יעקב אילון וואלה
צילום: ענבל מרמרי

בדרך לערוץ חדשות? וואלה עולה במהדורה יומית ארוכה

המהדורה בת 30 דקות תשודר ב-14:00 ותתבסס כתבי וואלה, כולל פינה יומית של אורן נהרי ועדכוני בורסה. האם מדובר בבדיקת השטח לקראת הקמת ערוץ חדשות עבור yes?
אלכסנדר כץ | (9)
נושאים בכתבה וואלה יעקב אילון

אתר וואלה יתחיל לשדר החל מהיום מהדורת חדשות בת 30 דקות, מדי יום ב-14:00. את המהדורה יגיש יעקב אילון, שעזב לפני כחצי שנה את מבט בערוץ 1 ועבר לוואלה, שם הגיש משדרים מיוחדים וניהל את מחלקת הטלוויזיה.

 

המהדורה תשודר מהאולפן השקוף של וואלה בפינת הרחובות אבן גבירול ופנקס בתל אביב, ותתבסס על תכני האתר והכתבים שלו. לצד אילון ילוו את השידור מהאולפן פרשני האתר אבי יששכרוף, טל שלו ואמיר בוחבוט. בנוסף פרשן חדשות החוץ אורן נהרי, שעזב גם הוא את רשות השידור, יגיש בתכנית פינה בינ"ל. המהדורה  תשים דגש גם על נושאי כלכלה בשידור יומי מהבורסה בתל אביב. 

 

המהלך של וואלה מעניין, לנוכח העובדה שבשנים האחרונות הצהירו ראשי האתר והקולגות מ-ynet למשל כי מהדורה שלמה אינה יכולה להתקיים באינטרנט, שצריך להיות בנוי על תכנים קצרים. זו גם הסיבה למוצר המיוחד של וואלה - 'חדשות בדקה', שזכה להצלחה בשנים האחרונות מאז הושק.

 

מה שכן, מהדורה ב-14:00 בצהריים מופנית לקהל היושב במשרדים באותה שעה, "שסובל" מוואקום בתחום מצדם של ערוצי הטלוויזיה שמשדרים אקטואליה בשעות הבוקר המוקדמות, ומשעה 16:30 אחר הצהריים.

המהדורה גם יכולה להצביע על מהלך רחב יותר, הרצון של וואלה להקים ערוץ חדשות עבור yes בבעלות בזק, שגם היא מוחזקת על ידי שאול אלוביץ'. על המהלך הזה פורסם לראשונה באייס בסוף 2014, עם הצטרפותו של אבי אלקלעי לאתר. רגולטורית לא יכול וואלה בשלב זה להפעיל ערוץ כזה בפלטפורמה של yes בשל בעלויות צולבות, אבל לא מן הנמנע כי בעתיד החוק ירוכך או ישונה כדי לאפשר העלאת ערוץ כזה ל-yes, בהתאם לתכנית בעבר של שר התקשורת בזמנו גלעד ארדן, להקמת ערוצי חדשות בפלטפורמות הטלוויזיה הרב ערוצית.

לטובת השקת המהדורה, שכר וואלה את משרד יחסי הציבור גלעד תדמית. האתר פעל בשנים האחרונות עם מערך דוברות פנימי, ולא נעזר במשרדי יחסי ציבור.

 

בוואלה אישרו כי הם עולים היום עם מהדורת חדשות.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    דוד 31/03/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
    משדרים כבר כשנתיים בערוץ וואלה שקיים בYES GO במחשבים בטאבלטים בסמארטפונים אז כולה לא קיים בממיר למה לא מספרים את זה?האם זה ברישיון? משרד התקשורת מעלים עין אז זה כן פלטפורמה של הטלויזיה הרב-ערוצית תתקנו את המידע בכתבה ותחשפו זאת
  • 7.
    אתר חדשות כושל 26/03/2017 19:55
    הגב לתגובה זו
    100 אחוז בזבוז כסף
  • 6.
    SG 26/03/2017 10:05
    הגב לתגובה זו
    כמה אפשר לשדר חדשות.בבוקר כל התחנות משדרות כל 15 דקות חדשות. רב הזמן משדרים שטויות.גם כאשר אין מה לשדר משדרים המצעות, כמו "ילד נפל מאופניים ונפצה קל. מצבו יציב". צריך להפסיק עם זה. אתם לא משדרים חדשות, אתם מייצרים אותם, גם כאשר הם לא קיימים. אתם עושים לנו שטיפת מוח מיותרת.
  • 5.
    כמה כסף נשפך סתם על עוד דבר מיותר.... (ל"ת)
    שמוליק 26/03/2017 10:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לשדר מהדורות ארוכות לאנשים שמעדיפים לקרוא? (ל"ת)
    אהמממ 26/03/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מקווה שלא יגרגר את קולו - ברררררררר (ל"ת)
    HAKY1 26/03/2017 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לירון 26/03/2017 09:16
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • ולטקבק באייס מעיד על פריון גבוה (ל"ת)
    פרקינסון 26/03/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גלעדי 26/03/2017 09:04
    הגב לתגובה זו
    ומקווה שזו תהיה מהדורה לאומית ציונית
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.