בית וואלה
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

וואלה מפצל את סיקור תחום המשפט; ג'וש בריינר חוזר, שינויים במערכת החדשות

בריינר, ששימש כתב שטחים בוואלה, חוזר לאבן גבירול ויסקר את משרד המשפטים ובתי המשפט בירושלים. גלי גינת תתמקד בתל אביב. ויש עוד שינויים

אלכסנדר כץ | (6)

יהושע (ג'וש) בריינר חוזר לוואלה שנה וחצי לאחר שעזב - כך נודע לאייס. בריינר מונה לכתב המשפט בירושלים של האתר ויכנס השבוע לתפקידו, במסגרת שלל שינויים במערכת החדשות של האתר. 

 

עד כה כיסתה את התחום גלי גינת, אולם בוואלה הוחלט כעת לפצל את התחום ל-2 אזורים, כאשר גינת תתמקד בבתי המשפט באזור תל אביב לצד גופי אכיפת חוק, ואילו בריינר יעבוד מול משרד המשפטים ויכסה את בתי המשפט בירושלים – העליון, המחוזי והשלום. ברוב מערכות התקשורת תפקיד זה מפוצל ל-2, ובוואלה החליטו כעת לנהוג כך ולהוריד מן העומס שהוטל על גינת. 

בריינר עזב את וואלה לפני כשנה וחצי, לטובת השלמת לימודי משפטים ומבחני לשכת עורכי הדין. לפני עזיבתו היה כתב השטחים של האתר ושימש כראש תא כתבי התחום. בסך הכל עבד בריינר כ-7 שנים בוואלה.

במערכת החדשות של וואלה יתבצעו עוד מספר שינויים: משה שטיינמץ מונה לכתב המוניציפאלי בירושלים ולכתב החינוך. שטיימנץ שימש בשנה האחרונה ככתב מעריב בירושלים וכן כותב עבור המגזין היומי ומוספי סוף השבוע. בעבר היה כתב חינוך, ראש מחלקת החדשות ברדיו ירושלים וסגן עורך זמן ירושלים.

 

שטיינמץ יחליף בתחום החינוך את רויטל בלומנפלד שמונתה לכתבת הבריאות של האתר לאחר שנה וחצי ככתבת חינוך. כתב הפלילים יוסי אלי יכסה את התחום גם בירושלים, מור שמעוני תעבור לוורטיקל הבריאות.

 

במערכת וואלה אישרו את הפרטים ואיחלו בהצלחה לכתבים המצטרפים. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    זאב ויהודית 30/08/2015 10:11
    הגב לתגובה זו
    ג׳וש בוואלה - מרתק בוואלה
  • 5.
    נחמני התימני 23/07/2015 20:59
    הגב לתגובה זו
    עאלק עומס
  • 4.
    וואלה בזבוז 21/07/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    עוד מעט יקצצו שם תקנים חופשי. גלי ומור ורויטל ישנו שנות חורף. שום סקופים. הכול פלואפים על גיא פלג ואחרים
  • 3.
    גלי ישנה במשך שנה . לא עשתה כלום (ל"ת)
    דוד 20/07/2015 19:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ענת 20/07/2015 19:25
    הגב לתגובה זו
    הפעם אל תתנו לו ללכת
  • 1.
    האמת המרה 20/07/2015 15:20
    הגב לתגובה זו
    הביתה ומהר. בזבוז כסף
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.