אורי לברון
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לוקח צעד לאחור? אורי לברון שוקל בימים אלו את עתידו בקבוצת אדלר חומסקי

על הפרק מבחינת אורי לברון - אחד השותפים הבכירים במשרד: הפחתת היקף המשרה, מעבר לתפקיד אחר או מימוש המניות ופרישה. לברון: "חושבים על הדרך בה נוכל להוציא ממני את המקסימום במסגרת הקבוצה או לצידה"
משה בנימין | (18)

אורי לברון, מהשותפים הבכירים בקבוצת אדלר חומסקי ומי שמחזיק בכ-12% ממניות משרד הפרסום עשוי להודיע על פרישה מהמשרד - כך נודע לאייס.

בשלב זה רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור לתוכניותיו העתידיות של לברון. גורמים בכירים בענף הפרסום מוסרים לאייס שלברון, המטפח קריירה שנייה של סופר מצליח (פרסם 2 ספרים רבי מכר: 'הילד הלא נכון' ו'חצי הוכחה') לא מאס בענף הפרסום. בשלב זה טרם ידוע האם לברון יפרוש ויממש את מניותיו. אופציה נוספת היא שלברון יוותר על תפקידיו הרשמיים במשרד ויפסיק לקחת חלק בפעילות השוטפת, בעוד הוא ממשיך להחזיק במניות המשרד ולשמש כשותף בכיר.

באדלר חומסקי לא יוותרו על לברון בקלות

אפשרות נוספת היא שלברון 'יזוז לרוחב' כפי שעשה בכיר אחר בקבוצה יונתן סטירין. סטירין שכיהן כסמנכ"ל קריאייטיב בקבוצה הודיע בשנה האחרונה על שינוי בתפקידו כאשר בחר לנוע לתפקיד ניהולי והפנה את הזרקור לקידום פרויקטים אסטרטגיים של המשרד.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

לברון (48) הוא מוותיקי התעשייה ושותף מלא לעובדת היותו של אדלר חומסקי אחד מ-3 המשרדים המובילים בישראל. הוא נכנס לענף הפרסום ב-1988 כקופירייטר במשרד קטן. התחנה הבאה שלו הייתה בליניאל DDB שם כיהן כמנהל קריאיטיב. לאדלר-חומסקי הוא הגיע ב-1997 והצטרף אליו כשותף. לברון כיהן במספר תפקידים במחלקת הקריאייטיב, כמנכ"ל משותף בזרוע הדיגיטל של המשרד Grey אינטראקטיב ובתפקידו האחרון משמש כמנהל מחלקת האסטרטגיה.

גורם בכיר בענף הפרסום אומר לאייס, שלא לייחוס כי "בין לברון לחומסקי (אייל, השותף הבכיר במשרד. מ"ב) נתגלעו לאחרונה חילוקי דעות וזו אחת הסיבות שהובילה להחלטה של לברון". אחר מוסיף כי "אם לברון לא מגיע לקומה ה-24 בבניין אלקטרה זה עניין גדול עבור המשרד".

חילופי הדורות באדלר חומסקי: מעבר חלק ומקצועי

כזכור, בספטמבר 2010 הודיע ראובן אדלר, ממייסדי משרד הפרסום על פרישה ומכירה הדרגתית של מניותיו לשאר השותפים, אייל חומסקי, עומר שמעוני, אמיר גיא, אורי עיני ואורי לברון. המהלך הזה הגדיל את חלקו של לברון מ-7% ל-12%.

על רקע חילופי הדורות בענף הפרסום, אדלר חומסקי נחשב למשרד שעשה זאת באופן המקצועי ביותר, עם מינימום מהמורות בדרך. אורי עיני ואמיר גיא, השותפים שבדמותם עלה המשרד על מסלול ההצערה השתחלו לתפקידים הניהוליים באופן אורגני שאומץ על ידי הלקוחות. השנה הקשה שעברה על ענף הפרסום לא התאפיינה בנטישה של תקציבים, עם זאת הקיטון בהוצאה לפרסום בא לידי ביטוי בקיצוץ מורגש בכח האדם.

את 2012 פתח המשרד במומנטום חיובי עם גיוסם של תקציבים משמעותיים כמו סטימצקי, ישרוטל ו-AIG בו זכה LEAD מקבוצת אדלר חומסקי. עם זאת, המשרד נפרד מראש מחלקת הדיגיטל שלו, יוסי ארז, לאחר שנה בלבד. ארז הצטרף למשרד כהבטחה גדולה שתשווה לאדלר חומסקי תדמית ואג'נדה דיגיטלית יותר אך זו לא התממשה ולנעליו נכנס לאחרונה דן אבלגון שהצטרף לאדלר חומסקי עם מיזוג של חברת המדיה החברתית UTURN שהייתה בבעלותו לתוך המשרד.

מחוזר על ידי זכייניות הטלוויזיה

גזרה נוספת שיכולה לקסום ללברון ועולה על הפרק היא תעשיית הטלווזיה. לברון שנחשב לאיש תוכן וכותב מוכשר חוזר לא מעט על ידי בכירים ברשת וקשת וייתכן כי הודעתו על חלוקה חדשה של זמנו המושקע בפרסום תסלול את דרכו לאחת מהזכייניות, אם כיוצר ותסריטאי ואם כמפתח פורמטים. בעבר היה כבר לברון שותף לכתיבת תוכנית טלוויזיה בשם 'בין גבר לאשה' ששודרה ב'רשת'. לאייס נודע עוד כי לברון מחלק את זמנו בין אדלר חומסקי לכתיבה של סדרה נוספת.

תחום נוסף שעשוי להיות התחנה הבאה של לברון הוא עולם הדגיטל אליו הוא מחובר עוד מהתקופה (בין 2009 ל-2011) בה שימש כמנכ"ל משותף בגריי אינטראקטיב, יחד עם ערן ארדן, כשזו הייתה חברת בת של אדלר חומסקי. על פי גורמים בסביבתו של לברון האלטרנטיבה הדיגיטלית היא "אפשרית והגיונית".

תגובות

אורי לברון אישר את הפרטים ומסר לאייס: "בימים אלו אנחנו חושבים על הדרך בה נוכל להוציא ממני את המקסימום במסגרת הקבוצה או לצידה. כל מה שאני יודע זה שביום ראשון אני יוצא לחופשה עם אשתי". לעניין חילוקי הדעות עם אייל חומסקי אומר לברון: "חד משמעית לא, אין לי שום חליוקי דעות עם אייל חומסקי. אנחנו חברים ושותפים ונשאר חברים ושותפים מקצועיים לעשייה גם בעתיד".

אורי עיני מסר לאייס: "אורי לברון מתכנן שינוי. כולנו שותפים לחשיבה. הכל עוד מוקדם ועדיין לא ברור לאן זה יילך. בכל מקרה הוא ימשיך להיות חלק מהעשייה".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    מתלמד שלך 04/04/2012 11:18
    הגב לתגובה זו
    אורי, התמונה פצצה וזה מה שחשוב. לאן שלא תבחר לזוז - המון המון המון בהצלחה
  • 10.
    יאיר 04/04/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
    אדלר במגמה עצובה אבל נכונה של להחליף בכירים שעולים הרבה כסף בעובדים הקיימים. גם ככה עיני עושה את האסטרטגיה ואמיר את הדיגיטל. בפלנינג יתנו לשני הפלנרים הבכירים שהם למעשה מכונת מצגות ללא כריזמה או יכולת לכתוב בריף לרכז את 3 הפלנרים שנשארו ללא תנאים. בדיגיטל נתנו לאבלגון-כישלון ( כינוי מיימי שלמור) לרכז את המחלקה שיוסי ארז התותח בנה רק בגלל שחומסקי סגר עיסקה עם האבא העשיר של אבלגון-כישלון. בקריאיטיב ריבן דאג להכשיל את קרמר המוכשר ושני גרשי הנהדר כי הרגיש מאויים. נשאר עם אידה שהצליחה להרוס את העבודה הנהדרת של זיו בפלאפון.
  • חחח 05/04/2012 16:20
    הגב לתגובה זו
    מובן שמישהו באדלר מתי שהוא פגע בך אבל למה להיות כזה נבל?
  • 9.
    למה כולם בורחים? יש משהו שהם יודעים? (ל"ת)
    שאינו יודע לשאול 03/04/2012 23:40
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ג 03/04/2012 22:33
    הגב לתגובה זו
    אורי לברון : " אתה איש המקצוע הכי מוכשר בתעשייה השטוחה הזו" ... אל תלך ותשאיר את התעשייה הזו לאבדון .... אוהבים אותך
  • 7.
    ערן 03/04/2012 17:43
    הגב לתגובה זו
    אדלר חומסקי השכילו לבנות דור המשך משובח בכל תחום פרט לתחום אחד - אסטרטגיה. ולברון בסוף הוא איש אסטרטגיה (מהסוג הטוב ביותר - זה שחושב, מבין ומתנהג כמו קריאטיב). בלי לברון אין לאדלר חומסקי מחלקת אסטרטגיה. אין שם אף אחד בעל שיעור קומה שיכול להפוך לאוטוריטה בעיני לקוחות. יהיה מעניין
  • 6.
    - 03/04/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    גם לפיירפוקס וגם לכרום. בשביל לקרוא את התגובות אצלכם צריך לפתוח באקספלורר. שנת 2001 עברה כבר מזמן, חברים.
  • אצלי בכרום דווקא התגובות נפתחות. (ל"ת)
    גיל בייטס 03/04/2012 20:30
    הגב לתגובה זו
  • אמת! (ל"ת)
    03/04/2012 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    03/04/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    משם את אייל חומסקי
  • אמיר 03/04/2012 18:33
    הגב לתגובה זו
    נראה שמאז שאורי שם המשרד צומח וגדל. חוץ מזה אני מאחל לכולם "לזוז" כמו לברון. עם חבילה יפה.
  • 03/04/2012 18:36
    ורואים אותה כשהוא זז?
  • 4.
    הכי תותח מכל גווארדיית הבכירים בענף! (ל"ת)
    03/04/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מוכשר בטירוף חכם בטירוף ותמיד ישאר חלק ממשפחת (ל"ת)
    מאיה 03/04/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זזז משעמם - ענף הפרסום מחכה לגפן (ל"ת)
    נילי 03/04/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לאן שילך, בטוח יצליח! (ל"ת)
    המפרגנת 03/04/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
  • הנוקם 03/04/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
    במה שנגע הצליח