yes HOT סלקום TV
צילום: לוגו

דוחות HOT ל-2016: החברה איבדה 13 אלף לקוחות TV

לחברה 811 אלף מנויים לשירות הטלוויזיה שלה. ה-EBITDA ירדה ב-40 מיליון ש', בעיקר בגלל עליית מחירי התוכן ועלייה חסרת תקדים במחירי זכויות השידור בספורט
אלכסנדר כץ |

מספר מנויי הטלוויזיה של HOT עמד בסוף 2016 על 811 אלף, ירידה של 13 אלף בשנה - כך עולה מדוחות חברת הכבלים שמפורסמים הבוקר (יום ה'). דוחות yes (באמצעות בזק) וסלקום TV (באמצעות סלקום) טרם פורסמו, אבל על פי הדוחות האחרונים שפורסמו (סיכום רבעון שלישי), yes עומדת על 618 אלף מנויים, ירידה של 17 אלף ב-3 הרבעונים הראשונים של 2016.

 

2016 הייתה השנה של סלקום TV, שעברה את רף 100 אלף הלקוחות, בעיקר בזכות החתימה על הסכמים עם ערוץ הספורט לשידור ערוציו. בתחילת 2017 חתמה החברה על הסכם גם עם צ'רלטון, שלא זוכה עדיין לביטוי בדוחות 2016.

 

ב-HOT מציינים כי ה-EBITDA הסתכמה בכ-1.645 מיליארד שקלים, ירידה של 40 מיליון שקלים הנובעת בעיקרה מעליית מחירי התוכן ועלייה חסרת תקדים במחירי זכויות השידור בספורט.

 

לצד הירידה במספר המנויים, ב-HOT דווקא מרוצים מהתוצאות של כלל הקבוצה.  הכנסות הקבוצה ב-2016 הסתכמו בכ-4.05 מיליארד שקל, גידול של כ-2% בהכנסות לעומת השנה המקבילה אשתקד. הרווח השנתי הנקי הסתכם ב-42 מיליון שקלים, זינוק מ-7 מיליון שקלים שנרשמו ב-2015.

 

מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין, מסרה כי HOT" חותמת את 2016 עם אמירה ברורה של היפוך מגמה בקבוצה, המתבטא בשיפור בנתונים הכספיים ובעיקר בהבעת האמון של לקוחות החברה, עם ירידה שנתית חדה של כ-73% בשיעורי הנטישה של הלקוחות, נתון המהווה נקודת מפנה משמעותית המבטאת את השלמת המהפכה שעשינו השנה. הנתונים השתפרו למרות הגידול משמעותי  בהשקעה בתכנים חדשים, והתייקרות חסרת תקדים בעלויות זכויות השידור של תכני הספורט שנרשמה השנה".

 

לדבריה, "HOT השלימה השנה מהפכה בחוויית הלקוח,  המציבה את החברה בין נותני השירות המובילים במשק עם זמני מענה קצרים ביותר. HOT הובילה מהפכה בתוכן עם חתימת ההסכם עם HBO ועם השנה החזקה ביותר בתחום הדרמות והדוקו-ריאליטי הבאה לידי ביטוי בנתוני הצפייה שלנו. ובעולם החדשנות והטכנולוגיה - מוצר המיני פייבר והשלמת חוויית המולטי, המספקים ללקוחותינו חווית צפייה אולטימטיבית".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.