דירוג אנשי הקריאייטיב הטובים בעולם לפי PIAF? מי הישראלים המובילים?
כמדי שנה תחרות הפרסום הצ'כית PIAF מעדכנת את דירוג אנשי הקריאייטיב המובילים בעולם, על בסיס הקרדיטים הרשמיים ממיטב תחרויות הפרסום בעולם. הדירוג המתעדכן תדיר משקלל את הזכיות בתחרויות השונות, כאשר הניקוד נקבע על פי איכות התחרות ומעמדה בתעשייה העולמית.
הדירוג הנוכחי נכון לתאריך ה-29 בספטמבר 2014 משקלל את הזכיות מהשנה החולפת בתחרויות אלו:ADC Germany*, ADC New Youk, Andy Awards, Asia Pacific Advertising Festival, Cannes Lions*, Cresta Awards, D&AD*, Dubai Lynx, Eurobest, Europe Cristal, Epica, FIAP*, Golden Drum, Golden hammer*, Kiev International Advertising Festival*, LIAA, Loerie, MENA, MIAF, New York Advertising Festival, PIAF, Spikes Asia, The Cup, The One Show*, Wawe Brazil.
לדירוג המלא -
מאז 2012 אז באומן בר ריבנאי כבש את במת פסטיבל קאן וחזר ארצה עם 5 אריות זהב, הישראלים לא ממש מככבים בתחרויות מסביב לעולם. עם זאת, יש כמה שמות בולטים במעלה הדירוג לצד הישראלים בשלהי הרשימה שכוללת מעל לאלף שמות מסביב לעולם.
את המקומות הגבוהים ביותר בדירוג, בקרב הישראלים, תופסים נמרוד שפירא ודניאל ברק. עם 14,700 נקודות לכל אחד שניהם מתברגים במקום ה-171 העולמי. ברק ושפירא לקחו חלק במהלך קליפ האינטראקטיב של בוב דילן לשירו Like a rolling stone תחת הסוכנות של יוני בלוך 'אינטרלוד'. העבודה זכתה להכרה בינלאומית רחבה והצלחה בתחרויות פרסום נחשבות מה שהעניק לשניים נקודות לפי דירוג PIAF.
המקרה הזה גם מצביע על ההטיה המובנית של הדירוג שכן הוא מבוסס על השמות המצונים ברשימת הקרדיטים תחת קטגוריית הקריאייטיב. עם זאת המוח מאחורי המהלך הוא לא אחר מאשר אחד הטאלנטים הצעירים הבולטים בישראל - הבמאי וניה היימן שלצערו לא זוכה לקרדיט המגיע לו על ידי הצ'כים.
הישראלי המוביל אחרי ברק ושפירא הוא ניר רפואה, ראש תחום החדשנות של רשת מקאן במזרח אירופה. רפואה שבשנתיים האחרונות קנה לעצמו שם באזור, ובעיקר ברומניה שם קבע את מושבו, מדורג במקום ה-192 עם 13,170 נקודות.
ישראלים נוספים ברשימה העולמית: נדב פרסמן, סמנכ"ל הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי - 454; עמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן דיגיטל - 492; אמיר אריאלי, מנהל קריאייטיב באומן בר ריבנאי - 502; טל רביב, סמנכ"ל קריאייטיב מקאן תל אביב - 632; טל ריבן, סמנכ"ל קריאייטיב אדלר חומסקי - 655; ארז ברגבאום, חברת התוכן השיווקי C - 662; רועי כהן, מנהל קריאייטיב ראשי Interone גרמניה - 675; ערן ניר, מנהל קריאייטיב באומן בר ריבנאי 678; יוסי לובטון מנכ"ל באומן בר ריבנאי 678; דנה בלום, אוגילבי ONE פראג - 685; ערן טלמור, מנהל קריאייטיב אדלר חומסקי 688.
- 1.ההיא 13/10/2014 16:45הגב לתגובה זונכנסתי לכתבה רק כדי לראות אם הוא ברשימה כל הכבוד תותח!!!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
