עזריאלי ממשיך להתרחב: חנך אמש את קניון עכו; קניון ק.אתא יפתח בשבוע הבא
קבוצת עזריאלי (עזריאלי קבוצה), אשר סיימה את הרבעון השני של השנה עם זינוק של 526% ברווח הנקי שהסתכם ב-388 מיליון שקל, ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום הקניונים.
הקבוצה חנכה אמש את הקניון ה- 12 של הקבוצה בעיר עכו, בהשקעה של כ- 130 מיליון שקל. שטחו של הקניון הוא 12,500 מ"ר ובו כ- 90 חנויות ודוכנים. טווח דמי השכירות למ"ר נע בין 120-200 שקל ובקבוצה מעריכים כי את הקניון יפקדו מדי יום כ- 10,000 מבקרים.
לקניון סמל ארכיטקטוני חדש. מדובר בכדור זכוכית ענק הבולט בחזית המבנה, בקוטר של כ- 20 מטר ומהווה נקודת ציון מרשימה למבקרים בקניון למסתכלים מבחוץ. בקומה השנייה של מבנה הכדור יהיו מסעדות ומהן אפשר יהיה גם לצפות לכניסת הקניון. סמל הכדור ילווה מעתה את כל הקניונים שתקים הקבוצה בשנים הקרובות, ביניהם: קניון קרית אתא שייפתח בשבוע הבא, קניון רמלה וראשונים בראשל"צ.
שלמה שרף, מנכ"ל הקבוצה: "קבוצת עזריאלי נמצאת בעיצומה של תנופת יזמות והשקעות בעסקי הקניונים שמהווים את ליבת הקבוצה; בנוסף לפתיחת קניוני הדגל של הקבוצה בצפון, בעכו ובקרית אתא: הרי שבמהלך שלוש השנים הקרובות, יתווספו לקבוצה לפחות עוד שלושה קניונים- רמלה, ראשון לציון ונתניה; בכוונתינו להמשיך לזהות ולממש הזדמנויות בתחום זה לטובת הבטחת צמיחת קבוצת הקניונים גם בשנים הבאות."
- 3.אזאורה 05/06/2012 17:32הגב לתגובה זואני אוהבת את הקריון אזראלי
- 2.אישי 07/09/2011 17:22הגב לתגובה זוהיום הפתיחה בקרית אתא
- 1.מ 31/08/2011 13:41הגב לתגובה זואזריעלי ועופר חוגגים לא רק כמעט 80-90 הם חוגגים עוד מעבר של פרנסה מהעם ישראל אליהם על כל קניון....אני לא מבין את השלטון אין עיניים אין אוזניים אין שכל ???אתם לא מביניים שעל כל קניון שנבנה נהרסים אלפי משפחות ממעמד הביניים ...פרנסה הרבה יותר חשובה ממגורים מכיון שאם אין פרנסה אין דירה ולא ההיפך...המדינה צריכה ויכולה ליזום בניית קניון ולמכור אותו לאזרחים חנות חנות כדי לייצור מעמד ביניים ופרנסה....לעומת המצב הקיים שהקניונים שייכים ל 2זקנים שאוכלים את האוכל של ילדי ישראל כן כן בלי גוזמה מי שקרוב מבין....

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
