מנכ"לית ענני תקשורת אורלי אטלס-כץ
צילום: צילום: אבשלום ששוני

לא רק ערוצי TV: 'ענני תקשורת' תהיה אחראית על המרצ'נדייזינג של ויאקום

'ענני', בעלת רישיון לשידור ערוצי מבית 'ויאקום', תחליף את Yooka Limited שטיפלה במוצרי הצריכה של חברת המדיה הבינ"ל ב-9 השנים האחרונות
כתבי אייס |

רשת המדיה הבינ"ל ויאקום מינתה את חברת ענני תקשורת לסוכנת מוצרי הצריכה (מרצ'נדייזינג) שלה בישראל. החל מ-1 באוקטובר תייצג 'ענני' את כל עסקי מוצרי הצריכה של ויאקום בישראל, ותחליף את הסוכנות הנוכחית Yooka Limited.

מהלך זה משלים את המעבר של עסקי ויאקום אל שותף אסטרטגי יחידי בישראל. 'ענני' היא בעלת הרישיון לשידור בישראל של ערוצי הטלוויזיה מבית ויאקום, ביניהם ניקלודיאון, קומדי סנטרל ו-MTV מתרחבת לעסקי מוצרי הצריכה.

'ענני' תתמקד בהרחבת עסקיה הקיימים של 'ויאקום' בשוק המקומי, לצד פיתוח עסקאות חדשות עם בעלי רישיונות בלתי מסורתיים. החברה תנהל את מתן הזכויות לרישוי מוצרי הצריכה של 'ויאקום' לצד מסעות פרסום וחסויות.

עד כה השיקה 'ויאקום' בישראל מגוון נכסים מותגיים, כגון "בובספוג מכנס מרובע", "מגלים עם דורה", "צבי הנינג'ה", "רוץ דייגו רוץ", "חבורת הגופים", ומותג "אם.טי.וי ישראל". ב-2015 יושקו נכסי ניקלודיאון חדשים בהם "מפרץ ההרפתקאות" ו"דורה וחברים".

ברטוץ ויטק, סגן נשיא ומנכ"ל ויאקום במרכז-מזרח אירופה ובישראל, הוא האחראי לניהול המבצעי והאסטרטגי של עסקי ויאקום בישראל: "ויאקום תמיד מחפשת דרכים לחיזוק צמיחתה בשווקי מפתח, תוך השקעה כספית, בניית יחסים, ויצירת מודלים עסקיים חדשניים. 'ענני תקשורת' היא קבוצת מדיה מבוססת היטב ובעל היסטוריה עשירה של עסקים משותפים עם 'ויאקום'. גיבוש וייצוב יחסינו עם שותף אסטרטגי אחד יוביל לאפיקי סינרגיה טובים יותר בחלקים נוספים של המשק".

לדברי מארק קינגסטון, סגן נשיא ומנכ"ל מחלקת מוצרי הצריכה של ויאקום במרכז-מזרח אירופה, "נהנינו משותפות מצליחה עם Yooka במהלך 9 השנים האחרונות ואנו מצפים להמשך העבודה עם ענני, להגדלת בסיסי הרישיון שלנו וליצירת עסקאות חדשות".

אורלי אטלס-כץ, מנכ"לית 'ענני תקשורת', מסרה כי החברה "אנו מצפים להמשך העבודה עם הצוות והזכיינים הקיימים, לצד פיתוח עסקאות חדשות עם מגוון נכסיה של 'ויאקום'".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.