הישראלי המכוער
צילום: יח"צ

אחרי השיימינג ל"ישראלי המכוער": הגיע תורו של דף הפייסבוק "הישראלי היפה"

לאחר שתיעדה את התנהגותו הבעייתית של הישראלי ורשמה יותר מ-25 אלף לייקים, מנסה חברת 'הדקה ה-90' לאזן את התמונה ולאחוז במקל ב-2 קצותיו
ליאור נאור | (2)
נראה כי אירוע 'טיסת השוקולד' פרץ את סכר תופעת ה'שיימינג', והפך אותה ללגיטימית. אנחנו כבר לא מתביישים לצלם בסתר, ולפעמים אפילו מעדיפים לעשות זאת, על פני פעולה אקטיבית בזמן אירוע. מי שמיהרה לרכב על הגל הזה היא חברת 'הדקה ה-90', שזמן קצר לאחר 'טיסת השוקולד' הקימה עמוד פייסבוק חדש, העונה לשם 'נלחמים בישראלי המכוער'. מטרת העמוד היא להילחם בתופעה וליצור הרתעה, על ידי ריכוז של אירועים דומי 'טיסת השוקולד', בהם נחשף הישראלי 'במלוא תפארתו'. כך קבלנו את סרטון 'פתח לה ת'חדר', 'הישראלי המכוער בתחנת דלק' ואין סוף תמונות של ישראלים החונים בחניות נכים, פארקים מלוכלכים בשאריות פיקניק ומעשי וונדליזם של בני נוער. בנוסף ל-25 אלף לייקים להם זכה העמוד, רשמו הסטטסים בו אלפי שיתופים, תגובות וסיקור בכלי התקשורת השונים.

הישראלי היפה בפייסבוק (צילום מסך)

פתיחת העמוד על ידי החברה זכתה ללא מעט ביקורת, רבים אמרו שלקחו כאן נושא חברתי והכניסו אותו תחת חסות של חברה מסחרית, אך עם 25 אלף לייקים קשה להתווכח. בחברת התיירות היו מרוצים והדפו את הביקורת בטענה כי זהו כלי הנשק היעיל ביותר נגד 'הישראלי המכוער'. אך נראה שב'דקה ה-90' החליטו לא להסתכל על צד אחד של המטבע, וכדי לעודד ולהראות שיש גם צד יפה ל'ישראלי', פתחה החברה עמוד פייסבוק נוסף, חדש, העונה לשם 'אנחנו הישראלי היפה'. מטרתו, ניחשתם נכון, לרכז את כל המעשים היפים ולתעד את הערבות ההדדית, בין אזרחי ישראל.  
בעמוד החדש, שלפי שעה רשם 150 לייקים, נכתב כי זהו: "עמוד פייסבוק חדש מעודד ישראלים לשתף תופעות של הישראלי היפה ומקרים בהם נחשפו למעשה טוב, התנדבות, והתנהגות יוצאת דופן עבור נותני שירותים או לציבור הרחב, ובכך לייצר שיח חדש וחיובי על האנשים הטובים במדינה". מ'הדקה ה-90' נמסר לאייס כי העמוד החדש אמור להוות קונטרה חיובית ל'ישראלי המכוער', וכי מדובר ב"נשק נוסף" למיגור התופעה. העמוד בא להראות שה"ישראלי המכוער" הוא למעשה המיעוט, וכדי להוכיח את זה, העמוד החדש בא לתת חשיפה לישראלי שעוזר, שמתנדב ונותן ללא תמורה. כך למעשה נוצרת הרתעה הפונה ל'ישראלי המכוער', ומנגד תמיכה ב'ישראלי היפה'. עד כה לא פורסמו בעמוד החדש סטטוסים רבים, אך בחברה מבטיחים כי תוך זמן קצר ימלאו את העמוד ויראו כי 'הישראלי היפה' הוא הרוב השולט.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    02/04/2015 16:22
    הגב לתגובה זו
    מצחיק/ עצוב/ אירוני - דווקא הדקה ה- 90 נלחמים בישראלי המכוער. הריי הם חלק בלתי נפרד ואפילו עולה על הישראלי המכוער. הם עונים על ההגדרה של הישראלי הרמאי. מפרסמים דילים אטרקטיביים, אתה ממלא ונרשם, ממתין כמה שעות לאישור (למה שעות???) והם חוזרים במענה הרגיל שלהם - אין אישור מהמלון, ואתה כמובן רשאי לשדרג למלון יקר יותר.. למה הם לא מוכרים את הדילים שהם מפרסמים במחירים שמפרסמים??? איך החברה עדיין קיימת למרות הרמאות הגדולה שמשתוללת אצלם מזה יותר מעשור??? בגלל שהקהל ה'לא מתורבת' שלנו גם מטומטם??? עצוב ומכעיס מאוד. מצפה לרגע שיתבעו תביעת ענק על הרמאות הגדולה. חושבת על זה ברצינות...
  • 1.
    מהלך גאוני.לא פחות (ל"ת)
    אלדד 25/03/2015 11:01
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.