המהלך שיקפיץ את סלקום TV מול HOT ו-yes? תשדר את ערוץ '5 פלוס'

המחסור שמנע מלקוחות לעזוב את HOT ו-yes לטובת סלקום TV היה המחסור בשידורי ספורט. כעת הבעיה אמורה להיפתר עם החוזה עם ערוץ הספורט שישדר גם את הכדורגל הישראלי
אלכסנדר כץ |

חברת סלקום TV חתמה על עסקה עם חברת RGE, ותשדר את כל ערוצי הספורט של ערוץ הספורט. מדובר על ערוץ 5, ערוץ 5 פלוס, 5 HD LIVE, ערוץ 5 SPORT HD ו-5 GOLD. הערוצים ספורט 5 (שכבר קיים בחבילה של סלקום) ו-5 פלוס ישודרו ללא עלות נוספת, יחד עם ערוץ ONE של אתר ONE, המשודר בפלטפורמת סלקום TV כבר מספר חודשים, ואילו את שאר הערוצים ניתן יהיה לרכוש בתשלום חודשי של 52 שקלים. 

העסקה הזאת בין סלקום TV ל-RGE משמעותית במיוחד, לאחר שעד כה עכב אכילס משמעותי בהצטרפות לקוחות לחברה על חשבון עזיבת HOT ו-yes היה המחסור בשידורי הספורט. כעת ישודרו הערוצים המחזיקים בזכויות השידור של ליגת האלופות, הליגה האיטלקית, ליגת ה-NBA, ליגת הכדורסל הישראלית, וטורנירים רבים.

בקיץ החולף ערוץ הספורט הפסיד את הליגה הספרדית ל-ONE, אולם כפי שפורסם בשבוע שעבר באייס, הוא חתם על עסקה משמעותית עם צ'רלטון (שזכתה בדצמבר האחרון בזכויות לכלל הכדורגל הישראלי) במסגרתה ישדר את המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל, תקצירי הליגה, גביע המדינה, גביע הטוטו והליגה הלאומית. 

במצב כזה, חלק ניכר מהכדורגל הישראלי ישודר מהקיץ הקרוב בערוץ הספורט, וכעת עסקה כזו עם סלקום TV תחשוף את לקוחות הפלטפורמה הצעירה גם לתכנים אלה, אבל עדיין ללא שידור ערוצי צ'רלטון, החברה שמחזיקה בשידורי הליגה האנגלית, משחקים 2-5 בליגה הישראלית ומגוון שידורים אחרים.

מדוחות סלקום ל-2015 עולה כי עם סיום השנה מספר הלקוחות של שירות הטלוויזיה של החברה עמד על כ-70 אלף בתי אב. מעניין יהיה לראות את הנתון החציוני שיפורסם בעוד כמה חודשים - וכמה עסקה כזו עם RGE תשפיק על גיוס לקוחות חדשים.

ערוצי ערוץ הספורט מצטרפים למגוון גדול של ערוצים שסלקום TV מעבירה - מעבר לערוצי עידן פלוס (ערוצים 1, 2, 10, 33 ו-99), כגון ערוץ 20, ערוץ 9 HD , חינוכית 23, ערוץ 24, , CNN HD, ויוה, נשניונל ג'אוגרפיק, FOX HD, וגם מרותים של סרטים וסדרות ועוד, לצד שירות VOD. 

לדברי ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, "נגמרו התירוצים - עכשיו גם ספורטאי הכורסא יכולים להנות ממהפכת הטלויזיה של סלקום. מהיום עוד מאות אלפי בתי אב בישראל יכולים להצטרף למהפכה ולהנות מטלויזיה איכותית בטכנולוגיה מתקדמת, תוכן עשיר ב-VOD, מגוון רחב של ערוצים וגם ערוצי ספורט מבוקשים והכל ב-99 שקלים לחודש".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

סמנכ"ל תוכן וטלוויזיה בסלקום, יניב גרינולד, מסר כי "ערוץ הספורט משדר תוכן מצויין, פופולרי ואהוב על הישראליים. הבשורה שלנו היום לאוהדי הספורט בישראל מאפשרת לכל אחד ואחד לצפות בספורט שהוא אוהב, מתי שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.