עופר עיני
צילום: בוצ'צ'ו
פרסום ראשון

עיני מחפש משרד פרסום: ההסתדרות תצא בקמפיין לקידום התאגדויות עובדים

כ-10 משרדים הוזמנו להשתתף במכרז ועם חלקם כבר נערכו פגישות ראשוניות. מאז 2008, אז לוותה ע"י GPS, לא יצאה ההסתדרות בקמפיין פרסום
משה בנימין | (7)

ההסתדרות יוצאת למכרז בקרב ענף הפרסום לקראת השקת קמפיין חדש בנושא התאגדויות עובדים - כך נודע לאייס. מדובר על קמפיין משמעותי ראשון ב-5 השנים האחרונות.

ההסתדרות, המייצגת ומאגדת את העובדים והגמלאים, פנתה בשבועות האחרונים למשרדי הפרסום והזמינה אותם להשתתף במכרז, כאשר היקף התקציב טרם נקבע.

לאייס נודע כי הפנייה הועברה לכ-10 משרדים בסדרי גודל שונים, ועם חלקם כבר התקיימה פגישה ראשונית בנושא. הגורמים המנהלים את המכרז מטעם ההסתדרות הם ראש מטה יו"ר ההסתדרות קובי טריפטו, יועץ התקשורת המלווה את הארגון רונן צור, וסגנית דובר ההסתדרות דפנה כהן.

יש לציין כי ההסתדרות אינה מלווה בדרך קבע על ידי משרד פרסום ואלו נשכרים על ידה מדי תקופה למשימות נקודתיות. מהלך הפרסום המשמעותי האחרון של ההסתדרות היה ב-2008, אז נשכר משרד הפרסום GPS לקמפיין עבור העלאת המודעות לפנסיה חובה, במסגרתו שודרו תשדירים בטלוויזיה וברדיו, ובמקביל פתחה ההסתדרות אתר אינטרנט שאפשר לקבל מהעובדים משוב על יישום הסכם הפנסיה. במהלך אז הושקעו כ-2.5 מיליון שקלים.

למרות שטרם הוצג בריף רשמי, ניתן להניח שגם במקרה הנוכחי יכלול הקמפיין שירותים דומים.

חופש ההתארגנות וזכותם של העובדים להתאגד במקום עבודתם הוא מאבני היסוד בפעילותה של ההסתדרות. בשנה האחרונה עמד על סדר היום מאבקם של עובדי פלאפון שביקשו להתאגד ולהקים ועד. בינואר השנה הוכרע סופית הנושא לאחר שהנהלת פלאפון נאלצה להכיר בוועד העובדים החדש שהשיג שליש מחתימות העובדים הנדרש כדי לקיים התאגדות שכזו. לאחר מכן החל המו"מ בין ההסתדרות לפלאפון לקראת גיבוש הסכם קיבוצי, שמלווה עדיין במאבקים קשים. מאבקים נוספים מתקיימים גם במקדונלדס, ובשנתיים האחרונות בקרב גופי תקשורת רבים, באמצעות ארגון העיתונאים שפועל במסגרתה של ההסתדרות.

תגובת ההסתדרות טרם התקבלה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    דובר 10/06/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    מתי יקום העיתונאי האמיץ שיעשה תחקיר על עיני?
  • 6.
    מפרגן 10/06/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    מנהל קראייטיב: לא, הוא לא התחבר לאף כיוון, עיני אמר שהוא חושב שצריך משהו שממחיש את הכוח של העובדים יחד, התקציבאות של המשרד הסכימה. ארט: אז מתי הבריף הולך לרדת לקראייטיב? מנהל קראייטיב: אז זהו ש... אנחנו מתחילים לעבוד עליו כבר עכשיו כי היום יום חמישי והם רוצים לראות כיוונים בראשון על הבוקר. אז ניפגש כאן בשש בערב ונשב עד אמצע הלילה ולצערי נצטרך לעבוד גם בסופ״ש.
  • 5.
    רועי 10/06/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
    לא?
  • 4.
    שבישש 10/06/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    לעשות קמפיין ניצול כמנוצל, נשמע מגניב!
  • 3.
    עצוב 10/06/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    אירוניה במיטבה.
  • 2.
    קדימה עובדי הפרסום להתאגד! טוחנים אתכם (ל"ת)
    10/06/2013 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קודם שיתנו לעובדי הפרסום להתאגד! (ל"ת)
    10/06/2013 11:44
    הגב לתגובה זו