קרב גרסאות על הורדת קמפיין כי"ל: חרם פרסום על ערוץ 10 - או החלטה מקצועית?

חברת רכש המדיה זניט' הודיעה לערוץ 10 על הפסקת פרסום 8 ימים לאחר שידור תחקיר של חודורוב. ורשבסקי: "לא נכנע לחרם פרסום", אבל בכי"ל טוענים כי אין חרם, והקמפיין הסתיים
אלכסנדר כץ | (6)

חברת כי"ל (כימיקלים לישראל) החליטה להפסיק לפרסם בערוץ 10, ובערוץ טוענים כי כי הסיבה לכך היא תחקיר ששידר מתן חודורוב ב-19 באוקטובר בפינה 'אנליסט' במהדורה המרכזית על האיום לכאורה של כי"ל על המדינה בפיטורי מאות עובדים ועצירת ההשקעות בנגב, אם המלצות ועדת ששינסקי לא ישונו. זהו התחקיר.

 

ביום שלישי שעבר קיבל הערוץ הוראה מחברת רכש המדיה זניט מקבוצת פובליסיס שרוכשת עבור כי"ל את הפרסום, להפסיק את פרסום כיל בערוץ. בשיחה שקיימו אנשי הערוץ עם סוכנות זניט, נמסר כי הסיבה היא התחקיר של חודורוב.

למי ששכח אגב, ורשבסקי היה עד למינוי בערוץ 10 בקיץ 2014 מנכ"ל גוף המדיה של פובליסיס ישראל, שכללה באותה עת את זניט מדיה, סטארקום וסמארט מדיה.

 

במכתב שנשלח אתמול (יום ב') אחר הצהריים ליו"ר כי"ל ניר גלעד והגיע לידי אייס, כותב מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי כי אנשי כי"ל, בהם גלעד עצמו, לא טענו כי הכתבה ששודרה לא הייתה מדויקת, ובשל כך הוא מבקש מהחברה להמשיך לפרסם בערוץ.

 

בכל מקרה מצהיר ורשבסקי, חברת החדשות והערוץ "מחויבים לדיווח חסר פניות למאות אלפי צופינו", וכי "לא נכנע לשום חרם פרסום מכל סוג שהוא".

קמפיין כי"ל ירד בערוץ 10 ב-28 באוקטובר, וכעברו כמה ימים גם בערוץ 2. במכתב שנשלח הבוקר לוורשבסקי, כתב דני חן, משנה למנכ"ל כי"ל והאחראי על קשרי החוץ, כי "יחס ההמרה הטבעי בערוץ 10 היה נמוך ב-185 מיחס המרה בערוץ 2 (זאת אומרת שבאותו שווי תשדיר בערוץ 10 היינו מקבלים ב-185 פחות רייטינג קהל המטרה). למרות ניסיונות רבים שבהם ניסינו לשפר את יחס ההמרה בפריסה - הצלחנו לשפר יחס המרה ב-10% בערוץ 10, אולם התוצאות היו נמוכות מערוץ 2 וכל העדפנו בסוף הקמפיין להתמקד בערוץ 2".

בכי"ל מציינים כאמור כי ההחלטה להפסיק לפרסם היא מקצועית, ולמעשה בשל יחסי המרה – שמודד כמה מכל נקודת רייטינג היא בקהל היעד שהוגדר לקמפיין. במכתב מצוטט מייל שהתקבל מזניט, בו מצוין כי "יש בעיה עם יחסי ההמרה בערוץ 10".

בטבלה שמצורפת אכן רואים כי יחס ההמרה של ערוץ 10 נמוך מזה של ערוץ 2, אולם לא בצורה משמעותית. גורם בכי"ל אמר לאייס כי זו הסיבה היחידה להחלטה להוריד את הקמפיין.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

כי"ל: אין חרם, הקמפיין ירד בגלל יחסי המרה

ואולם, לצד הטענה ליחסי המרה נמוכים בערוץ 10, דני חן מכי"ל ביקש לציין כי "ליו"ר החברה לא היה והוא איננו מעורב בדרך כלשהי בפריסת תקציבי המדיה של החברה", והוסיף "הופתענו מאד לקורא את מכתב ואת הטענות... אין קשר בין ההחלטה המקצועית של פריסת המדיה בקמפיין של כי"ל לבין הכתבה המגמתית של מתן חודורוב".

במכתבו של חן מצוין כי "דעתנו הייתה כי יש להמשיך לפרסם בערוץ 10 תוך ניסיון להתמקד בתכניות ושעות שבהן מושג המדד המקצועי שנקבע, או ככל האפשר קרוב לו". חן דוחה את הטענה לחרם: כי"ל העלתה לאוויר קמפיין פרסומי כולל בערוץ 10 ימים רבים לפני שידור הכתבה. הכתבה שודרה ב-10 באוקטובר וההודעה לכאורה על הפסקת הקמפיין הגיעה ב-27 באוקטובר, 8 ימים אחרי הכתבה בהם הקמפיין המשיך להופיע גם בערוץ 10. אתה באמת רואה קשר ישיר בין הדברים?".

לצד הביקורת על הכתבה של חודורוב, בכי"ל מכחישים גם את הדברים שנאמרו לכאורה על ידי חברת רכש המדיה, שייחסה את הפסקת הפרסום לחרם. "בחנו כמובן את הדברים גם מול משרד הפרסום שלנו ושם נאמר, באופן חד משמעי, כי הדברים המיוחסים לרוכש המדיה לא נאמרו – לא ברצינות ואפילו לא בבדיחות הדעת". בכל מקרה מבקשים בכי"ל "להתחיל בדיאלוג פתוח ומקצועי ביננו", ולקיים פגישה בין הצדדים".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לא מאמין לכיל 04/11/2015 10:08
    הגב לתגובה זו
    מי שהקים את התעשיה בנגב ובדרום זה לא כיל המפורטת אלה אנשים חלוצים שהגיעו ליישב את הדרום. הם והמשפחות שלהם הקימו את מפעלי ים המלח את ברום את קמג ובזכותם הנגב פרח ושיגשג. עכשיו תודה לליכוד ולמערך המפעלים מפורטים ויש להם החוצפה לטעון שהם מחזיקים את הנגב. שבזכותם הנגב ואנשי הנגב מתפרנסים. א ת ם. ח צ ו פ י ם!
  • 5.
    רענן 03/11/2015 17:54
    הגב לתגובה זו
    לא להקלות לכיל, לא להארכת הזיכיון החברה מרוויחה מיליארדים בזכות ים המלח וקרטל האשלג בלבד.
  • 4.
    אילן 03/11/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    מזל שכיל לא יכולים למנוע את פרסום התכנית מגש הכסף בערוץ 8 ששם כיל היא כוכב ענק בכלכלה הישראלית אבל וזה האבל הגדול שכיל קבלה מהמדינה פטור ממס הכנסה ל-10 שנים על רווחים של מליארדי דולרים! מס ערך מוסף הם לא משלמים כי הכל הולך לייצוא! כל חבילת ההטבות שמקבלת כיל מהמדינה במתנה משלמים שאר האזרחים במדינה הזו!
  • 3.
    ברור שיפסיקו!! כל הכבוד לכיל!! ערוץ של שמאלנים (ל"ת)
    מני 03/11/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כיל 03/11/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    עדיף שתחלק דיבידנד למשקיעים. במקום תשדירים שלא עושים שום תועלת. הפוליטיקאים מנגחים את כיל והתשדירים לא עוזרים
  • 1.
    מדוע העופרים מחזיקים את גלעד וסופגים נזק תדמיתי אדיר????? (ל"ת)
    גמלאי 03/11/2015 11:56
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.