דירוג אנשי הקריאייטיב של PIAF: איפה אתם ברשימה ומי הישראלי המוביל?

הדירוג הבינלאומי של התחרות הצ'כית חוזר ומתפרסם. ב-2012 ערן ניר מבאומן הוביל בין הנציגים מישראל. צפו בשינויים, ומי חותם את רשימת ה-100
משה בנימין | (2)

תחרות הפרסום הצ'כית PIAF הנערכת מדי שנה בפראג פרסמה לאחרונה את דירוג אנשי הקריאייטיב העולמי כפי שהיא נוהגת לעשות בשנים האחרונות. הדירוג מבוסס על קרדיטים רשמיים מ-26 תחרויות פרסום מסביב לעולם, ומשוקללים לפי הזכיות בתחרויות. הניקוד נקבע על פי איכות התחרות ומעמדה בתעשייה העולמית.

הדירוג שמתייחס לשנה החולפת ומעודכן ל-17 בספטמבר, מוגדר על ידי מארגני התחרות כמקיף ביותר בעולם מבוסס על 27 תחרויות פרסום מסביב לעולם: ADC Europe 2011, ADC Europe 2012, Andy Awards, Asia Pacific Advertising Festival, Cannes Lions 2011, Cannes Lions 2012, Cresta Awards, Cristal Awards, D&AD 2011, D&AD 2012, Dubai Lynx, Epica Awards, Eurobest, FIAP, Golden Drum, Golden Hammer International Advertising Festival, Kiev International Advertising Festival, Loerie awards, LIAA, MENA Cristal Awards, Moscow International Advertising Festival, New York Festival, PIAF, Spikes Asia, The CUP, Wave Brazil.

וכעת לתוצאות האמת: אנשי באומן בר ריבנאי עדיין מובילים את הרשימה בגאון עם ניקוד זהה לכל נציגי המשרד, עליהם עדיין נמנה המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הקרריאייטיב שפרש - יורם לוי ומנהל הקריאייטיב דיגיטל שסיים את דרכו במשרד - אדי גולדנברג. המיקום שלהם בדירוג הוא סמלי מאין כמוהו כאשר הם ניצבים במקום ה-100 ולמעשה חותמים את המאייה הראשונה עם 5 שמות: תומר גידרון, אדי גולדנברג, יורם לוי, ערן ניר (שדורג בשנה שעברה במקום הגבוה מבין הישראלים) ונדב פרסמן, המשמש בימים אלוט כסמנכ"ל הקריאייטיב של המשרד. הבאומנים והלשעברים תופסים את המקום ה-100 עם 20825 נקודות.

לצפייה בדירוג המלא

למרות שנה פושרת, משעממת ולא קלה עבור ענף הפרסום המקומי - הישראלים (דהיינו נציגי באומן) דווקא רושמים עלייה של 38 מקומות בדירוג, ממקום 138 בו דורג ערן ניר בשנה שעברה.

תוצאות נוספות: ניר רפואה רושם אף הוא עלייה בדירוג הבינלאומי לעומת השנה שעברה. בדירוג 2012 דורג רפואה, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל וכיון ראש תחום החדשנות במקאן מזרח אירופה במקום 664 ובדירוג השנה הוא קופץ למקום 363 עם 6570 נקודות. בן סבר שבשנה שעברה נהנה מההישגים של קמפיין '101 כתמים' של יורו (וכעת נמצא בגליקמן נטלר סמסונוב) דורג השנה במקום 557 עם 2350 נקודות. 5 מקומות מתחת לסבר דורג דני יעקובוביץ' סמנכ"ל הקריאייטיב (במשותף) של גיתם BBDO עם 2250 נקודות. במקום 616 נציג אדלר חומסקי טל ריבן עם 1050 נקודות ויחד איתו ארז ברגבאום מחברת התוכן השיווקי C עם ניקוד זהה. במקום 624 מחליפו של ניר רפואה במקאן דיגיטל - עמי אלוש עם 750 נקודות. במקום 635 שותפו של דני יעקובוביץ' לניהול הקריאייטיב בגיתם BBDO - שני גרשי עם 300 נקודות.

עדות קלה להטייה המובנית במודל לפיו מבוצע הדירוג ניתן למצוא במיקומם של שניים מאנשי הקריאייטיב המובילים בעולם: דיוויד דרוגה, מייסד DROGA5 במקום 461 עם 4090 נקודות, וטוני גריינג'ר מנהל הקריאייטיב העולמי של רשת y&r עם 8170 נקודות במקום 307.

את המקום הראשון, עם 134,890 נקודות תופס Mescall John, מנהל הקריאייטיב הראשי במקאן אוסטרליה. הבכורה אותה תופס מסקל היא בראש ובראשונה בזכות הקמפיין עטור הפרסים "דרכים מטופשות למות". מסקל מחזיק באמתחתו 30 אריות מקאן, עפרונות מ-D&AD, פרסים בקליו, ב-ONE SHOW, ב-Webby ועוד. במקום ה-2 מדורג Baron Pat, אף הוא ממקאן אוסטרליה. במקום ה-3 מדורג Anselmo Ramos מנהל הקריאייטיב הראשי של Ogilvy & Mather Brazil המחזיק ברזומה 42 אריות מקאן, 5 זכיות ב-ONE SHOW, 8 זכיות בקליו ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    השעון 30/09/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    יורם ואדי כבר שנה לא בבאומן, זה דרוג רציני?
  • 1.
    כן. מעניין. והליגה הישראלית השישית באירופה. (ל"ת)
    לוזון 29/09/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.