מתן חודורוב ניר גלעד אנליסט
צילום: צילום מסך

קרב גרסאות על הורדת קמפיין כי"ל: חרם פרסום על ערוץ 10 - או החלטה מקצועית?

חברת רכש המדיה זניט' הודיעה לערוץ 10 על הפסקת פרסום 8 ימים לאחר שידור תחקיר של חודורוב. ורשבסקי: "לא נכנע לחרם פרסום", אבל בכי"ל טוענים כי אין חרם, והקמפיין הסתיים
אלכסנדר כץ | (6)

חברת כי"ל (כימיקלים לישראל) החליטה להפסיק לפרסם בערוץ 10, ובערוץ טוענים כי כי הסיבה לכך היא תחקיר ששידר מתן חודורוב ב-19 באוקטובר בפינה 'אנליסט' במהדורה המרכזית על האיום לכאורה של כי"ל על המדינה בפיטורי מאות עובדים ועצירת ההשקעות בנגב, אם המלצות ועדת ששינסקי לא ישונו. זהו התחקיר.

 

ביום שלישי שעבר קיבל הערוץ הוראה מחברת רכש המדיה זניט מקבוצת פובליסיס שרוכשת עבור כי"ל את הפרסום, להפסיק את פרסום כיל בערוץ. בשיחה שקיימו אנשי הערוץ עם סוכנות זניט, נמסר כי הסיבה היא התחקיר של חודורוב.

למי ששכח אגב, ורשבסקי היה עד למינוי בערוץ 10 בקיץ 2014 מנכ"ל גוף המדיה של פובליסיס ישראל, שכללה באותה עת את זניט מדיה, סטארקום וסמארט מדיה.

 

במכתב שנשלח אתמול (יום ב') אחר הצהריים ליו"ר כי"ל ניר גלעד והגיע לידי אייס, כותב מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי כי אנשי כי"ל, בהם גלעד עצמו, לא טענו כי הכתבה ששודרה לא הייתה מדויקת, ובשל כך הוא מבקש מהחברה להמשיך לפרסם בערוץ.

 

בכל מקרה מצהיר ורשבסקי, חברת החדשות והערוץ "מחויבים לדיווח חסר פניות למאות אלפי צופינו", וכי "לא נכנע לשום חרם פרסום מכל סוג שהוא".

קמפיין כי"ל ירד בערוץ 10 ב-28 באוקטובר, וכעברו כמה ימים גם בערוץ 2. במכתב שנשלח הבוקר לוורשבסקי, כתב דני חן, משנה למנכ"ל כי"ל והאחראי על קשרי החוץ, כי "יחס ההמרה הטבעי בערוץ 10 היה נמוך ב-185 מיחס המרה בערוץ 2 (זאת אומרת שבאותו שווי תשדיר בערוץ 10 היינו מקבלים ב-185 פחות רייטינג קהל המטרה). למרות ניסיונות רבים שבהם ניסינו לשפר את יחס ההמרה בפריסה - הצלחנו לשפר יחס המרה ב-10% בערוץ 10, אולם התוצאות היו נמוכות מערוץ 2 וכל העדפנו בסוף הקמפיין להתמקד בערוץ 2".

בכי"ל מציינים כאמור כי ההחלטה להפסיק לפרסם היא מקצועית, ולמעשה בשל יחסי המרה – שמודד כמה מכל נקודת רייטינג היא בקהל היעד שהוגדר לקמפיין. במכתב מצוטט מייל שהתקבל מזניט, בו מצוין כי "יש בעיה עם יחסי ההמרה בערוץ 10".

בטבלה שמצורפת אכן רואים כי יחס ההמרה של ערוץ 10 נמוך מזה של ערוץ 2, אולם לא בצורה משמעותית. גורם בכי"ל אמר לאייס כי זו הסיבה היחידה להחלטה להוריד את הקמפיין.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

כי"ל: אין חרם, הקמפיין ירד בגלל יחסי המרה

ואולם, לצד הטענה ליחסי המרה נמוכים בערוץ 10, דני חן מכי"ל ביקש לציין כי "ליו"ר החברה לא היה והוא איננו מעורב בדרך כלשהי בפריסת תקציבי המדיה של החברה", והוסיף "הופתענו מאד לקורא את מכתב ואת הטענות... אין קשר בין ההחלטה המקצועית של פריסת המדיה בקמפיין של כי"ל לבין הכתבה המגמתית של מתן חודורוב".

במכתבו של חן מצוין כי "דעתנו הייתה כי יש להמשיך לפרסם בערוץ 10 תוך ניסיון להתמקד בתכניות ושעות שבהן מושג המדד המקצועי שנקבע, או ככל האפשר קרוב לו". חן דוחה את הטענה לחרם: כי"ל העלתה לאוויר קמפיין פרסומי כולל בערוץ 10 ימים רבים לפני שידור הכתבה. הכתבה שודרה ב-10 באוקטובר וההודעה לכאורה על הפסקת הקמפיין הגיעה ב-27 באוקטובר, 8 ימים אחרי הכתבה בהם הקמפיין המשיך להופיע גם בערוץ 10. אתה באמת רואה קשר ישיר בין הדברים?".

לצד הביקורת על הכתבה של חודורוב, בכי"ל מכחישים גם את הדברים שנאמרו לכאורה על ידי חברת רכש המדיה, שייחסה את הפסקת הפרסום לחרם. "בחנו כמובן את הדברים גם מול משרד הפרסום שלנו ושם נאמר, באופן חד משמעי, כי הדברים המיוחסים לרוכש המדיה לא נאמרו – לא ברצינות ואפילו לא בבדיחות הדעת". בכל מקרה מבקשים בכי"ל "להתחיל בדיאלוג פתוח ומקצועי ביננו", ולקיים פגישה בין הצדדים".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לא מאמין לכיל 04/11/2015 10:08
    הגב לתגובה זו
    מי שהקים את התעשיה בנגב ובדרום זה לא כיל המפורטת אלה אנשים חלוצים שהגיעו ליישב את הדרום. הם והמשפחות שלהם הקימו את מפעלי ים המלח את ברום את קמג ובזכותם הנגב פרח ושיגשג. עכשיו תודה לליכוד ולמערך המפעלים מפורטים ויש להם החוצפה לטעון שהם מחזיקים את הנגב. שבזכותם הנגב ואנשי הנגב מתפרנסים. א ת ם. ח צ ו פ י ם!
  • 5.
    רענן 03/11/2015 17:54
    הגב לתגובה זו
    לא להקלות לכיל, לא להארכת הזיכיון החברה מרוויחה מיליארדים בזכות ים המלח וקרטל האשלג בלבד.
  • 4.
    אילן 03/11/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    מזל שכיל לא יכולים למנוע את פרסום התכנית מגש הכסף בערוץ 8 ששם כיל היא כוכב ענק בכלכלה הישראלית אבל וזה האבל הגדול שכיל קבלה מהמדינה פטור ממס הכנסה ל-10 שנים על רווחים של מליארדי דולרים! מס ערך מוסף הם לא משלמים כי הכל הולך לייצוא! כל חבילת ההטבות שמקבלת כיל מהמדינה במתנה משלמים שאר האזרחים במדינה הזו!
  • 3.
    ברור שיפסיקו!! כל הכבוד לכיל!! ערוץ של שמאלנים (ל"ת)
    מני 03/11/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כיל 03/11/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    עדיף שתחלק דיבידנד למשקיעים. במקום תשדירים שלא עושים שום תועלת. הפוליטיקאים מנגחים את כיל והתשדירים לא עוזרים
  • 1.
    מדוע העופרים מחזיקים את גלעד וסופגים נזק תדמיתי אדיר????? (ל"ת)
    גמלאי 03/11/2015 11:56
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.