תיק הקסה Hexa
צילום: Hexa

רוצים לצלם את הארון בתלת מימד? הקסה גייסה 20.5 מיליון דולר בסבב A

תשאלו בשביל מה אתם צריכים את זה? כדי להציג את המוצר בצורה ויזואלית באתר שלכם למשל. לדברי החברה - אפשר יהיה להזיז את התמונה באמצעות העכבר ולבחון את המוצר מזוויות שונות
נתנאל אריאל |

חברת הסטארט אפ הקסה (Hexa) רוצה לאפשר לכם להציג את המוצרים שלכם להמחשה ללקוחות באינטרנט בצורה שאמורה להיות מושכת יותר. היא מנסה להפוך תמונות דו מימדיות לתלת מימד. מה למשל? רהיטים, מוצרי אלקטרוניקה ואופנה. החברה גייסה 20.5 מיליון דולר בסבב A, מהמשקיעים point 72 ventures, Samurai Incubate, Sarona Partners, ו-HTC.

לדברי החברה, המודלים הם אינטראקטיביים כך שבאמצעות העכבר/הסמן תוכלו לבדוק את המוצר מזווית שונות. החברה גם תספק אחסון וניתוח של המודלים של הלקוחות. על פי החברה, ניתן להטמיע את המודלים בדפי אינטרנט, מדיה חברתית או מנוע משחקים באמצעות שורת קוד. מציג התלת-ממד של Hexa מאפשר עיבוד מקביל הנטען בפרימיים המרביים לשנייה מבלי לוותר על כוח החישוב.

בחברה מאמינים "שהאינטרנט יהפוך יותר ויותר לתלת-ממדי וחללים אלו במטאוורס צריכים להיות מאוכלסים באובייקטים בעלי ממדים". בחברה בונים על העולם המדומה של מארק צוקרברג ממטא, והשאלה היא כמובן קודם כל האם העולם של צוקרברג 'יתפוס' ובנוסף - האם החברה תצליח להשתלב בו בצורה משמעותית. לדברי החברה "עמודי מוצר ישתמשו יותר ויותר בייצוגים תלת-ממדים שיחליפו תמונות דו-ממדיות ותמונות ממוזערות מסורתיות".

החברה הוקמה ב-2018 על ידי יחיאל אטיאס, רן בוכניק ויונתן קלארק, היא מונה 100 עובדים בתל אביב. היא גייסה עד היום 6.7 מיליון דולר -  1.2 מיליון דולר בסבב פרה-סיד ועוד 5.5 מיליון דולר בסבב seed. כלומר, מאז הקמתה כולל הגיוס הנוכחי היא גייסה 27.2 מיליון דולר.

  

יחיאל אטיאס, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Hexa ציין כי: "אנחנו משוכנעים שתוכן בתלת-ממד יהיה בלב ענף הקמעונאות, בין אם מדובר בקניות אונליין או אופליין, על כן חשוב לייצר את המודלים קלים לשימוש, זולים ומהירים, כדי להחזיר את ההשקעה. שיטות ישנות ליצירת נכסים באמצעות פוטגרמטריה או סריקות לידאר (LiDAR) הן יותר יקרות ופחות מדויקות". 

  

יהונתן קלארק, סמנכ"ל הטכנולוגיה ומייסד שותף ב-Hexa: "לקחת ספריית מוצרים, להמיר אותה לתלת-ממד, לבדוק ולפרוס אותה זו משימה אדירה. עם זאת, טיפלנו ב״נקודות הכאב״ עם פתרון מהיר הניתן להרחבה לבעיה מאוד ספציפית שכל מי שמוכר משהו במטאוורס עומד להיתקל בה".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עופר שחם, מג'סטיק לאבס (טל גבעוני)עופר שחם, מג'סטיק לאבס (טל גבעוני)

סטארטאפ ישראלי רוצה להתחרות באנבידיה; איפה הצניעות?

מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

הסטארט-אפ מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר, בסבב סיד ובסבב A, בהובלת קרנות ההון סיכון Lux Capital ו-Bow Wave Capital ובהשתתפות קרנות נוספות ובהן Grove Ventures, Hetz Ventures, QP Ventures, TAL Ventures ו-SBI היפנית. החברה, המנוהלת על ידי עופר שחם, מכוונת למטרה שאפתנית - לערער על הדומיננטיות של אנבידיה בתחום שבבי הבינה המלאכותית לדאטה סנטרס. נראה שהיעד הזה הוא רחוק מביצוע. עם כל הכובד - הדרך שלם מאוד ארוכה. 

ליבת הפיתוח של מג'סטיק היא שבב לרבות שרתים ייעודיים לבינה מלאכותית שכוללים את מעבד ה-GPAIU ( General Purpose AI Unit). המערכת נועדה להחליף שרתי GPU מסורתיים כמו אלו שמספקות אנבידיה או גוגל, תוך מענה לבעיה כרונית בתחום, צוואר הבקבוק בזיכרון. מג'סטיק מבטיחה להציע קיבולת זיכרון גבוהה פי 1,000 ביחס לשרתים הקיימים, תוך שיפור בביצועי המחשוב וביעילות האנרגטית.

במרכז האתגר הטכנולוגי שמנסה מג'סטיק לפתור עומד "קיר הזיכרון" – מונח מוכר בעולם המחשוב המתאר את הפער ההולך וגדל בין מהירות העיבוד של מעבדים לבין קצב גישתם לזיכרון. ככל שהמודלים גדלים, כך הופך הגישה המהירה לזיכרון לצוואר בקבוק חמור יותר, שמוביל להאטה ואף לצריכת חשמל גבוהה במרכזי המידע. לשם השוואה, כרטיסי GPU של אנבידיה מסדרה H100 מגיעים כיום לנפח זיכרון של עד 192 ג'יגה-בייט, מה שמחייב התקנת מערכים עצומים כדי לתמוך במודלים עתירי נתונים.

שחם, מנכ"ל מג'סטיק, מביא עמו ניסיון רב-שנים בתחום פיתוח שבבים. בעברו הוביל את קבוצת השבבים של גוגל שעסקה בטלפונים חכמים ודאטה סנטרים, ובהמשך עמד בראש קבוצת הפיתוח של מטא לפיתוח שבבים עבור מוצרי מציאות רבודה. עמו הקימו את מג'סטיק גם מאסומי ריינדרס ושה ראבי, שותפיו לשעבר בגוגל ובמטא. לדברי שחם, הצוות מגיע עם "הבנה עמוקה של החולשות במבנה השרתים הקיים ובצרכים העתידיים של תשתיות AI".

החזון של מג'סטיק כולל פיתוח חומרה חדשה והתאמה לתוכנות קיימות. אחד ממוקדי הכוח של אנבידיה הוא סביבת התוכנה Cuda, שמאפשרת הרצה יעילה של מודלים על גבי החומרה שלה. עם זאת, בשנים האחרונות צמחו פלטפורמות קוד פתוח מתחרות, כמו PyTorch, OpenXLA ו-TVML, שמפחיתות את התלות באנבידיה ומאפשרות לחברות כמו מג'סטיק להציע אלטרנטיבות פתוחות, גמישות וזולות יותר.

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".