לשכת עורכי הדין. הקמפיין שנכנס לבנת פורן
צילום: יח"צ

לבנת פורן לרשות ה-2: הורידו את הפרסומת - הפוגעת בשמי

הרשות לא קיבלה את טענתה של פורן כי המסר המרכזי של הקמפיין - ליווי של עו"ד בוועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי מבטיח את סיכויי המבוטח לקבלת תביעתו, אינו נכון ומהווה הטעייה חמורה
משה בנימין | (3)

הפרסומת החדשה של לשכת עורכי הדין, ש"נכנסת" ישירות בלבנת פורן ומגדילה לעשות כשהיא עושה שימוש בכפילה המגלמת את דמותה, מגיעה, באופן צפוי, לרשות השנייה. פורן פנתה לרשות השנייה באמצעות עורכי דינה בבקשה להוריד את הפרסומת מהאוויר, ונכון לעתה, ללא הצלחה יתירה.

לטענת פורן, עוד לפני הפגיעה בשמה, המסר המרכזי של הקמפיין מטעה, שכן לדבריה הטענה כי ליווי של עורך דין בוועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי מבטיח את סיכויי המבוטח לקבלת תביעתו אינו נכון ומהווה הטעייה חמורה של הציבור. עוד טוענת פורן כי השימוש בדמותה, ולו אף המרומזת, מהווה פגיעה חמורה בפרטיותה, שמה וכבודה וכן נאסר על פי חוק איזור לשון הרע מאחר משדובר בפרסום שמטרתו להשפילה. עוד היא מציינת בפנייה לרשות השנייה כי מהתשדיר עולה ניחוח מיזוגני שאף הוא ראוי לגינוי.

מאחורי הקמפיין, הראשון של הלשכה בטלוויזיה, עומד משרד הפרסום אשכנזי זלצמן המלווה את עורכי הדין בקרב התקשורתי מול פורן שנעזרת ב-JWT ישראל. הסרטון ממשיך את הקו הוויזואלי שרומז באופן מובהק ללבנת פורן כשהוא מציג מהגב דמות נשית הלבושה בז'קט אדום, במידותיה של פורן ובשיער בלונדיני קצר. זאת, בהתאם לתמונה שעמה התפרסמה פורן והפכה לסימן ההיכר שלה.

בעוד שפורן טוענת בפרסומיה (בקולו של גבי גזית) כי "לביטוח לאומי לא ניגשים בלי לבנת פורן", בלשכת עורכי הדין מציגים בסרטון את סיפורו של אדם שנדרש להגיש תביעה לביטוח הלאומי והחליט לפנות "לאחת החברות המגישות ייעוץ שאינו משפטי" כשבצד התמונה מופיעה כמובן אותה דמות נשית בז'קט האדום, תמיד בצילום מהצד או מהגב.

 

 

בלשכת עורכי הדין שלחו לרשות השנייה את תגובתם לטענות עורכי דינה של פורן, בה ציינו כי "הלשכה דוחה מכל וכל את התלונה שהוגשה על ידי המרכז למימוש זכויות רפואיות..אין בתלונה זו שמץ של בסיס וכל תכליתה למנוע מהלשכה לממש את סמכויותיה וחובותיה על פי חוק. במובן זה מניעת הפרסום תהווה פגיעה ברורה ובלתי מוצדקת בתכלית החוק שלאורו פועלת הלשכה".

נכון לעכשיו (יום ב') לא התקבלה אצל זכייני ערוץ 2 וערוץ 10 הנחיה של הרשות השנייה להסיר את התשדיר. המשמעות היא שהקמפיין ממשיך כרגיל ללא התערבותה.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ליאור רוגובסקי 09/11/2016 01:32
    הגב לתגובה זו
    מעל 10 מנדטים של נכים יש בארץ ורובם עם קצבה של מחצית משכר המינימום. במקום להקפיץ את הקצבה שלהם לשכר הממוצע במשק ובכך לגרום לצריכה מוגברת ישראלית והכנסה חוזרת גבוהה אתה מכחיד צמיחה אמיתית. נוסחת קצבת הצמיחה: [אי כושר]X[נכות רפואית]X[שכר הממוצע במשק החודשי]=קצבה חודשית.
  • 2.
    שגיא 07/11/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
    עו"ד צריך להיות בוועדה הרפואית? רופא צריך להיות בוועדה הרפואית. תביעה צריכה להסתיים בוועדה, ולא להיגרר משם למסדרונות בתי המשפט לשנים קריטיות.
  • 1.
    כסף כסף 07/11/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    היא אינה מוזכרת בשמה, ושום דבר בפרסומת לא מבטיח הצלחה עם עורך דין. היא יכולה ללכת גם לבג"צ עם המעיל האדום שלה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.