הישראלי המכוער
צילום: יח"צ

אחרי השיימינג ל"ישראלי המכוער": הגיע תורו של דף הפייסבוק "הישראלי היפה"

לאחר שתיעדה את התנהגותו הבעייתית של הישראלי ורשמה יותר מ-25 אלף לייקים, מנסה חברת 'הדקה ה-90' לאזן את התמונה ולאחוז במקל ב-2 קצותיו
ליאור נאור | (2)
נראה כי אירוע 'טיסת השוקולד' פרץ את סכר תופעת ה'שיימינג', והפך אותה ללגיטימית. אנחנו כבר לא מתביישים לצלם בסתר, ולפעמים אפילו מעדיפים לעשות זאת, על פני פעולה אקטיבית בזמן אירוע. מי שמיהרה לרכב על הגל הזה היא חברת 'הדקה ה-90', שזמן קצר לאחר 'טיסת השוקולד' הקימה עמוד פייסבוק חדש, העונה לשם 'נלחמים בישראלי המכוער'. מטרת העמוד היא להילחם בתופעה וליצור הרתעה, על ידי ריכוז של אירועים דומי 'טיסת השוקולד', בהם נחשף הישראלי 'במלוא תפארתו'. כך קבלנו את סרטון 'פתח לה ת'חדר', 'הישראלי המכוער בתחנת דלק' ואין סוף תמונות של ישראלים החונים בחניות נכים, פארקים מלוכלכים בשאריות פיקניק ומעשי וונדליזם של בני נוער. בנוסף ל-25 אלף לייקים להם זכה העמוד, רשמו הסטטסים בו אלפי שיתופים, תגובות וסיקור בכלי התקשורת השונים.

הישראלי היפה בפייסבוק (צילום מסך)

פתיחת העמוד על ידי החברה זכתה ללא מעט ביקורת, רבים אמרו שלקחו כאן נושא חברתי והכניסו אותו תחת חסות של חברה מסחרית, אך עם 25 אלף לייקים קשה להתווכח. בחברת התיירות היו מרוצים והדפו את הביקורת בטענה כי זהו כלי הנשק היעיל ביותר נגד 'הישראלי המכוער'. אך נראה שב'דקה ה-90' החליטו לא להסתכל על צד אחד של המטבע, וכדי לעודד ולהראות שיש גם צד יפה ל'ישראלי', פתחה החברה עמוד פייסבוק נוסף, חדש, העונה לשם 'אנחנו הישראלי היפה'. מטרתו, ניחשתם נכון, לרכז את כל המעשים היפים ולתעד את הערבות ההדדית, בין אזרחי ישראל.  
בעמוד החדש, שלפי שעה רשם 150 לייקים, נכתב כי זהו: "עמוד פייסבוק חדש מעודד ישראלים לשתף תופעות של הישראלי היפה ומקרים בהם נחשפו למעשה טוב, התנדבות, והתנהגות יוצאת דופן עבור נותני שירותים או לציבור הרחב, ובכך לייצר שיח חדש וחיובי על האנשים הטובים במדינה". מ'הדקה ה-90' נמסר לאייס כי העמוד החדש אמור להוות קונטרה חיובית ל'ישראלי המכוער', וכי מדובר ב"נשק נוסף" למיגור התופעה. העמוד בא להראות שה"ישראלי המכוער" הוא למעשה המיעוט, וכדי להוכיח את זה, העמוד החדש בא לתת חשיפה לישראלי שעוזר, שמתנדב ונותן ללא תמורה. כך למעשה נוצרת הרתעה הפונה ל'ישראלי המכוער', ומנגד תמיכה ב'ישראלי היפה'. עד כה לא פורסמו בעמוד החדש סטטוסים רבים, אך בחברה מבטיחים כי תוך זמן קצר ימלאו את העמוד ויראו כי 'הישראלי היפה' הוא הרוב השולט.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    02/04/2015 16:22
    הגב לתגובה זו
    מצחיק/ עצוב/ אירוני - דווקא הדקה ה- 90 נלחמים בישראלי המכוער. הריי הם חלק בלתי נפרד ואפילו עולה על הישראלי המכוער. הם עונים על ההגדרה של הישראלי הרמאי. מפרסמים דילים אטרקטיביים, אתה ממלא ונרשם, ממתין כמה שעות לאישור (למה שעות???) והם חוזרים במענה הרגיל שלהם - אין אישור מהמלון, ואתה כמובן רשאי לשדרג למלון יקר יותר.. למה הם לא מוכרים את הדילים שהם מפרסמים במחירים שמפרסמים??? איך החברה עדיין קיימת למרות הרמאות הגדולה שמשתוללת אצלם מזה יותר מעשור??? בגלל שהקהל ה'לא מתורבת' שלנו גם מטומטם??? עצוב ומכעיס מאוד. מצפה לרגע שיתבעו תביעת ענק על הרמאות הגדולה. חושבת על זה ברצינות...
  • 1.
    מהלך גאוני.לא פחות (ל"ת)
    אלדד 25/03/2015 11:01
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.