דירוג אנשי הקריאייטיב הטובים בעולם לפי PIAF? מי הישראלים המובילים?
כמדי שנה תחרות הפרסום הצ'כית PIAF מעדכנת את דירוג אנשי הקריאייטיב המובילים בעולם, על בסיס הקרדיטים הרשמיים ממיטב תחרויות הפרסום בעולם. הדירוג המתעדכן תדיר משקלל את הזכיות בתחרויות השונות, כאשר הניקוד נקבע על פי איכות התחרות ומעמדה בתעשייה העולמית.
הדירוג הנוכחי נכון לתאריך ה-29 בספטמבר 2014 משקלל את הזכיות מהשנה החולפת בתחרויות אלו:ADC Germany*, ADC New Youk, Andy Awards, Asia Pacific Advertising Festival, Cannes Lions*, Cresta Awards, D&AD*, Dubai Lynx, Eurobest, Europe Cristal, Epica, FIAP*, Golden Drum, Golden hammer*, Kiev International Advertising Festival*, LIAA, Loerie, MENA, MIAF, New York Advertising Festival, PIAF, Spikes Asia, The Cup, The One Show*, Wawe Brazil.
לדירוג המלא -
מאז 2012 אז באומן בר ריבנאי כבש את במת פסטיבל קאן וחזר ארצה עם 5 אריות זהב, הישראלים לא ממש מככבים בתחרויות מסביב לעולם. עם זאת, יש כמה שמות בולטים במעלה הדירוג לצד הישראלים בשלהי הרשימה שכוללת מעל לאלף שמות מסביב לעולם.
את המקומות הגבוהים ביותר בדירוג, בקרב הישראלים, תופסים נמרוד שפירא ודניאל ברק. עם 14,700 נקודות לכל אחד שניהם מתברגים במקום ה-171 העולמי. ברק ושפירא לקחו חלק במהלך קליפ האינטראקטיב של בוב דילן לשירו Like a rolling stone תחת הסוכנות של יוני בלוך 'אינטרלוד'. העבודה זכתה להכרה בינלאומית רחבה והצלחה בתחרויות פרסום נחשבות מה שהעניק לשניים נקודות לפי דירוג PIAF.
המקרה הזה גם מצביע על ההטיה המובנית של הדירוג שכן הוא מבוסס על השמות המצונים ברשימת הקרדיטים תחת קטגוריית הקריאייטיב. עם זאת המוח מאחורי המהלך הוא לא אחר מאשר אחד הטאלנטים הצעירים הבולטים בישראל - הבמאי וניה היימן שלצערו לא זוכה לקרדיט המגיע לו על ידי הצ'כים.
הישראלי המוביל אחרי ברק ושפירא הוא ניר רפואה, ראש תחום החדשנות של רשת מקאן במזרח אירופה. רפואה שבשנתיים האחרונות קנה לעצמו שם באזור, ובעיקר ברומניה שם קבע את מושבו, מדורג במקום ה-192 עם 13,170 נקודות.
ישראלים נוספים ברשימה העולמית: נדב פרסמן, סמנכ"ל הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי - 454; עמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן דיגיטל - 492; אמיר אריאלי, מנהל קריאייטיב באומן בר ריבנאי - 502; טל רביב, סמנכ"ל קריאייטיב מקאן תל אביב - 632; טל ריבן, סמנכ"ל קריאייטיב אדלר חומסקי - 655; ארז ברגבאום, חברת התוכן השיווקי C - 662; רועי כהן, מנהל קריאייטיב ראשי Interone גרמניה - 675; ערן ניר, מנהל קריאייטיב באומן בר ריבנאי 678; יוסי לובטון מנכ"ל באומן בר ריבנאי 678; דנה בלום, אוגילבי ONE פראג - 685; ערן טלמור, מנהל קריאייטיב אדלר חומסקי 688.
- 1.ההיא 13/10/2014 16:45הגב לתגובה זונכנסתי לכתבה רק כדי לראות אם הוא ברשימה כל הכבוד תותח!!!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
