לא רק ערוצי TV: 'ענני תקשורת' תהיה אחראית על המרצ'נדייזינג של ויאקום
רשת המדיה הבינ"ל ויאקום מינתה את חברת ענני תקשורת לסוכנת מוצרי הצריכה (מרצ'נדייזינג) שלה בישראל. החל מ-1 באוקטובר תייצג 'ענני' את כל עסקי מוצרי הצריכה של ויאקום בישראל, ותחליף את הסוכנות הנוכחית Yooka Limited.
מהלך זה משלים את המעבר של עסקי ויאקום אל שותף אסטרטגי יחידי בישראל. 'ענני' היא בעלת הרישיון לשידור בישראל של ערוצי הטלוויזיה מבית ויאקום, ביניהם ניקלודיאון, קומדי סנטרל ו-MTV מתרחבת לעסקי מוצרי הצריכה.
'ענני' תתמקד בהרחבת עסקיה הקיימים של 'ויאקום' בשוק המקומי, לצד פיתוח עסקאות חדשות עם בעלי רישיונות בלתי מסורתיים. החברה תנהל את מתן הזכויות לרישוי מוצרי הצריכה של 'ויאקום' לצד מסעות פרסום וחסויות.
עד כה השיקה 'ויאקום' בישראל מגוון נכסים מותגיים, כגון "בובספוג מכנס מרובע", "מגלים עם דורה", "צבי הנינג'ה", "רוץ דייגו רוץ", "חבורת הגופים", ומותג "אם.טי.וי ישראל". ב-2015 יושקו נכסי ניקלודיאון חדשים בהם "מפרץ ההרפתקאות" ו"דורה וחברים".
ברטוץ ויטק, סגן נשיא ומנכ"ל ויאקום במרכז-מזרח אירופה ובישראל, הוא האחראי לניהול המבצעי והאסטרטגי של עסקי ויאקום בישראל: "ויאקום תמיד מחפשת דרכים לחיזוק צמיחתה בשווקי מפתח, תוך השקעה כספית, בניית יחסים, ויצירת מודלים עסקיים חדשניים. 'ענני תקשורת' היא קבוצת מדיה מבוססת היטב ובעל היסטוריה עשירה של עסקים משותפים עם 'ויאקום'. גיבוש וייצוב יחסינו עם שותף אסטרטגי אחד יוביל לאפיקי סינרגיה טובים יותר בחלקים נוספים של המשק".
לדברי מארק קינגסטון, סגן נשיא ומנכ"ל מחלקת מוצרי הצריכה של ויאקום במרכז-מזרח אירופה, "נהנינו משותפות מצליחה עם Yooka במהלך 9 השנים האחרונות ואנו מצפים להמשך העבודה עם ענני, להגדלת בסיסי הרישיון שלנו וליצירת עסקאות חדשות".
אורלי אטלס-כץ, מנכ"לית 'ענני תקשורת', מסרה כי החברה "אנו מצפים להמשך העבודה עם הצוות והזכיינים הקיימים, לצד פיתוח עסקאות חדשות עם מגוון נכסיה של 'ויאקום'".

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.