דירוג אנשי הקריאייטיב של PIAF: איפה אתם ברשימה ומי הישראלי המוביל?
תחרות הפרסום הצ'כית PIAF הנערכת מדי שנה בפראג פרסמה לאחרונה את דירוג אנשי הקריאייטיב העולמי כפי שהיא נוהגת לעשות בשנים האחרונות. הדירוג מבוסס על קרדיטים רשמיים מ-26 תחרויות פרסום מסביב לעולם, ומשוקללים לפי הזכיות בתחרויות. הניקוד נקבע על פי איכות התחרות ומעמדה בתעשייה העולמית.
הדירוג שמתייחס לשנה החולפת ומעודכן ל-17 בספטמבר, מוגדר על ידי מארגני התחרות כמקיף ביותר בעולם מבוסס על 27 תחרויות פרסום מסביב לעולם: ADC Europe 2011, ADC Europe 2012, Andy Awards, Asia Pacific Advertising Festival, Cannes Lions 2011, Cannes Lions 2012, Cresta Awards, Cristal Awards, D&AD 2011, D&AD 2012, Dubai Lynx, Epica Awards, Eurobest, FIAP, Golden Drum, Golden Hammer International Advertising Festival, Kiev International Advertising Festival, Loerie awards, LIAA, MENA Cristal Awards, Moscow International Advertising Festival, New York Festival, PIAF, Spikes Asia, The CUP, Wave Brazil.
וכעת לתוצאות האמת: אנשי באומן בר ריבנאי עדיין מובילים את הרשימה בגאון עם ניקוד זהה לכל נציגי המשרד, עליהם עדיין נמנה המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הקרריאייטיב שפרש - יורם לוי ומנהל הקריאייטיב דיגיטל שסיים את דרכו במשרד - אדי גולדנברג. המיקום שלהם בדירוג הוא סמלי מאין כמוהו כאשר הם ניצבים במקום ה-100 ולמעשה חותמים את המאייה הראשונה עם 5 שמות: תומר גידרון, אדי גולדנברג, יורם לוי, ערן ניר (שדורג בשנה שעברה במקום הגבוה מבין הישראלים) ונדב פרסמן, המשמש בימים אלוט כסמנכ"ל הקריאייטיב של המשרד. הבאומנים והלשעברים תופסים את המקום ה-100 עם 20825 נקודות.
למרות שנה פושרת, משעממת ולא קלה עבור ענף הפרסום המקומי - הישראלים (דהיינו נציגי באומן) דווקא רושמים עלייה של 38 מקומות בדירוג, ממקום 138 בו דורג ערן ניר בשנה שעברה.
תוצאות נוספות: ניר רפואה רושם אף הוא עלייה בדירוג הבינלאומי לעומת השנה שעברה. בדירוג 2012 דורג רפואה, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל וכיון ראש תחום החדשנות במקאן מזרח אירופה במקום 664 ובדירוג השנה הוא קופץ למקום 363 עם 6570 נקודות. בן סבר שבשנה שעברה נהנה מההישגים של קמפיין '101 כתמים' של יורו (וכעת נמצא בגליקמן נטלר סמסונוב) דורג השנה במקום 557 עם 2350 נקודות. 5 מקומות מתחת לסבר דורג דני יעקובוביץ' סמנכ"ל הקריאייטיב (במשותף) של גיתם BBDO עם 2250 נקודות. במקום 616 נציג אדלר חומסקי טל ריבן עם 1050 נקודות ויחד איתו ארז ברגבאום מחברת התוכן השיווקי C עם ניקוד זהה. במקום 624 מחליפו של ניר רפואה במקאן דיגיטל - עמי אלוש עם 750 נקודות. במקום 635 שותפו של דני יעקובוביץ' לניהול הקריאייטיב בגיתם BBDO - שני גרשי עם 300 נקודות.
עדות קלה להטייה המובנית במודל לפיו מבוצע הדירוג ניתן למצוא במיקומם של שניים מאנשי הקריאייטיב המובילים בעולם: דיוויד דרוגה, מייסד DROGA5 במקום 461 עם 4090 נקודות, וטוני גריינג'ר מנהל הקריאייטיב העולמי של רשת y&r עם 8170 נקודות במקום 307.
את המקום הראשון, עם 134,890 נקודות תופס Mescall John, מנהל הקריאייטיב הראשי במקאן אוסטרליה. הבכורה אותה תופס מסקל היא בראש ובראשונה בזכות הקמפיין עטור הפרסים "דרכים מטופשות למות". מסקל מחזיק באמתחתו 30 אריות מקאן, עפרונות מ-D&AD, פרסים בקליו, ב-ONE SHOW, ב-Webby ועוד. במקום ה-2 מדורג Baron Pat, אף הוא ממקאן אוסטרליה. במקום ה-3 מדורג Anselmo Ramos מנהל הקריאייטיב הראשי של Ogilvy & Mather Brazil המחזיק ברזומה 42 אריות מקאן, 5 זכיות ב-ONE SHOW, 8 זכיות בקליו ועוד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- 2.השעון 30/09/2013 10:07הגב לתגובה זויורם ואדי כבר שנה לא בבאומן, זה דרוג רציני?
- 1.כן. מעניין. והליגה הישראלית השישית באירופה. (ל"ת)לוזון 29/09/2013 17:25הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
