דירוג אנשי הקריאייטיב הטובים בעולם לפי PIAF? מי הישראלים המובילים?

הדירוג הבינלאומי של תחרות הפרסום הצ'כית מבוסס על קרדיטים מהתחרויות המובילות בעולם וכולל מעל ל-1000 שמות, ביניהם הישראלים הבולטים
משה בנימין | (1)

כמדי שנה תחרות הפרסום הצ'כית PIAF מעדכנת את דירוג אנשי הקריאייטיב המובילים בעולם, על בסיס הקרדיטים הרשמיים ממיטב תחרויות הפרסום בעולם. הדירוג המתעדכן תדיר משקלל את הזכיות בתחרויות השונות, כאשר הניקוד נקבע על פי איכות התחרות ומעמדה בתעשייה העולמית.

הדירוג הנוכחי נכון לתאריך ה-29 בספטמבר 2014 משקלל את הזכיות מהשנה החולפת בתחרויות אלו:ADC Germany*, ADC New Youk, Andy Awards, Asia Pacific Advertising Festival, Cannes Lions*, Cresta Awards, D&AD*, Dubai Lynx, Eurobest, Europe Cristal, Epica, FIAP*, Golden Drum, Golden hammer*, Kiev International Advertising Festival*, LIAA, Loerie, MENA, MIAF, New York Advertising Festival, PIAF, Spikes Asia, The Cup, The One Show*, Wawe Brazil.

לדירוג המלא - לחצו כאן

מאז 2012 אז באומן בר ריבנאי כבש את במת פסטיבל קאן וחזר ארצה עם 5 אריות זהב, הישראלים לא ממש מככבים בתחרויות מסביב לעולם. עם זאת, יש כמה שמות בולטים במעלה הדירוג לצד הישראלים בשלהי הרשימה שכוללת מעל לאלף שמות מסביב לעולם.

את המקומות הגבוהים ביותר בדירוג, בקרב הישראלים, תופסים נמרוד שפירא ודניאל ברק. עם 14,700 נקודות לכל אחד שניהם מתברגים במקום ה-171 העולמי. ברק ושפירא לקחו חלק במהלך קליפ האינטראקטיב של בוב דילן לשירו Like a rolling stone תחת הסוכנות של יוני בלוך 'אינטרלוד'. העבודה זכתה להכרה בינלאומית רחבה והצלחה בתחרויות פרסום נחשבות מה שהעניק לשניים נקודות לפי דירוג PIAF.

המקרה הזה גם מצביע על ההטיה המובנית של הדירוג שכן הוא מבוסס על השמות המצונים ברשימת הקרדיטים תחת קטגוריית הקריאייטיב. עם זאת המוח מאחורי המהלך הוא לא אחר מאשר אחד הטאלנטים הצעירים הבולטים בישראל - הבמאי וניה היימן שלצערו לא זוכה לקרדיט המגיע לו על ידי הצ'כים.

הישראלי המוביל אחרי ברק ושפירא הוא ניר רפואה, ראש תחום החדשנות של רשת מקאן במזרח אירופה. רפואה שבשנתיים האחרונות קנה לעצמו שם באזור, ובעיקר ברומניה שם קבע את מושבו, מדורג במקום ה-192 עם 13,170 נקודות.

ישראלים נוספים ברשימה העולמית: נדב פרסמן, סמנכ"ל הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי - 454; עמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן דיגיטל - 492; אמיר אריאלי, מנהל קריאייטיב באומן בר ריבנאי - 502; טל רביב, סמנכ"ל קריאייטיב מקאן תל אביב - 632; טל ריבן, סמנכ"ל קריאייטיב אדלר חומסקי - 655; ארז ברגבאום, חברת התוכן השיווקי C - 662; רועי כהן, מנהל קריאייטיב ראשי Interone גרמניה - 675; ערן ניר, מנהל קריאייטיב באומן בר ריבנאי 678; יוסי לובטון מנכ"ל באומן בר ריבנאי 678; דנה בלום, אוגילבי ONE פראג - 685; ערן טלמור, מנהל קריאייטיב אדלר חומסקי 688.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ההיא 13/10/2014 16:45
    הגב לתגובה זו
    נכנסתי לכתבה רק כדי לראות אם הוא ברשימה כל הכבוד תותח!!!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.