אבו: "מתנגדי מתווה הגז צריכים להכות על חטא; המשק לא צריך עוד צינור מתמר"

מנכ"ל דלק קידוחים אמר הבוקר בתגובה לתקלה כי החלקים לפתרונה כבר נמצאים בארץ
 |  (61)
יוסי אבו, צילום: דניאל בר-און
בראש השנה דיווח משרד האנרגיה על תקלה שהתגלתה במהלך עבודות מתוכננות ויזומות לטיפול ושדרוג פלטפורמת תמר. השותפויות דיווחו אמש כי מדובר בתקלה לא מהותית וכי התגלה סדק בצינור האספקה. עם זאת, התקלה הביאה להפסקת אספקת הגז לשוק המקומי. במקרה, הפעם מדובר בתקלה באסדה עצמה אך קשה שלא להתייחס לשאלה - מה אם תהיה תקלה בצינור ההולכה היחיד לחופי ישראל, או מדוע לא מניחים צינור נוסף? מנכ"ל דלק קידוחים יהש -0.48% דלק קידוחים 913.7 -0.48% דלק קידוחים יהש בסיס:918.1 פתיחה:912 גבוה:929 נמוך:912 תמורה:7,703,154 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , יוסי אבו, התייחס לעניין בתכנית הבוקר של גלי צה"ל.
אבו: "אני חושב שזו באמת קריאת השכמה - אבל התרענו כי כל העיכובים בפיתוח לוויתן מסוכנים למשק, ובמשך שנים ניסינו לקדם את פיתוח לוויתן ותקעו אותנו עם כל מני ביורוקרטיות. אני חושב שהיום גם כל מתנגדי מתווה הגז - שבמהותו בא לחלט את נושא פיתוח מאגרים נוספים למשק - צריכים להכות על חטא. לווייתן נמצא כעת בפיתוח. והוא בהחלט יביא לזמינות אספקה גבוהה יותר".
לגבי זמן תיקון התקלה שהתארך, אמר אבו: "כאשר זיהנו את התקלה פעלנו כדי לאתר את החלופה הכי זריזה לפתרונה. בשלב הראשוני, נובל אנרג'י סברה כי רוב החלקים שצריכים לייצר את הפתרון נמצאים בארץ, וזה מה שנתן את הטיימליין הראשוני. ברגע שהסתבר שצריך להביא חלקים מיוחדים מיוסטון (ארה"ב), כבר החלו לייצר אותם שם, החלקים הוטסו לישראל ונמצאים בישראל ויתחילו בהתקנה שלהם ממש בקרוב. בעניין זה, תמר הוא אחד המאגרים עם אמינות האספקה הכי גדולה שיש בעולם. בסופו של דבר הדרך היחידה להתמודד עם האמינות אספקה זה לפתח עוד מאגרים".
למה לא עוד צינור?
"עלות פיתוח עוד צינור כמעט זהה לפיתוח מאגר נוסף. ולכן מבחינת אמינות ספקה במשק - המשק לא צריך עוד צינור. לדוגמא, בתקלה כזו גם שני צינורות לא היו עוזרים. אם היה עוד מאגר בפיתוח נפרד - זה היה עוזר. אילו לוויתן היה מפותח היה ניתן לענות על כל צרכי המשק. אז אם צריך לשים פוקוס מבחינת אמינות אספקה במשק - צריך לעבוד על פיתוח מאגרים נוספים, אין ספק שען הגעת פיתוח לוויתן תהיה פה יתירות הרבה יותר גבוהה ואנו נראה ללא ספק את הגז הטבעי באופן שגם מוזיל את העלויות לאזרחים ובסופו של דבר נותן אמינות אספקה גבוהה יותר במקרים כאלה".
תגובות לכתבה(61):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    **צודק **מר אבו ברמת מחירי גזל לא צריך צינור נוסף
    YL 07/10/2017 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שעדיף לחתום חוזה ארוך טווח עם ספק גז חיצוני כמו חברת החשמל ש מקבלת גז מ אוניות צובר במחיר נמוך מ אספקת הגז מ תמר לפחות ב 23% יותר זול
    סגור
  • 29.
    דברת ברברת
    שאול 25/09/2017 22:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם כל שיתקנו את התקלה . אין מקום לכל הדברת הזאת , מקצוענים לא בונים על המזל " אצלנו זה לא יקרה " מתחילה אסור היה לוותר ולהכשיר אלטרנטיבה . לדבר שידברו בבית המשפט בשלב הפיצויים על הנזקים .
    סגור
  • 28.
    מענין וכל כך נכון
    רותי גבע 25/09/2017 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעונינת לדעת יותר ואת האמת
    סגור
  • 27.
    יצא לכם לקרא את המפגר מטלנירי שנקרא פיטבול?
    אפרת 25/09/2017 10:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ערס מפגר
    סגור
  • 26.
    מנסים להפוך את הדיון לפוליטי
    לפרסם את שמות הטוקבק 24/09/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 6
    עד שזה כבר פטאתי,הרי האסטרטגיה הזו מימשה את עצמה,גזל הגז פוגע בכל המדינה חרדים ערבים שמאלנים ימניים.צריך להתאחד נגד חברות הגז ולפרסם את שמות הטוקבקיסטים בתשלום.
    סגור
  • עוד מטומטם
    עזור 27/09/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה כותב מטעם ...יחימופליץ..
    סגור
  • גזל ? אמא שלך מצאה את הגז ? חצוף מתעלק (ל"ת)
    יעקב 24/09/2017 20:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    מה חשבתם שהחברות יתנדבו לשלם מס שישנסקי ב
    שישנסקי 24/09/2017 15:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ברור שזה על חשבון האזרחים כמו שמע"מ על מים ועל חולצות ועל טלויזיה ועל כל דבר זה על חשבונכם. אל תשחקו אותה מתפלאים.
    סגור
  • מס הם "משלמים" גם על היצוא
    אבל 24/09/2017 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מדוע לישראל גז נמכר במחיר כפול? אבל התרגלנו לשלם כפול פעם זה היה למיסים והיום זה ישר לכיס של החברים של כחלון...
    סגור
  • 24.
    הפתרון
    לויתן 24/09/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין משהו אחר
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    קשקוש בלבוש
    י"ע 24/09/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    2 3
    את לויתן לא יפתחו עוד שנים רבות כי אין קונים לגז שלו. הפתרון הוא לפתח מהר את "כריש ותנין " והם יהוו אלטרנטיבה וגבוי לתמר. השאלה האם לבעלים שלהם יש מספיק קשרים פוליטיים.....
    סגור
  • הפיתוח כבר החל אידיוט עיוור (ל"ת)
    יעקב 24/09/2017 20:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דביל זו אותה פלטפורמה - תצביע יהיר לפי הוא טפש כמוך (ל"ת)
    משה ראשל"צ 24/09/2017 16:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    צודק ככה החברה שלו תמכור גז פי 2 לח׳ החשמל מאשר יבוא גז (ל"ת)
    תום 24/09/2017 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    לא צריך גז!!! רק שמש !!! סולרי !!! אצלנו 2% באירופה 35%
    בן אהרון 24/09/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הפעם אנחנו צריכים ללמוד מהגויים.
    סגור
  • ומי יממן את החשמל הסולרי - סבתא שלך צריך כסף יא אהבל
    משה ראשל"צ 27/09/2017 07:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז יבוא משקיע שירוויח כסף ושלי חמורוביץ תגיד עליו שהוא חזיר קפיטליסטי דרך אגב חזירות ההסתדרות של היום היא דוגמא לסוציאליזם חזירי (הבנת את זה שלי חמורוביץ) שעובד בנמל אשדוד מרוויח 80 אלף שקל לחודש זה שוד הקופה הציבורית
    סגור
  • 20.
    לטוקבקיסט בתשלום של חברות הגז שטוען למחיר גבוה בגלל מס
    אזרח 24/09/2017 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אתה שקרן, אתה יודע שאתה שקרן, אנחנו יודעים שאתה שקרן. כי אין קשר למס, מתווה הגז נותן על מגש של כסף מחיר כפול שתשלם חברת חשמל (כלומר הציבור הישראלי) ל יחידת גז לעומת המחיר הנהוג בעולם. ראש הממשלה הטיל את כל כובד משקלו כדי להעניק לכם את המתנה הזו על חשבון הציבור הישראלי, וזו עוד תתברר בתור פרשת השחיתות הכי גדולה בתולדות המדינה
    סגור
  • הקשקושים הרגילים של השמאל ללא צורך להוכיח כלום (ל"ת)
    יעקב 24/09/2017 20:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מנסים להפוך את הגזל לדיון פוליטי
    חברות טוקבק בתשלום 24/09/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפרסם את שמות החברות שמועסקות עי חברות הגז,ולפרסם את דף המסרים שלהם.יצירת סכסוך בין העם.
    סגור
  • רק בגלל המס!! המדינה לוקחת 60 אחוז!
    אריה 24/09/2017 15:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לך תעשה שיעורי בית אזרח קטן וטיפש
    סגור
  • כל מב שבנדינה לוקחת חוזר לאזרח. (ל"ת)
    א. ח. ד. 25/09/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למה אתה מתעצבן? אז מה עם
    חחח 24/09/2017 15:20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הפסדת בבחירות והימין ישלוט לנצח, פשוט תצביע לימין שתרגיש סוף סוף מה זה להיות מנצח ואז לא תיהיה ממורמר ושקרן! וקצת התבלבלת, תגיב באתר של עוכרי ישראל כי כאן כולם בעד המתווה, חחח
    סגור
  • כמה מתוק הנצחון
    h 24/09/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שעוזר לך להמתיק את ה... שמכניסים לך הטיקונים (תשובה זה רק דוגמא) בעזרת הפוליטקאים. אבל תחזור אחרי " אין כלום כי לא היה כלום ומה שאני מרגיש זה רק זמני וזה יעבןר"
    סגור
  • 19.
    סולארי האלטרנטיבה .
    ג'ק 24/09/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אנרגיה סולארית בארצנו צריכה להוות משקל עיקרי במשק האנרגיה משום זמינותה במשך כל השנה .
    סגור
  • 18.
    פה
    אזרח מודאג 24/09/2017 14:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    התלות שלנו במקור יחיד מהווה סכנה קיומית ! במקרה של מלחמה מי יבטיח שהגז ימשיך לזרום וכיצד נפעל אם לא? ה"תקלה" ממחישה זאת ביתר שאת . בחשבון רווח והפסד כנראה שאין צורך במקור נוסף (לבעלי ההון) אבל אם הפולוטיקאים שלנו יוציאו לרגע את לשונם מישבנו של תשובה הם יראו שהסכנה מחיבת פעולה מקדימה..
    סגור
  • 17.
    להביא מחו"ל
    י 24/09/2017 13:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יותר זול
    סגור
  • אתה דביל שמצביע שלי חמורוביץ (ל"ת)
    משה ראשל"צ 24/09/2017 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    ביזפורטל ... אתם אחלה במה לאינטרסנטים (ל"ת)
    אני 24/09/2017 13:33
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 15.
    "להכות על חטא"? חוצפן!
    דוד המשלם מיסים 24/09/2017 13:30
    הגב לתגובה זו
    2 6
    איני רוצה להשתמש בשפה נמוכה לכן אומר זאת בבהירות ופשטות. השחיתות הממשלתית והעקית בארץ איבדה את הגבולות. המחירים פה גומרים לנו את החיים. בסוף לא יישאר כאן כלום. אני יודע שלא אכפת לכם שארד מהארץ כי זו התפיסה שלכם וזו הצייונות החדשה. בצע כסף ופופוליזם.
    סגור
  • מסכן נוסע רק פעמים בשנה לחול מצבך נורא - עוף מכאן (ל"ת)
    משה ראשל"צ 24/09/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא יותר קל להודות שאתה
    חחח 24/09/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שמאלני שלא מקבל את דעת הרוב???
    סגור
  • איך לא חשבנו על זה: הכל בגלל השמאלנים האלה - חזק. (ל"ת)
    בן אהרון 24/09/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מחירי הגז גבוהים בגלל מתווה הגז
    קורמורן 24/09/2017 13:13
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מאגר תמר הנו המאגר הרווחי ביותר לנובל אנרג'י. כך אמר המנכ"ל שלהם בהרצאה למשקיעים בארה"ב. המשמעות היא שהממשלה הסכימה למחירים גבוהים יחסית להוצאות. אנחנו נשלם יותר והשותפות תרווחנה יותר.
    סגור
  • תמר רווחית כי היא היחידה - בשביל זה צריך את לוויתן (ל"ת)
    משה ראשל"צ 24/09/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לממשלה לא איכפת מהציבור כי הציבור טיפש וימשיך לתמוך בה! (ל"ת)
    בן אהרון 24/09/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הדלק גם יקר יותר אבל הכל בגלל המס!!!אין קשר לחברות (ל"ת)
    עוד נעל 24/09/2017 14:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    מחדל אמיתי
    פרשת 4000 24/09/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    1 7
    אין לתת לחזירים להמשיך ולגזול את משאבי המדינה.ראשית שיספקו צינור נוסף,וישפו את המדינה על הנזק שנגרם
    סגור
  • גם אתה שמאלני ממורמר?? (ל"ת)
    עמי 24/09/2017 14:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • והוא גם דביל שחושב שאנחנו בברית המוצצות (ל"ת)
    משה ראשל"צ 24/09/2017 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    חלם זה כאן
    dgy 24/09/2017 12:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    למה מלכתחילה אין כגיבוי הדדי שתי אסדות ושתי נקודות נחיתה? כי למה יוותר תשובה על אגורה מהדבידנד אם שטייניץ לא חונק אותו לבצע?
    סגור
  • 11.
    קדימה ליויתן
    רציו נאליסט 24/09/2017 12:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לא מבין למה רציו יורדת היום..היא בכלל לא קשורה לתמר..להיפך-עכשיו צריכים לתת דחיפה חזקה לפית ליויתן וליויתן זה רציו- אז ה עדר שימכור..אני אוסף.
    סגור
  • 10.
    פוש חזק לליויתן
    גיאולוג 24/09/2017 12:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חייבים מיד לתת פוש חזק לפיתוח ליויתן וכל אלה שתקפו ושמו מקלות בגלגלים כמו לשי יחימוביץ ושאר חוכמולוגים שיכו על חטא
    סגור
  • 9.
    איפה אורלי בר לב
    איכס 24/09/2017 12:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שמסתובבת עם 2 גברים במקביל? אתה מבינים מי מתנגד למתווה? אנשים הזויים
    סגור
  • 8.
    דירוג A+ לאגח תמר לא נראה טיפ טיפה אופטימי?
    dw 24/09/2017 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 4
    משקיעי תמר אגח צריכים עכשיו להחזיק אצבעות במשק 11 שנה, ולקוות שלא תהיה אף תקלה, כדי לקוות לקבל את כספם חזרה בשנת... 2028. ועל זה נותנים דירוג A+ ? לא קצת, טיפ-טיפה, אופטימי? ועכשיו זה עוד תקלה בקטנה. מה יקרה בזמן לחימה? מי ישלם אגח של צינור מתפוצץ? (ע"ע אמפל)
    סגור
  • 7.
    קישקוש
    monka 24/09/2017 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הסברים קלושים של בעל עניין, במקום תרוצים שיסביר בבקשה למה מחירי הגז לחברת החשמל גבוהים בכל קנה מידה.
    סגור
  • כמו הדלק!! כי המדינה לוקחת מס גבוהה טיפש (ל"ת)
    טלי 24/09/2017 12:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • שטויות
    י 24/09/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אבל למה לתת לעובדות לבלבל אותך. בחסות ביבי וכחלון המתנה שקבלו איזרחי ישראל בדמות הגז הופכת למס לטובת החברים ... מקוה שלפחות הם קיבלו קצת יותר מסיגרים מתשובה...
    סגור
  • 6.
    בר אלי ורולניק הפופוליסטים רק גורמים נזקים
    חלי 24/09/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לכלכלת ישראל!!! בושה לעיתונות שיש כאלה אנשים, עיתונאים צריכים להיות אוביקטיבים, כל מה שמעניין אותם זה להפיל את השלטון בשקרים!! צריך לשים אותם בכלא
    סגור
  • זה הם, כבר יודעים מי: השמאלנים, אבל איפה הם??? (ל"ת)
    בן אהרון 24/09/2017 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נראה לי שאתה תסתדר היטב עם ממשל כמו בטורקיה. (ל"ת)
    קורמורן 24/09/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 5.
    הפוך אם היו מקבלים עמדתאבי גבאי
    אבי 24/09/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אחיזת עיניים הלא אבי גבאי עזב הממשלה בגלל שלא התקבלה עמדתו לא להסתמךרק על צינור אחד!!!!דבריו אלו נסיון לכסת"ח....ועדת חקירה מיד..
    סגור
  • שגבאי קודם יחזיר את המיליונים שלקח בבזק אחרי זה ידבר (ל"ת)
    עמוס 24/09/2017 12:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 4.
    גז אנרגית המדינה עתיד (ל"ת)
    חי 24/09/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אתה מקנא. הוא קיבל אותם בזכות, מעל לשולחן ושילם את המס
    קורמורן 24/09/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היית רוצה לכרוך את הכספים שגבאי קיבל מבזק במעשי שחיתות ? הצחקת את פפו. מנכ"לים של ארגונים גדולים מקבלים שכר דמיוני ומצנחי זהב ובונוסים במסגרת הסכמי עבודה בינם לבין המעסיק, בזכות האמונה של הדירקטוריון, שהמנכ"ל יביא לארגון פיתוח, יציבות ורווחים. לסיכום, גבאי לא לקח את הכספים הללו, הוא קיבל אותם.
    סגור
  • 3.
    כמה עלוב
    אהרון 24/09/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא צריך עוד צינור . ? צריך וצריך . עלות צינור נוסף עולה כמו פיתוח מאגר ?..? אבו כדאי שתלמד מעט יותר תחשיבים וגם תציג אותם . אתה רגיל לדבר כנראה לעולם שלישי השלישי
    סגור
  • עוד ממורמר שהפסיד בבחירות,אין לך מושג! יוסי צודק (ל"ת)
    אריה 24/09/2017 12:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מזל שהימין שולט והשמאל מטקבק
    טלי 24/09/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל הכבוד ליזמים
    סגור
  • 1.
    צודק!! כל הכבוד ומי שנגד המתווה שיאכל תלב שהפסיד
    שמאל פטתי 24/09/2017 11:58
    הגב לתגובה זו
    9 3
    בבחירות!! השמאל רוצה להחריב את כלכלת ישראל
    סגור
  • שתקבל טילים על הראש מנסארללה וחמינאי
    ברכה למצביעי ביבי 24/09/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 7
    כי מי שתומך ברודן מגיע לו חיים כאלה
    סגור
  • פשוט תענוג לראות את השמאל ממורמר
    חחחח 24/09/2017 14:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא קולטים שכל מה שנשאר להם זה לטקבק כי לעולם לא יזכו בבחירות
    סגור
  • השמאלניים שכחו מזמן איך זה להיות יהודים. (ל"ת)
    בן אהרון 24/09/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור