כמה יעלה השיפוץ באחד האצטדיונים המפורסמים בעולם?
ריאל מדריד עוברת מתיחת פנים בשנתיים האחרונות. מדובר בחילוף משמרות שבמסגרתו החלוץ והקפטן, כרים בנזמה, עזב לאל איתיחאד מערב הסעודית ובמקום זה הוחתם במועדון ג'וד בלינגהאם בהשקעה כוללת של 250 מיליון אירו.
מחכים לסיום השיפוץ. ברנבאו (צילום: איציק יצחקי)
מעבר לכך, גם אוהדי ריאל מדריד נהנים משיפוץ נרחב באצטדיון "סנטיאגו ברנבאו" שהתחיל כבר בעונה שעברה וההערכה כי יסתיים בסוף שנת 2023. על פי דיווחים בספרד, כבר בעונה שעברה הושקעו 355 מיליון אירו ובעונה הקרובה תהיה השקעה נוספת של 538 מיליון אירו כך שסך הכל השיפוץ יעלה 893 מיליון אירו. על פי דיווחים, במדריד לקחו הלוואה של כ-800 מיליון אירו כשההחזר יתחיל משנת 2024.
במועדון הספרדי מקווים שהבנייה מחדש של האצטדיון יביא גם לגידול משמעותי בהכנסות שיגיעו בין השאר ממתחם ה-VIP. בנוסף צפוי גידול בהכנסות מהמתחם המסחרי של האצטדיון.
- הפתעה: איזו קבוצה באירופה משתפת הכי הרבה צעירים ומה המצב בישראל?
- דני אולמו חזר לברצלונה ועשה מהפך - כמה הוא מרוויח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לשיפוץ במדריד, גם בברצלונה יתחילו עם בנייה מחדש של אחד האצטדיונים הגדולים בעולם שיוקם בעיר. העבודות החלו כבר בחודש יוני וצפויות להימשך עד 2026. מדובר בעבודות בעלות של כמיליארד ו-450 מיליון אירו. כיום נחשב קאמפ נואו לאצטדיון החמישי בגודלו בעולם. הוא מכיל כ-99,354 מושבים ולאחר השיפוץ זה צפוי לעלות ל-105 אלף מקומות. לףאז הוא צפוי להפוך לשלישי בגודלו. הוא יעבור את רף ה-100 אלף איש. לשם השוואה, בניית אצטדיון "סמי עופר" בחיפה וגם השיפוץ שנעשה באצטדיון "בלומפילד" ביפו היו בעלות של כחצי מיליארד שקל. האצטדיון בתל אביב מכיל 29,400 אלף מושבים ואילו בחיפה 30,858.
בלומפילד נבנה בתחילת שנות השישים בעלות של כמיליון וחצי לירות (אז מדובר היה בסכומים גבוהים למדי) וב-2019 עבר שיפוץ של חצי מיליארד שקל. הוא משמש למשחקיה הביתD7ים של מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, בני יהודה ונבחרת ישראל ואילו סמי עופר משמש למשחקים ביתיים של מכבי חיפה והפועל חיפה וגם של נבחרת ישראל.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
