לשכת עורכי הדין. הקמפיין שנכנס לבנת פורן
צילום: יח"צ

לבנת פורן לרשות ה-2: הורידו את הפרסומת - הפוגעת בשמי

הרשות לא קיבלה את טענתה של פורן כי המסר המרכזי של הקמפיין - ליווי של עו"ד בוועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי מבטיח את סיכויי המבוטח לקבלת תביעתו, אינו נכון ומהווה הטעייה חמורה
משה בנימין | (3)

הפרסומת החדשה של לשכת עורכי הדין, ש"נכנסת" ישירות בלבנת פורן ומגדילה לעשות כשהיא עושה שימוש בכפילה המגלמת את דמותה, מגיעה, באופן צפוי, לרשות השנייה. פורן פנתה לרשות השנייה באמצעות עורכי דינה בבקשה להוריד את הפרסומת מהאוויר, ונכון לעתה, ללא הצלחה יתירה.

לטענת פורן, עוד לפני הפגיעה בשמה, המסר המרכזי של הקמפיין מטעה, שכן לדבריה הטענה כי ליווי של עורך דין בוועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי מבטיח את סיכויי המבוטח לקבלת תביעתו אינו נכון ומהווה הטעייה חמורה של הציבור. עוד טוענת פורן כי השימוש בדמותה, ולו אף המרומזת, מהווה פגיעה חמורה בפרטיותה, שמה וכבודה וכן נאסר על פי חוק איזור לשון הרע מאחר משדובר בפרסום שמטרתו להשפילה. עוד היא מציינת בפנייה לרשות השנייה כי מהתשדיר עולה ניחוח מיזוגני שאף הוא ראוי לגינוי.

מאחורי הקמפיין, הראשון של הלשכה בטלוויזיה, עומד משרד הפרסום אשכנזי זלצמן המלווה את עורכי הדין בקרב התקשורתי מול פורן שנעזרת ב-JWT ישראל. הסרטון ממשיך את הקו הוויזואלי שרומז באופן מובהק ללבנת פורן כשהוא מציג מהגב דמות נשית הלבושה בז'קט אדום, במידותיה של פורן ובשיער בלונדיני קצר. זאת, בהתאם לתמונה שעמה התפרסמה פורן והפכה לסימן ההיכר שלה.

בעוד שפורן טוענת בפרסומיה (בקולו של גבי גזית) כי "לביטוח לאומי לא ניגשים בלי לבנת פורן", בלשכת עורכי הדין מציגים בסרטון את סיפורו של אדם שנדרש להגיש תביעה לביטוח הלאומי והחליט לפנות "לאחת החברות המגישות ייעוץ שאינו משפטי" כשבצד התמונה מופיעה כמובן אותה דמות נשית בז'קט האדום, תמיד בצילום מהצד או מהגב.

 

 

בלשכת עורכי הדין שלחו לרשות השנייה את תגובתם לטענות עורכי דינה של פורן, בה ציינו כי "הלשכה דוחה מכל וכל את התלונה שהוגשה על ידי המרכז למימוש זכויות רפואיות..אין בתלונה זו שמץ של בסיס וכל תכליתה למנוע מהלשכה לממש את סמכויותיה וחובותיה על פי חוק. במובן זה מניעת הפרסום תהווה פגיעה ברורה ובלתי מוצדקת בתכלית החוק שלאורו פועלת הלשכה".

נכון לעכשיו (יום ב') לא התקבלה אצל זכייני ערוץ 2 וערוץ 10 הנחיה של הרשות השנייה להסיר את התשדיר. המשמעות היא שהקמפיין ממשיך כרגיל ללא התערבותה.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ליאור רוגובסקי 09/11/2016 01:32
    הגב לתגובה זו
    מעל 10 מנדטים של נכים יש בארץ ורובם עם קצבה של מחצית משכר המינימום. במקום להקפיץ את הקצבה שלהם לשכר הממוצע במשק ובכך לגרום לצריכה מוגברת ישראלית והכנסה חוזרת גבוהה אתה מכחיד צמיחה אמיתית. נוסחת קצבת הצמיחה: [אי כושר]X[נכות רפואית]X[שכר הממוצע במשק החודשי]=קצבה חודשית.
  • 2.
    שגיא 07/11/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
    עו"ד צריך להיות בוועדה הרפואית? רופא צריך להיות בוועדה הרפואית. תביעה צריכה להסתיים בוועדה, ולא להיגרר משם למסדרונות בתי המשפט לשנים קריטיות.
  • 1.
    כסף כסף 07/11/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    היא אינה מוזכרת בשמה, ושום דבר בפרסומת לא מבטיח הצלחה עם עורך דין. היא יכולה ללכת גם לבג"צ עם המעיל האדום שלה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.