לא רק ערוצי TV: 'ענני תקשורת' תהיה אחראית על המרצ'נדייזינג של ויאקום
רשת המדיה הבינ"ל ויאקום מינתה את חברת ענני תקשורת לסוכנת מוצרי הצריכה (מרצ'נדייזינג) שלה בישראל. החל מ-1 באוקטובר תייצג 'ענני' את כל עסקי מוצרי הצריכה של ויאקום בישראל, ותחליף את הסוכנות הנוכחית Yooka Limited.
מהלך זה משלים את המעבר של עסקי ויאקום אל שותף אסטרטגי יחידי בישראל. 'ענני' היא בעלת הרישיון לשידור בישראל של ערוצי הטלוויזיה מבית ויאקום, ביניהם ניקלודיאון, קומדי סנטרל ו-MTV מתרחבת לעסקי מוצרי הצריכה.
'ענני' תתמקד בהרחבת עסקיה הקיימים של 'ויאקום' בשוק המקומי, לצד פיתוח עסקאות חדשות עם בעלי רישיונות בלתי מסורתיים. החברה תנהל את מתן הזכויות לרישוי מוצרי הצריכה של 'ויאקום' לצד מסעות פרסום וחסויות.
עד כה השיקה 'ויאקום' בישראל מגוון נכסים מותגיים, כגון "בובספוג מכנס מרובע", "מגלים עם דורה", "צבי הנינג'ה", "רוץ דייגו רוץ", "חבורת הגופים", ומותג "אם.טי.וי ישראל". ב-2015 יושקו נכסי ניקלודיאון חדשים בהם "מפרץ ההרפתקאות" ו"דורה וחברים".
ברטוץ ויטק, סגן נשיא ומנכ"ל ויאקום במרכז-מזרח אירופה ובישראל, הוא האחראי לניהול המבצעי והאסטרטגי של עסקי ויאקום בישראל: "ויאקום תמיד מחפשת דרכים לחיזוק צמיחתה בשווקי מפתח, תוך השקעה כספית, בניית יחסים, ויצירת מודלים עסקיים חדשניים. 'ענני תקשורת' היא קבוצת מדיה מבוססת היטב ובעל היסטוריה עשירה של עסקים משותפים עם 'ויאקום'. גיבוש וייצוב יחסינו עם שותף אסטרטגי אחד יוביל לאפיקי סינרגיה טובים יותר בחלקים נוספים של המשק".
לדברי מארק קינגסטון, סגן נשיא ומנכ"ל מחלקת מוצרי הצריכה של ויאקום במרכז-מזרח אירופה, "נהנינו משותפות מצליחה עם Yooka במהלך 9 השנים האחרונות ואנו מצפים להמשך העבודה עם ענני, להגדלת בסיסי הרישיון שלנו וליצירת עסקאות חדשות".
אורלי אטלס-כץ, מנכ"לית 'ענני תקשורת', מסרה כי החברה "אנו מצפים להמשך העבודה עם הצוות והזכיינים הקיימים, לצד פיתוח עסקאות חדשות עם מגוון נכסיה של 'ויאקום'".

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
