לפי הנתונים, באמצע 2025 נספרו בישראל כ-3.02 מיליון דירות למגורים - עלייה של 56.1 אלף דירות בשנה אחת. זה נשמע כמו מספר עצום, אבל כשמסתכלים פנימה רואים תמונה מורכבת: מחוזות המרכז ותל אביב מרכזים כמעט מחצית מהדירות בישראל, בערים חרדיות וצפופות יש הרבה
יותר נפשות בכל דירה, ובערים אחרות רוב הבנייה נמוכה. נתוני הלמ"ס מציגים פערים עצומים בין מרכז לפריפריה
נתוני סקר המגמות בעסקים לאוקטובר מלמדים על התאוששות זהירה במשק הישראלי לאחר תקופת הלחימה. בעוד שבענפי המסחר והשירותים נרשמת יציבות ואף שיפור קל, ענף הבינוי ממשיך לסבול מירידות חדות, ומגבלת המחסור בעובדים המקצועיים עדיין מעיקה. בענף המלונאות ההתאוששות
עדיין רחוקה מהעין
נתוני הלמ"ס מצביעים על עלייה שנתית של 22% בהתחלות הבנייה, אבל ברבעון השני נרשמה ירידה של 5.5% לעומת תחילת השנה כשבין הערים נרשמים פערים גדולים ותלות גוברת בהתחדשות עירונית - איזה עיר מובילה ומי נשרכת מאחור?
הלמ״ס פרסמה היום נתונים חדשים על העלייה לישראל בשנה החולפת: ירידה של כשליש נרשמה במספר העולים לעומת 2023, ובהמשך למגמת הירידה מאז 2022 - שנת השיא. מרבית העולים הגיעו מרוסיה וממדינות חבר העמים לשעבר, ורובם השתקעו במרכז הארץ. העולים מבוגרים יותר מהממוצע
באוכלוסייה הכללית בארץ, והם משכילים במיוחד
הלמ"ס האשימו את "עם כלביא" בירידה של 1.6% בתמ"ג העסקי ברבעון השני אבל אם מעמיקים בנתונים מגלים שהמשק הגיע לרבעון השני מותש ובכלל לא בטוח שהתוצאות קשורות להסלמה
שוק הדירות מצוי כבר תקופה בקיפאון, והמלאי בתל אביב מצטבר לרמות חסרות תקדים; לצד ירידה במכירות, הדירות החדשות נערמות - והקבלנים בינתיים מחכים. האם זה מה שיגרום סוף סוף למחירים להתאזן?