ביתר ירושלים
צילום: ביתר ירושלים האתר הרשמי

הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת

איזו קבוצה החתימה הכי הרבה שחקנים צעירים ב-10 השנים האחרונות? החיפאים ובאר שבע בתחתית, נתניה והירושלמיות בצמרת - למה זה קורה והיכן ממוקמת מכבי תל אביב? 
איציק יצחקי | (4)

מאז הקורונה הכדורגל הישראל בהיפוך מגמה - יותר צעירים מצטרפים לקבוצות ליגת העל בכדורגל. זה קרה בעיקר בשל הקושי במציאת שחקנים זרים, שלא היו מוכנים להגיע לישראל והתגבר, כמובן, בחלון ההעברות של ינואר - במלחמה.

ליאור קאסה (מכבי חיפה האתר הרשמי)

נקודת אור. ליאור קאסה (מכבי חיפה האתר הרשמי)

השאלה היא מי מקבוצות ליגת העל בכדורגל מביאה יותר שחקנים צעירים מהשאר, מכבי חיפה, מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים - ומה מצבה של הפועל באר שבע?

לפי מחקר שערך אתר המחקר CIES הפועל ירושלים עומדת בראש ומחתימה הכי הרבה שחקנים צעירים. אחריה מכבי נתניה. בתחתית הטבלה נמצאת הפועל באר שבע, שכידוע מחתימה לא מעט שחקנים ותיקים ופחות דוגלת בשיתוף צעירים, אולי גם משום שמחלקת הנוער שלה אינה מהמובילות בישראל ולכן היא קונה שחקני רכש. מכבי חיפה נמצאת במקום נמוך גם משום שהיא מחתימה זרים ותיקים. זה מוריד אותה בדירוג. ליאור קאסה הוא שחקן צעיר בן 18 שהוחתם בחלון ההעברות האחרון, אריק שוראנוב בן 22, אבל יחד איתו הוחתמו שחקני מבוגרים בשנה החולפת כמו ליאור רפאלוב ותומר חמד.

הבדיקה נעשתה סביב 800 מועדונים מהעולם והיא הייתה מקיפה - כשכל קבוצה דורגה על בסיס 10 חלונות ההעברות האחרונים - כלומר בחמש השנים האחרונות.

תוצאות המנצחת במחקר לא מפתיעות - רד בול זלצבורג של אוסקר גלוך מחתימה הכי הרבה שחקנים צעירים כמדיניות כבר שנים רבות. ממוצע הגילים הוא 20.93 שנים. אל גראפה הקטארית מחתימה הכי הרבה שחקנים מבוגרים, בממוצע גיל של מעל 30. בכלל, במפרץ יש תופעה של צירוף שחקנים ותיקים שמסיימים קריירה בליגות הגדולות ומגיעים לשלבי סיום הקריירה כשהם רוצים לעשות כסף גדול.

בית

שרידים מתקופות אחרות (בית"ר ירושלים האתר הרשמי)

אם שופטים לפי 5 הליגות הבכירות, אתלטיק בילבאו במקום הראשון עם גיל ממוצע של 21.9. מועדונים כמו פ.ס.ז' וברצלונה עם גיל ממוצע של 25 בערך.

אז מה קורה בליגת העל? הפועל ירושלים המוליכה עם גיל ממוצע של 24.30, נתניה עם 24.47 ובית”ר ירושלים עם 25.17. אחריהן מדורגות מ.ס אשדוד, הפועל חדרה ומכבי פתח תקווה.

מכבי תל אביב שביעית, ואחריה הפועל פתח תקוה ומכבי חיפה עם גיל ממוצע של 26.  הפועל תל אביב עשירית ואחריה הפועל חיפה, בני ריינה, הפועל באר שבע עם גיל ממוצע של 27 ובני סכנין.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רככ 05/04/2024 15:44
    הגב לתגובה זו
    יאללה ביתר עדי יונה המלךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך של הליגה עד 20 קילו והוא השחקן הכי טוב בליגהההההההההההה
  • 2.
    שמעון 28/03/2024 09:26
    הגב לתגובה זו
    ליגה ג
  • יאלה ביתר (ל"ת)
    בן 29/03/2024 01:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    באר שבע מחלקת נוער פח ידוע (ל"ת)
    אוהד 28/03/2024 07:30
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.