אתלטיקו מדריד
צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד

בניגוד לאנגליה וגרמניה: הכדורגל הספרדי לא יערוך מחווה לישראל

בספרד בוחרים לשתוק, אבל אתלטיקו מדריד, שהבעלים שלה הוא עידן עופר, תענוד סרטים שחורים. אופ"א הבהירה: "אין משחקים בישראל בתקופה הקרובה"
מיכאל וייסרמן | (2)

זה היה צפוי וכעת הפך לרשמי: אופ"א הודיעה היום (חמישי) כי בשלב זה קיים איסור משחקים בישראל במסגרות הארגון עד להודעה חדשה - נבחרות וקבוצות. כמו כן, משחקה של מכבי חיפה נגד ויאריאל נדחה ל-6.12 (ליגה אירופית) ומשחקה של מכבי ת״א נגד זוריה (קונפרנס ליג) נדחה ל-25.11. 

יצטרכו לנדוד לחו"ל. אוהדי מכבי חיפה (צילום: באדיבות מכבי חיפה)

יו״ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "לצערי, אפשר להבין את החלטת אופ"א במציאות הנוכחית ועודכנתי בנושא טרם פרסומו. דחיית המשחקים של הקבוצות שלנו והנבחרות מעידה על התחשבות גדולה מצד אופ"א בסיטואציה בה אנו נמצאים. המסר החשוב הוא שהובטח לי כי בסמיכות הקרובה ביותר לסיום מצב המלחמה בישראל, תאפשר אופ״א את קיום המשחקים בארץ. המטרה שלנו היא לעשות כל מה שאפשר כדי להמשיך את פעילות הכדורגל הישראלי במסגרות האירופית, נבחרות וקבוצות, גם אם זה לא יתאפשר בארץ. יש לזה חשיבות עצומה דווקא בימים אלה".

בשלב זה לא ברור היכן יארחו הקבוצות הישראליות ונבחרת ישראל את המשחקים, כאשר ההערכה כי זה יהיה ביעד קרוב כמו קפריסין או ביוון. כזכור, לפני 20 שנה הועברו המשחקים של מכבי חיפה במסגרת ליגת האלופות לחו"ל ואז אירחו הירוקים באצטדיון GSP בלימסול.

בינתיים, שאר הליגות יחזרו בסוף השבוע ורק שתי ליגות בכירות הודיעו על מחווה לישראל בעקבות הטבח שעברה: הנהלת הפרמייר ליג  הבהירה כי לא תאפשר הכנסת דגלי ישראל או פלסטין אך תקיים דקת דומיה לפני המשחקים. גם בגרמניה הודיעו כי שתי הליגות הראשונות ייפתחו בדקת דומיה לזכר הנרצחים בישראל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יהושוע 19/10/2023 17:40
    הגב לתגובה זו
    הם מתעסקים בספורט ולא בפוליטיקה. אנחנו לא מעניינים אף אחד. מישהו אצלנו, ענד סרטים שחורים ואו גינה את המתקפה על אוקריאנה? אז למה מצפים מאחרים?
  • אריאל 20/10/2023 22:27
    הגב לתגובה זו
    אז מה קרה כשזה ישראל עוצמים עיניים ?
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.