השכר הממוצע במשק הוא נתון מפתח שמפרסם הביטוח הלאומי והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ומשמש בסיס לחישוב קצבאות, תקרות הפרשה לפנסיה, דמי ביטוח לאומי ועוד שורה של זכויות וחובות. מעבר לתפקידו הטכני, השכר הממוצע משקף את מצב שוק העבודה, את פערי ההכנסה בין הענפים ואת
כוח הקנייה של הציבור אל מול עליית יוקר המחיה. הפער בין השכר הממוצע לשכר החציוני ממחיש את אי השוויון בהתחלקות ההכנסות. בעמוד זה מתעדכנים נתוני השכר העדכניים, ההשפעה על גובה הקצבאות והתקרות, ההבדלים בין הענפים והמגמות ארוכות הטווח בשוק התעסוקה הישראלי.
נתוני הלמ"ס למרץ מציגים תמונה מעורבת של שוק העבודה בישראל. מצד אחד, השכר הממוצע של העובדים הישראלים עלה בקצב חד והגיע לשיא של כמעט 16 אלף שקל בחודש. מצד שני, מספר משרות השכיר במשק ירד לעומת החודש הקודם וגם לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בהייטק נרשמו שוב
רמות שכר גבוהות במיוחד, בעוד שבמגזרים אחרים הפערים נותרו גדולים
השכר הממוצע במקורות -23.8 אלף שקל, פי 2 מהשכר הממוצע במשק. זה כך גם בשאר החברות הממשלתיות. העלות לציבור בחברות הממשלתיות: 20 מיליארד שקל בשנה. אבל האם השירות באמת כל כך טוב ומצדיק את השכר? לא בטוח
מדובר בהעלאה בעקבות מנגנון ההצמדה לשכר הממוצע במשק, שקובע ששכר המינימום יהיה 47.5% מהשכר הממוצע במשק. השכר לשעה יעלה ל-30.61 שקלים, לעומת 29.12 כיום (שכר המינימום עומד כיום על 5,300 שקלים)
השכר הממוצע באוקטובר עמד על כ-11.8 אלף שקל, עליה של כ-4.3% לעומת החודש המקביל אשתקד אבל ירידה לעומת החודש שעבר; מספר המשרות גדל גם הוא בכ-3.2% לעומת אשתקד ל-3.9 מיליון משרות; השכר הממוצע בהייטק - 27,188 שקל, ירידה לעומת החודש הקודם
השכר בהייטק עמד בחודש אוגוסט על 27.7 אלף שקל בממוצע. בחודשים הקודמים השכר בהייטק ירד, יחד עם הירידות בשווקים בעולם ופיטורי העובדים, אבל כעת מצטמצמות משרות, אבל לאנשים טובים צריך לשלם יותר
לאחר חודשים בהם השכר הממוצע בענף ההיי-טק ירד- זהו החודש השני ברציפות ששכר הממוצע של עובדי ההיי-טק עולה; גידול של כ-30 אלף עובדים בהיי-טק בחודש יולי לעומת יוני 2022
השכר עלה בקרוב ל-20% בשנתיים, כנראה שזה עדיין לא מספיק לחלק גדול מהציבור. השכר בישראל זינק ב-20% והנה עוד גורם לזינוק במדד המחירים לצרכן ולהמשך האינפלציה; וגם - מהי בעצם אינפלציה?