דירוג אנשי הקריאייטיב של PIAF: איפה אתם ברשימה ומי הישראלי המוביל?
תחרות הפרסום הצ'כית PIAF הנערכת מדי שנה בפראג פרסמה לאחרונה את דירוג אנשי הקריאייטיב העולמי כפי שהיא נוהגת לעשות בשנים האחרונות. הדירוג מבוסס על קרדיטים רשמיים מ-26 תחרויות פרסום מסביב לעולם, ומשוקללים לפי הזכיות בתחרויות. הניקוד נקבע על פי איכות התחרות ומעמדה בתעשייה העולמית.
הדירוג שמתייחס לשנה החולפת ומעודכן ל-17 בספטמבר, מוגדר על ידי מארגני התחרות כמקיף ביותר בעולם מבוסס על 27 תחרויות פרסום מסביב לעולם: ADC Europe 2011, ADC Europe 2012, Andy Awards, Asia Pacific Advertising Festival, Cannes Lions 2011, Cannes Lions 2012, Cresta Awards, Cristal Awards, D&AD 2011, D&AD 2012, Dubai Lynx, Epica Awards, Eurobest, FIAP, Golden Drum, Golden Hammer International Advertising Festival, Kiev International Advertising Festival, Loerie awards, LIAA, MENA Cristal Awards, Moscow International Advertising Festival, New York Festival, PIAF, Spikes Asia, The CUP, Wave Brazil.
וכעת לתוצאות האמת: אנשי באומן בר ריבנאי עדיין מובילים את הרשימה בגאון עם ניקוד זהה לכל נציגי המשרד, עליהם עדיין נמנה המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הקרריאייטיב שפרש - יורם לוי ומנהל הקריאייטיב דיגיטל שסיים את דרכו במשרד - אדי גולדנברג. המיקום שלהם בדירוג הוא סמלי מאין כמוהו כאשר הם ניצבים במקום ה-100 ולמעשה חותמים את המאייה הראשונה עם 5 שמות: תומר גידרון, אדי גולדנברג, יורם לוי, ערן ניר (שדורג בשנה שעברה במקום הגבוה מבין הישראלים) ונדב פרסמן, המשמש בימים אלוט כסמנכ"ל הקריאייטיב של המשרד. הבאומנים והלשעברים תופסים את המקום ה-100 עם 20825 נקודות.
למרות שנה פושרת, משעממת ולא קלה עבור ענף הפרסום המקומי - הישראלים (דהיינו נציגי באומן) דווקא רושמים עלייה של 38 מקומות בדירוג, ממקום 138 בו דורג ערן ניר בשנה שעברה.
תוצאות נוספות: ניר רפואה רושם אף הוא עלייה בדירוג הבינלאומי לעומת השנה שעברה. בדירוג 2012 דורג רפואה, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל וכיון ראש תחום החדשנות במקאן מזרח אירופה במקום 664 ובדירוג השנה הוא קופץ למקום 363 עם 6570 נקודות. בן סבר שבשנה שעברה נהנה מההישגים של קמפיין '101 כתמים' של יורו (וכעת נמצא בגליקמן נטלר סמסונוב) דורג השנה במקום 557 עם 2350 נקודות. 5 מקומות מתחת לסבר דורג דני יעקובוביץ' סמנכ"ל הקריאייטיב (במשותף) של גיתם BBDO עם 2250 נקודות. במקום 616 נציג אדלר חומסקי טל ריבן עם 1050 נקודות ויחד איתו ארז ברגבאום מחברת התוכן השיווקי C עם ניקוד זהה. במקום 624 מחליפו של ניר רפואה במקאן דיגיטל - עמי אלוש עם 750 נקודות. במקום 635 שותפו של דני יעקובוביץ' לניהול הקריאייטיב בגיתם BBDO - שני גרשי עם 300 נקודות.
עדות קלה להטייה המובנית במודל לפיו מבוצע הדירוג ניתן למצוא במיקומם של שניים מאנשי הקריאייטיב המובילים בעולם: דיוויד דרוגה, מייסד DROGA5 במקום 461 עם 4090 נקודות, וטוני גריינג'ר מנהל הקריאייטיב העולמי של רשת y&r עם 8170 נקודות במקום 307.
את המקום הראשון, עם 134,890 נקודות תופס Mescall John, מנהל הקריאייטיב הראשי במקאן אוסטרליה. הבכורה אותה תופס מסקל היא בראש ובראשונה בזכות הקמפיין עטור הפרסים "דרכים מטופשות למות". מסקל מחזיק באמתחתו 30 אריות מקאן, עפרונות מ-D&AD, פרסים בקליו, ב-ONE SHOW, ב-Webby ועוד. במקום ה-2 מדורג Baron Pat, אף הוא ממקאן אוסטרליה. במקום ה-3 מדורג Anselmo Ramos מנהל הקריאייטיב הראשי של Ogilvy & Mather Brazil המחזיק ברזומה 42 אריות מקאן, 5 זכיות ב-ONE SHOW, 8 זכיות בקליו ועוד.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 2.השעון 30/09/2013 10:07הגב לתגובה זויורם ואדי כבר שנה לא בבאומן, זה דרוג רציני?
- 1.כן. מעניין. והליגה הישראלית השישית באירופה. (ל"ת)לוזון 29/09/2013 17:25הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.