פרסום ראשון

בשקט ובהפתעה: קריין החדשות מלאכי חזקיה פורש היום מרשות השידור

אחרי 43 שנה בקול ישראל ובמסגרת גל הפרישה מרצון מרשות, עשה הבוקר חזקיה את המשמרת האחרונה שלו ורק במקרה גילו על כך חבריו לעבודה. חזקיה: "יוצא לחופשה ארוכה"
אלכסנדר כץ | (10)

איש קול ישראלמלאכי חזקיה פורש היום (יום ג') מרשות השידור - כך נודע לאייס. חזקיה, שמקריין את מהדורות ומבזקי החדשות ברדיו מזה עשרות שנים, עשה זאת בהפתעה גמורה, כאשר לחבריו נודע הדבר רק ב-10:00, כחצי שעה לפני שסיים את המשמרת האחרונה שלו. 

חזקיהו (65) השתתף ב-1973 בקורס קריינים בקול ישראל, ולאחר מכן השתלב ברדיו. בתחילה הגיש את מצעד הפזמונים של קול ישראל ואז עבר כעבור זמן עבר לתחום קריינות החדשות. הקול העמוק שלו הפך למזוהה מאד עם שידור הרדיו הציבורי, אבל הוא גם דיבב דמויות בסדרת טלוויזיה, ומקיין מדי פעם פרסומות.

לגבי גורמים בקול ישראל, עד הבוקר כלל לא ידעו כי הוא פורש. בדקה ל-10:00 הוא ביקש שיצלמו אותו באולפן למזכרת, כי זו המשמרת האחרונה שלו ואשתו ביקשה", אמר גורם ברדיו. אחד מעובדי קול ישראל הוסיף: "זה בהחלט מבאס שהוא עוזב. הוא אחד האנשים הכי אהובים פה". 

למרות שחזקיה עוד לא הגיע לגיל הפרישה על פי חוק, נראה כי הוא פורש במסגרת גל העזיבות מרצון והפרישות המוקדמות עם פירוקה של רשות השידור והקמת תאגיד השידור הציבורי החדש. לאחרונה פרשו מגישים ותיקים אחרים ברדיו - דן עופרי, יצחק איתן וצבי סלטון.

מלאכי חזקיה סירב להתראיין, אבל הסכים לומר כי "אני יוצא לחופשה ארוכה".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    MIKE 18/06/2016 00:05
    הגב לתגובה זו
    ובכן ב- 1.10.2016 תמות רשות השידור ויתחילו "שידורי ביבי " כל מי שבנה את התקשורת בארץ בעשרות השנים האחרונות פורשים אם מרצון אם בכפייה - עצוב מאד אולם בלתי נמנע, הכל השתנה - הסוף מתקרב של ישראל היפה של פעם ועוד מותג מימי מפאי הולך ונעלם לעולמי עד אבל היי תתעודדו גם אם שידורי ביבי ישעממו אפילו את הקבורים בבתי העלמין לא נשלם כל אגרה ולו שקל עלוב אחד - זה גם משהו. האיש המדהים מלאכי חזקיה עוד אחד מאבני היסוד של קול ישראל הולך הביתה אולי זה טוב עבורו לא לקחת חלק בפארסה של שידורי ביבי המגעיל והכה שנוא עליי על כל הטובים שפרשו נשאר רק להתעצב על סופו של עידן הנמשך מאז 1965 עת הוקמה רשות השידור יהי זכרה ברוך (החל מ- 1.10.16 ) וגם מדינת ישראל היפה של פעם ונאמר שלום ולא להתראות לעידן היפה ההוא עת לאמר GOOD BYE .
  • 8.
    אתי הראל 29/05/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    מלאכי חזקיה!!! תודה על הכל. עוד אתגעגע אל הקול.
  • 7.
    מאזינה אוהדת 27/05/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    איזה בזבוז! אתגעגע לקול שלו. מי נשאר?
  • 6.
    מאזינה אוהדת 27/05/2016 09:48
    הגב לתגובה זו
    איזה בזבוז! אתגעגע לקול שלו. מי נשאר?
  • 5.
    דוג-מה! 25/05/2016 00:20
    הגב לתגובה זו
    בושה
  • גיא 25/05/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    מדובר על מילה שהתגלגלה מארמית, ולכן בעבר היה נהוג לכתוב אותה ב-א' בסופה. בנתיים האקדמיה החליטה על ה', אבל ברבים ה-א' נשארה. ולכן טעות כזו נסבלת לחלוטין
  • 4.
    דני 24/05/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    חבר יקר, הפסד גדול לשידור הציבורי, רווח גדול למשפחה ולחברים. להתראות בימים טובים.
  • 3.
    תמיד הערצתי אותך ואת שלוות הנפש שבך.... בידידות רבה (ל"ת)
    יעקב נווה 24/05/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מבפנים 24/05/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
    עוד מכה לשידור הציבורי המתחסל באדיבותם של ארדן השחצן לפיד הקברן ולהקת הפודלים שלהם בגלל נדלן וכסף מושחת
  • 1.
    ענק שבענקים (ל"ת)
    גיא 24/05/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.