מאמינים ב-Better Place: "ישראל המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית"

מכון המחקר "גרטנר" מאמין במודל הישראלי אותו מוביל היזם שי אגסי. "ישראל יכולה לייצא את הידע למדינות אחרות"
לירוי פרי | (6)

"ישראל היא המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית", כך מעריך מכון המחקר הבינלאומי "גרטנר" שמאמין במודל הישראלי של בטר פלייס (Better Place), אותו מוביל היזם שי אגסי והמנכ"ל משה קפלינסקי.

"ישראל יכולה לייצא את הידע למדינות אחרות. הפרויקט כבר מביא בחשבון את זמן החלפת המצבר, מייצר חסכון בעלויות על ידי מערכת ניהול טעינה חכמה (Smart Grid) ומערך IT תומך, ומציע שימוש נוח באמצעות מודל מכירה מבוסס Miles as a Service, הדומה למודל הענן", כך אמר ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת.

מנגד מבקרים בגרטנר את יצרניות הרכב, ספקיות התשתית וממשלות העולם שמתמקדות בעיקר במחקר ופיתוח של כלי רכב חשמליים, אך לא מעניקים תשומת לב מספקת לדרישותו הצרכנים.

גרטנר (נאסד"ק: IT) מחזיקה בתחזית לפיה נתח הרכבים החשמליים מתוך כלל מכירות הרכבים הכוללים טכנולוגיה כלשהי להפחתת זיהום אוויר בשוקי הרכב התעשייתיים בעולם, יסתכם בטווח של 5%-8% עד 2020 ויצמח לטווח של 15%-20% עד 2030.

לפי מחקר גרטנר, 21% מהנהגים בארה"ב מעוניינים לשקול רכישת רכב חשמלי כרכב הבא, אולם כשליש אינם מוכנים לשלם מחיר של מכונית יוקרה כדי לרכוש מכונית חשמלית.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גרטנר בדיחה 31/03/2011 22:09
    הגב לתגובה זו
    זה סתם אחד שבטח פגש את שי אגסי במעלית ושי אגסי סובב אותו... נשמע מצחיק כל הניתוח המעמיק.......
  • 3.
    דוד 31/03/2011 17:55
    הגב לתגובה זו
    במקום להפוך מכוניות להנעה בגז - פתרון פשוט וזול גם למכוניות ישנות, ולהסתפק בהמרת אנרגיה פעם אחת, הולכים לשרוף את הגז בתחנות כוח, להפוך אותו לקיטור להמירו לאנרגיה מכנית, להמירה לאנרגיה חשמלית,לטעון במצברים ולהמיר שוב לאנרגיה מכנית, המרות אנרגיה רבות ונצילות נמוכה משמעותית מהזנה ישירה בגז, שלא לדבר על ההשקעות האדירות בתשתיות ובצי רכב חדש.
  • בטר פלייס קמה לפני שמצאו פה תגליות גז גדולות (ל"ת)
    עופר פלג 07/04/2011 16:08
    הגב לתגובה זו
  • ר 31/03/2011 18:34
    הגב לתגובה זו
    מכוניות מונעות בגז מונעות בעצם בגפ" מ ולא בגז טבעי מגז טבעי אבל, אפשר לייצר חשמל והחשמל יכול להטעין מכוניות. בגלל הטמפ' והלחץ שבו מתנזל גז טבעי זה לא פרקטי להשתמש בו כמות שהוא למכוניות.
  • 2.
    בטר פלייס מטופשת (ל"ת)
    טיפשות לשמה 31/03/2011 16:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שוקי 31/03/2011 16:26
    הגב לתגובה זו
    בעיקר לכיסיו התפוחים מדינת ישראל עצמה ,יכלה להסתפק בעלויות מופחתות של תחבורה ע" י שימוש בגז גפ" מ
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.