צרפתי: "אני לא מוטרד מההאטה בנדל"ן; תוך מספר חודשים השוק יחזור לנורמאליות"
חברת הבנייה צרפתי צבי ובניו מסכמת את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של כ-11.8 מיליון שקל, זאת לעומת 3.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות בהיקף של כ-80 מיליון שקל, זאת לעומת כ-64 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, זינוק של 25%.
החברה מסרה ברבעון השני של השנה 80 דירות, זאת לעומת 88 דירות בתקופה המקבילה אשתקד (יצוין כי מדובר בפרויקט התחנה המרכזית בראשון לציון בו החברה מחזיקה רק 65%). במחצית הראשונה של השנה 104 יח"ד בפרויקטים ברמת אביב, נס ציונה וראשון לציון וזאת מתוך 164 יחידות שמכרה החברה בפרויקטים אלו ואשר תהליך השלמת המסירה בהם צפוי להיות ברבעון השלישי של השנה. בפרויקט ברמת אביב החברה מכרה 31 יח"ד מתוך 32 דירות שבבעלות החברה בפרויקט, בפרויקט בנס ציונה נמכרו 23 יח"ד מתוך 24 דירות שבבעלות החברה בפרויקט ובפרויקט בראשון לציון נמכרו 110 יח"ד מתוך 112 יח"ד. בנוסף מכרה החברה במחצית הראשונה של השנה 41% מהשטח המסחרי בפרויקט ביאליק הכולל 743 מ"ר ואשר גם מסירתם צפויה ברבעון השלישי של השנה.
במחצית הראשונה של השנה החברה קיבלה היתרים להקמת פרויקט מגורים בנחלת יהודה בראשון לציון ובמערב נס ציונה. בתחילת השנה החברה רכשה מגרש ברחוב סטימצקי ברמת אביב ג' תמורת 56.35 מיליון שקל. על פי התב"ע, ניתן להקים בניין בן 12 קומות ו-41 יח"ד וזאת בנוסף לקרקעות הרבות שרכשה בשנת 2010.
לדברי רפי צרפתי, מנכ"ל משותף בחברה: "אני לא מוטרד מההאטה בשוק הנדל"ן. אכן יש ירידה בתקופה האחרונה בקצב המכירות של דירות חדשות אבל מול העדר קרקעות באזור המרכז והתחלות בנייה שאינן מדביקות את הביקוש לדירות אני מאמין כי בתוך מספר חודשים השוק יחזור למצבו הנורמלי אנשים רוכשים דירות כי הם צריכים מקום לגור ולהקים משפחה."
- 17.ש.מ 01/09/2011 09:13הגב לתגובה זומר צרפתי הישראלי שוק הנדל" ן יחזור לנורמאליות כשהמחירים ירדו עוד 30%
- 16.דורון 01/09/2011 07:36הגב לתגובה זוצרפתי-בשביל לקנות בית צריך כסף..ומהיכן יגיע הכסף????
- 15.איזו שאלה ?והחמאס ישחרר את שליט ללא תמורה לחג (ל"ת)בוננזה 01/09/2011 03:00הגב לתגובה זו
- 14.זר 31/08/2011 23:17הגב לתגובה זומה יעשו כל הקבלנים עם הקרקע שרכשו במחיר מופקע? חשבו שיגלגלו הכל על הקונים אבל החגיגה נגמרה. זה תפס טוב בשנתיים האחרונות כשהכסף הזול והטיפש נכנס לשוק ונכנע למניפולציה תקשורתית חסרת תקדים. אנשים עם שכל וכסף לא קונים במחירים הזויים כאלה אלא מחכים שכל הממונפים יחנקו ואז יטרפו אותם
- 13.הקטנים מודאגים והכוונה לביצים של הקבלנים (ל"ת)לא יעזור לך 31/08/2011 23:17הגב לתגובה זו
- 12.יאיר 31/08/2011 23:12הגב לתגובה זוהירידות בנדל" ן יסתיימו בקרוב.
- 11.יובל 31/08/2011 22:39הגב לתגובה זומחירים מנופחים ב-40% מעל שווים הריאלי. מה אתה חושב שהציבור מטומטם. עמוק בפנים אתה יודע שהחגיגה שלך ושל חבר מרעיך בגיבוי מינהל מקרקעי ישראל וביבי נתניהו הפושע הכלכלי (עם קצת עזרה מסטנלי) נגמרה. תגיד שלום לעליות בשנתיים הקרובות. עד אז - רק ירידות
- ליאור 01/09/2011 07:37הגב לתגובה זואמן כן יהי רצון!!!!!!
- 10.תום 31/08/2011 21:45הגב לתגובה זונורמלי בשבילו זה דירות רק לעשירים.חבוב החגיגה נגמרה
- 9.מחירי הדירות צריכים לרדת ב 50% (ל"ת)לחזור לשפיות - שמאי 31/08/2011 21:34הגב לתגובה זו
- 8.קליפ 31/08/2011 21:29הגב לתגובה זוהכוונה...השחילה,דחפה בשטיקים,רמאויות...(מטרג' שגוי,תחליפים זולים...)כללית לקבלנים.לא מכיר את צרפתי
- 7.רועה חשבון 31/08/2011 20:48הגב לתגובה זומחירי הדירות לא ירדו יותר כל אילו שממתינים ברכישות יכנסו לשוק חזרה
- 6.אתה חי בסרט , נאחז בקרנות המזבח (ל"ת)השוק קורס לא לקנות 31/08/2011 20:05הגב לתגובה זו
- 5.ש 31/08/2011 18:52הגב לתגובה זומטעה את כולם
- 4.טוב, אני כבר מתחיל לחסוך 2 מיליון לדירת חדר (ל"ת)אוי 31/08/2011 18:46הגב לתגובה זו
- 3.יניב 31/08/2011 17:57הגב לתגובה זוהוא חושב שאנשים קוטפים כסף מהעצים...יש האטה כי המחירים בשמיים ואנשים לא מסוגלים לקנות
- 2.קז מיקי 31/08/2011 17:45הגב לתגובה זוהוא משך משכורות עתק בשנה שבה החברה לא עמדה בתשלומי האגח וכעת היא בהסדר...
- 1.נורמליות זה בועת מחירים?ולמי יהיה כסף לקנות? (ל"ת)א.מ 31/08/2011 17:18הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
