דווקא לרדת?
נייס NICE Ltd 2.66% מדווחת על תוצאות טובות מעט מהתחזית ברבעון השני - "אנחנו שמחים לדווח על רבעון חזק נוסף עם הכנסות שהסתכמו ב- 727 מיליון דולר, מעל הרף העליון של טווח התחזית, ורווח למניה של 3.01 דולר, ברף העליון של הטווח הצפוי", אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. "הביצועים נבעו מהמשך התחזקות בפעילות הענן שלנו, שצמחה ב- 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנוע הצמיחה המרכזי של פעילות זו הוא הביקוש המואץ לפתרונות בינה מלאכותית ושירות עצמי, שבא לידי ביטוי בגידול של 42% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) בתחום זה, לעומת רבעון מקביל אשתקד."
ראסל הוסיף כי: "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה של נייס, ואנחנו נמצאים בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע. המומנטום שלנו צפוי להתגבר עם שילוב יכולות השיחה ויכולות הסוכן החכם בתחום חווית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית של Cognigy, שהן המובילות בתעשייה, מה שיאפשר לנו לספק חוויית לקוח אנושית על הפלטפורמה שלנו, CXone Mpower. המובילות שלנו בחדשנות בתחום הבינה המלאכותית נשענת על בסיס פיננסי איתן, רווחיות גבוהה ומאזן חזק, לצד שורה הולכת וגדלה של שותפויות אסטרטגיות שגייסנו במהלך ששת החודשים האחרונים."
תחזית חלשה לרבעון השלישי - אישור תחזיות לשנה כולה
האנליסטים ציפו להכנסות של 737 מיליון דולר ברבעון השלישי ורווח למניה של 3.17 דולר למניה. זה יהיה נמוך יותר. התחזית המעודכנת של החברה היא להכנסות של 722 מיליון דולר עד 732 מיליון דולר, גידול של 5% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, אבל מתחת לתחזית. הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון השלישי צפוי להיות בטווח של 3.12 דולר עד 3.22 דולר, שמייצג גידול של 10% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, ומרכזו דומה לצפי האנליסטים.
ועדיין - בחברות צמיחה מחפשים גידול בהכנסות. הירידה בתחזית הרבעון השלישי תטריד את האנליסטים והיא עשויה להוביל את המניה לירידה, למרות שכעת היא עולה (מעבר ל-2% שזה הארביטראז' החיובי)
- תמורת כ-955 מיליון דולר: נייס רוכשת את Cognigy
- נייס עוקפת את הצפי בדוחות, גם התחזית מעל לצפי; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה כאמור מאשררת את תחזית סך ההכנסות (non-GAAP) לשנת 2025 שצפוי להסתכם ב-2,918 מיליון דולר עד 2,938 מיליון דולר, שמייצג גידול של 7% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. החברה מעלה את תחזית הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא לשנת 2025 שצפוי להיות בטווח של 12.33 דולר עד 12.53 דולר, שמייצג גידול של 12% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. במילים אחרות, אפשר להבין מהתחזית לרבעון שלישי ורביעי שהחברה מצליחה להתייעל - להרוויח יותר עם אותן הכנסות.