מייקרוסופט מציגה: תוצאות מרשימות - תחזיות מאכזבות

ענקית המחשוב עקפה את תחזית הרווח בשווקים בסנט אחד עם 27 סנט למניה והציגה גידול של 6% בהכנסות ל-9.74 מיליארד ד'. אבל בוול סטריט בוחרים להתאכזב מתחזיות הרבעון הנוכחי, שמפספסות במעט את הקונצנזוס
שרון שפורר |

יום לאחר חזרתו של ביל גייטס לארה"ב משהות בת יומיים בישראל, מדווחת ענקית המחשוב, מייקרוסופט על שיפור בתוצאות הרבעון הפיסקאלי הראשון של 2006, בעקבות מכירות חזקות של תוכנות וביקושים בריאים למחשבים אישיים ולשרתים.

ואף על פי כן ובשל תחזית מאכזבת במעט שסיפקה עבור הרבעון הנוכחי - הפיסקאלי השני של 2006 - שולחים המשקיעים את המניה (MSFT) לצניחה של מעלה מ-2% בשעות המסחר שלאחר הנעילה. אתמול, נזכיר, חתמה מייקרוסופט בשער של 24.85 דולר.

הכנסותיה של החברה הגיעו ברבעון הפיסקאלי הראשון לגובה של 9.74 מיליארד דולר - עליה של 6% אל מול 9.19 מיליארד דולר ברבעו המקביל, לפני שנה ובעוד האנליסטים בוול סטריט חוזים לה הכנסות גבוהות אך במעט של 9.78 מיליארד דולר ברבעון זה.

הרווח הנקי של החברה הגיע ברבעון החולף ל-3.14 מיליארד דולר או 29 סנט למניה ובכלל זה, עלויות הסדר משפטי עם חברת רילנטוורקס שהגיעו לשני סנט ואשר בנטרולן, עקף הרווח של מייקרוסופט את תחזיות האנליסטים בסנט אחד. ברבעון המקביל - הפיסקאלי הראשון של 2005 הגיע הרווח של החברה לגובה 2.53 מיליארד דולר או 23 סנט למניה, וזאת, לאחר נטרולן של הוצאות חד פעמיות הקשורות גם הן בהסדר משפטי, אז - עם ענקית אחרת - נורטל.

על אף השיפור המרשים בתוצאותיה, בעקבות השיפור הנאה לא פחות בעסקי החברה, הרי שלסוחרים בוול סטריט אין בכך די. מייקרוסופט סיפקה בראייתם של אלו תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי ולמרות שאנליסטים בשווקים אינם מתרגשים מתחזית זו וסבורים, כי יש סיבה לדאגה ועל אף שענקית המחשוב האמריקנית העלתה תחזיות לשנה הפיסקלית 2006 כולה, בוול סטריט, כך נראה, מעדיפים להתמקד בחצי הכוס הריקה.

מייקרוסופט מצפה כעת למכירות של 11.9-12 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, כשבשווקים חוזים לה הכנסות של 12.3 מיליארד. החברה מצפה להציג רווח למניה של 32-33 סנט ברבעון זה, בעוד הקונצנזוס מדבר על 35 סנט למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.