"מה שאנחנו עושים חייב להצחיק אותנו - לא מנסים לחשוב מה יצחיק את הקהל"
ניר וגלי הם צמד יוצרי אנינמציה שחיים ויוצרים יחד. ניר כותב, גלי מביימת, ומאחוריהם עבודה בביפ, סרטונים ויראליים ברשת ועכשיו גם קמפיין מסחרי ראשון - עבור תערוכת 'כאן בונים'.
השניים - בני 35 והורים לילד - חתומים בין היתר על הסרטון על האש בו צפו יותר מ-420 אלף איש, ועל אבד חתול עם 285 אלף איש שצפו בו. ולמרות ההצלחה, גם אחרי הכתבה הזאת לא תדעו באמת איך ניר וגלי נראים.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלכם?
תהליך העבודה עצמו, כנראה. תחום האנימציה כולו נתפש בעיני רבים כעניין קליל ופשוט, בפועל מדובר בעבודה מורכבת וסיזיפית, שדורשת המון תשומת לב הקפדה ובעיקר זמן.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלכם?
הקפדה על ויז'ואל מרהיב, הרבה פעמים על חשבון תוכן מעניין.
3. מה ההישג הכי משמעותי בקריירה שלכם עד היום?
ההכרה בנו כסטודיו שיכול לספק גם את התוכן הקריאטיבי מעבר לשירותי אנימציה נטו, היא אבן דרך משמעותית מאד מבחינתנו.
4. מה הרגע שהייתם רוצים למחוק מהקריירה?
עשינו לא מעט פרוייקטים משעממים ומשמימים בקריירה, אבל למדנו מכולם. אין כזה.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלכם?
במשך כל 4 השנים שבהן למדנו יחד באותה מחלקה בבצלאל, החלפנו ביננו בקושי משפט אחד.
6. אם לא הייתם עוסקים במדיה חברתית, בטח הייתם:
גלי היתה זמרת (אם רק היה לה את הקול). בשכונה שבה אני גדלתי לא היו הרבה ברירות - או שהיית אנימטור או שהיית פושע.
על האש
7. מי פתח לכם דלת?
כל מי שפירגן, שיתף, הפיץ והכיר אותנו לחברים של החברים שלו, עשה לנו שירות אדיר. תודה חבר'ה :).
8. כלל אחד בעבודה שאתם לעולם לא מפרים
מה שאנחנו עושים חייב להצחיק אותנו. לא מנסים לחשוב מה יצחיק את הקהל.
9. כשהייתם קטנים מה רצית להיות?
גלי: ציירת.
ניר: שחקן כדורגל.
אבד חתול
10. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלכם?
שהתוצאה הסופית תהיה קרובה ככל האפשר לחזון המקורי.
11. פרגנו למתחרים
לא מדובר במתחרים, אלא ביוצרים שעושים דברים מרעננים, שונים בנוף, ובסטנדרט גבוה.
12. מה המשפט שאתם אומרים הכי הרבה בעבודה?
"כרגע אנחנו לא עושים סרטונים לחתונות".
13. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלכם, בעבודה?
השילוב בין האמנותי למסחרי.
הפעילות ל'כאן בונים'
14. מה הכי מצחיק אתכם?
ריקי ג'רווייס, לואי סי קיי, לארי דיוויד, סיינפלד, קיצר - אין הרבה הפתעות כאן. סיימנו לראות עכשיו 3 עונות של arrested development ('משפחה בהפרעה') וזה אדיר.
15. ממי אתם מושפעים?
כמובן שהסימפסונס, פאמילי גאי וסאות'פארק למשל. יש המון מה ללמוד מהם מבחינת ההתייחסות למדיום וההקפדה על ניואנסים. מעבר לזה, אני חושב שההומור שלנו מאד ישראלי במהות, דודו גבע ז"ל תמיד הצחיק אותנו מאד וגם 'החמישייה הקאמרית' בזמנו.
16. מה הכוח של מדיה חברתית בשיווק - שאין לפרסומות במדיה ישנה?
הפידבק המיידי שאתה מקבל מאנשים הוא כלי מדהים, ומדד אמין לאפקטיביות של כל מהלך שיווקי. מהניסיון שלנו, לתוכן שהופך ויראלי יש אימפקט אדיר. מעבר לזה, העובדה שהצופה מעורב ובוחר בסופו של דבר אם לצפות ולשתף - במקום לבהות בפסיביות בפרסומת על מסך הטלוויזיה, למשל - מכריחה אותך כיוצר תמיד לחדש ולעניין ולא לקפוא על השמרים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
17. מה הדבר הבא שהייתם רוצים לעשות?
נחשוב בגדול, למה לא. לעשות פיצ'ר אנימציה שובר קופות.
- 10.יווו הקטע עם החתול הורססססססס (ל"ת)נתי 08/07/2013 17:01הגב לתגובה זו
- 9.מגניב לגמרי (ל"ת)נתי 08/07/2013 16:58הגב לתגובה זו
- 8.מעריץ גדול 08/07/2013 09:11הגב לתגובה זוראיתי את כל הסרטונים. נקרעתי מכולם. מחכה בציפיה רק שיצא עוד.
- 7.מעריצה 07/07/2013 21:49הגב לתגובה זואתם זוג מעולה בטח
- 6.סנואו 07/07/2013 20:11הגב לתגובה זו"על האש" צריך להיכנס לדפי ההיסטוריה של המדינה
- 5.דניאל 07/07/2013 16:27הגב לתגובה זוחבל שככה אתה מוציא לנו שם רע. רוב בוגרי השכבה שלנו מאיישים תפקידים מובילים וחשובים במשק, אף אחד לא יצא פושע. איזו סיבה יש לך להכתים שם של שכונה שלמה?
- ניר 07/07/2013 17:24הגב לתגובה זומעבר לזה גם לא הזכרתי את השכונה, אז כל החבר'ה מכרמל צרפתי חיפה אתם יכולים להיות רגועים
- 4.נ 07/07/2013 14:56הגב לתגובה זויותר: או אנימטור או מהנדס
- 3.דנה 07/07/2013 13:58הגב לתגובה זוכל סרטון שלכם הוא בול בפוני! מחכה לבא!
- 2.גדולים מהחיים (ל"ת)גדולים 07/07/2013 12:50הגב לתגובה זו
- 1.2 ענקים. מת עליהם (ל"ת)גלעד 07/07/2013 12:29הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
