עוד לפני ההתחמשות בערוצי 'ספורט 5': מספר לקוחות סלקום TV ממשיך לעלות

עפ"י דוחות הרבעון ה-1 של 2016, מספר הלקוחות עומד על 75 אלף בתי אב ו-120 אלף בשוק הסיטונאי. בחרה אומרים כי בזכות ההסכם לשידור ערוצי הספורט, קצת ההצטרפות הכפיל עצמו
אלכסנדר כץ | (2)

מספר הלקוחות של שירות סלקום TV עומד נכון לסיום הרבעון הראשון של 2016, עד 75 אלף בתי אב פרטיים ו-120 אלף בתי אב בשוק הסיטונאי. כך עולה מפרסום דוחות חברת סלקום לבורסה הבוקר (יום ב').

 

מדובר על עלייה ב-2 הפרמטרים: עם פרסום דוחות סיכום 2015 באמצע מארס השנה, מספר הלקוחות עמד על 70 אלף בתי אב ו-100 אלף אב לקוחות מוסדיים. בחודשיים מאז פרסום אותם דוחות, הגידול במספר בתי האב הכללי עמד על כ-25 אלף.

 

אז נכון שעדיין מדובר במספר לקוחות נמוך ביחס ל-2 הפלטפורמות הוותיקות והמרכזיות - HOT  עם 824 אלף מנויי טלוויזיה, ו-yes עם 635 אלף בתי אב, אבל המהלך של סלקום TV מהשבוע שעבר, חתימת החוזה עם RGE לשידור כל ערוצי הספורט של ספורט 5 עשוי לשנות משמעותית את המצב, ולחשוף את החברה ללקוחות שלא היו מוכנים לשקול זאת ללא אופציית חבילת הספורט.

 

מנכ"ל סלקום ניר שטרן אומר כי מאז ההשקה של ערוצי הספורט בפלטפורמה של סלקום TV, הוכפל קצב הצטרפות הלקוחות היומי לשירות. בחברה מסרבים לנדב מספרים לגבי מספר הלקוחות המצטרפים החדשים ביום, אולם בדוחות הרבעון השני שיפורסמו עוד 3 חודשים, נראה עד כה הזינוק היה משמעותי, אם בכלל.

 

בכל מקרה, אומר שטרן כי "למרות הסביבה התחרותית המאתגרת, ברבעון הראשון של 2016 הצליחה הקבוצה לחזק את איתנותה הפיננסית ורשמה שיפור במדדים הפיננסיים לצד קיטון בהוצאות. ברבעון זה לעומת הרבעון המקביל אשתקד הוכפל הרווח הנקי, נרשם גידול של 21.4% ב-EBITDA וגידול של 17.3% בתזרים המזומנים הפנוי. אנו מוסיפים לראות את פירות פועלנו כקבוצת תקשורת אשר מעניקה הצעת ערך כוללת ללקוח. למרות האתגרים הרבים בשוק הסיטונאי, אנו מובילים את גיוסי המנויים בשוק הקווי, אשר נכון ליום 31 במרץ 2016 הגיעו למעל ל-120 אלף בתי אב בשוק הסיטונאי  וכ-75 אלף בתי אב בסלקום tv, תוספת של כ-11 אלף בתי אב בסלקוםTV ברבעון הראשון של 2016".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ל YES יס 630 אלף לקוחות ולא 634 . (ל"ת)
    מעודכן 23/05/2016 12:02
    הגב לתגובה זו
  • איתי 23/05/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
    http://www.ice.co.il/media/news/article/425415
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.